Re: L-trein naar Roosendaal beperkt tot Essen...
Geplaatst: 05 dec 2010, 14:26
Maar ik neem aan dat er wel testritten gaan komen? Naar Maastricht rijden de laatste tijd vaak Breaks, is dat ook om dezelfde reden?
Tot zolang worden die traxxen en de 13en niet uitgerust met TBL1+ ?Sander14 schreef:De Benelux wordt op den duur vervangen door de FYRA dienst met de stofzuigers en dan keren alle Traxx'en weer terug naar België. De reden dat er op de relatie Maastricht-Brussel (meer bepaald: Maastricht-Luik) steeds meer Breaks opduiken is meer te wijten aan de vertragingen die de 13'ers met I11 oplopen tussen Brussel en Luik. Desondanks is de uitvoering van de internationale dienst vanuit Maastricht gewoon waardeloos te noemen.
dat is totaal geen reden waarom er daar breaks komen. Men wil al kunnen inspelen op het feit dat in luxemburg de 25kV gaat gebruikt worden. Men gaat op die verbinding de MS96 stelselmatig gaan vervangen door 13+i11.Sander14 schreef:De Benelux wordt op den duur vervangen door de FYRA dienst met de stofzuigers en dan keren alle Traxx'en weer terug naar België. De reden dat er op de relatie Maastricht-Brussel (meer bepaald: Maastricht-Luik) steeds meer Breaks opduiken is meer te wijten aan de vertragingen die de 13'ers met I11 oplopen tussen Brussel en Luik. Desondanks is de uitvoering van de internationale dienst vanuit Maastricht gewoon waardeloos te noemen.
Het grootste probleem is de zeer regelmatige uitval tussen Visé (of zelfs Luik) en Maastricht wegens te grote vertraging. En die vertraging is dan echt niet tussen Luik en Maastricht opgelopen.Steven schreef:Trouwens op de verbinding naar Maastricht zit de grootste vertraging vooral tussen Luik en Maastricht en niet tussen Luik en Brussel.
Ik doe die verbinding regelmatig zelf en heb zelden tot nooit last tussen Brussel en luik, maar ik stel vast dat er al geregeld miserie is na de eerste meters buiten het station van Luik. Het begint daar al met de vertakking naar de L40. De uurregeling tussen Maastricht en Luik is vooral op maat van motorstellen en niet op basis van gesleepte treinen.rvdborgt schreef:Het grootste probleem is de zeer regelmatige uitval tussen Visé (of zelfs Luik) en Maastricht wegens te grote vertraging. En die vertraging is dan echt niet tussen Luik en Maastricht opgelopen.Steven schreef:Trouwens op de verbinding naar Maastricht zit de grootste vertraging vooral tussen Luik en Maastricht en niet tussen Luik en Brussel.
Groetjes,
Rian
Steven schreef: Ik doe die verbinding regelmatig zelf en heb zelden tot nooit last tussen Brussel en luik, maar ik stel vast dat er al geregeld miserie is na de eerste meters buiten het station van Luik. Het begint daar al met de vertakking naar de L40. De uurregeling tussen Maastricht en Luik is vooral op maat van motorstellen en niet op basis van gesleepte treinen.
uit mijn ervaring wel, heb de indruk dat ze zelfs vrij nipt is voor motorstellen op dat stuk.dentheo schreef:Steven schreef: Ik doe die verbinding regelmatig zelf en heb zelden tot nooit last tussen Brussel en luik, maar ik stel vast dat er al geregeld miserie is na de eerste meters buiten het station van Luik. Het begint daar al met de vertakking naar de L40. De uurregeling tussen Maastricht en Luik is vooral op maat van motorstellen en niet op basis van gesleepte treinen.
Scheelt dat op zo'n stukje al "minuten" ?
De dienstregeling Luik - Maastricht is op werkdagen een minuut ruimer dan in 1998 en er is 1 stop weggevallen. Dat zou toch eigenlijk geen probleem mogen zijn; er zijn nog maar twee stops onderweg en de snelheid ligt ook niet zo hoog.Steven schreef:uit mijn ervaring wel, heb de indruk dat ze zelfs vrij nipt is voor motorstellen op dat stuk.dentheo schreef:Scheelt dat op zo'n stukje al "minuten" ?Steven schreef:Ik doe die verbinding regelmatig zelf en heb zelden tot nooit last tussen Brussel en luik, maar ik stel vast dat er al geregeld miserie is na de eerste meters buiten het station van Luik. Het begint daar al met de vertakking naar de L40. De uurregeling tussen Maastricht en Luik is vooral op maat van motorstellen en niet op basis van gesleepte treinen.
Ik snap trouwens nog steeds niet waarom er geen reservestelletje in Maastricht wordt gezet, zodat reizigers niet een uur hoeven te wachten als een trein te veel vertraging heeft opgelopen (Kan me herinneren dat dat nog wel het geval was toen de IC naar Knokke nog in Maastricht kwam)rvdborgt schreef:Het grootste probleem is de zeer regelmatige uitval tussen Visé (of zelfs Luik) en Maastricht wegens te grote vertraging. En die vertraging is dan echt niet tussen Luik en Maastricht opgelopen.Steven schreef:Trouwens op de verbinding naar Maastricht zit de grootste vertraging vooral tussen Luik en Maastricht en niet tussen Luik en Brussel.
Groetjes,
Rian
Dat reservestelletje zou dan eigenlijk in Luik moeten staan, om zo ook de uitgevallen trein van Luik naar Maastricht te kunnen vervangen. Maar dan moet er natuurlijk wel personeel voor zijn, dat verder ook nog naar Maastricht mag rijden (de seinen kent en Nederlands kan). Ik weet niet of dat praktisch haalbaar is. Helaas.giuseppe schreef:Ik snap trouwens nog steeds niet waarom er geen reservestelletje in Maastricht wordt gezet, zodat reizigers niet een uur hoeven te wachten als een trein te veel vertraging heeft opgelopen (Kan me herinneren dat dat nog wel het geval was toen de IC naar Knokke nog in Maastricht kwam)
En qua rendabiliteit helemaal niet.rvdborgt schreef:Dat reservestelletje zou dan eigenlijk in Luik moeten staan, om zo ook de uitgevallen trein van Luik naar Maastricht te kunnen vervangen. Maar dan moet er natuurlijk wel personeel voor zijn, dat verder ook nog naar Maastricht mag rijden (de seinen kent en Nederlands kan). Ik weet niet of dat praktisch haalbaar is. Helaas.giuseppe schreef:Ik snap trouwens nog steeds niet waarom er geen reservestelletje in Maastricht wordt gezet, zodat reizigers niet een uur hoeven te wachten als een trein te veel vertraging heeft opgelopen (Kan me herinneren dat dat nog wel het geval was toen de IC naar Knokke nog in Maastricht kwam)
Groetjes,
Rian