Pagina 3 van 4

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 08 jan 2011, 17:08
door K V B
TMTHALYS schreef:En dan zitten wij, de trainmanagers; op onze Thalys met de problemen zoals overbezetting en zo
En dan?
Het is je job om problemen zo goed mogelijk op te vangen, en er voor te zorgen dat de klanten zo goed mogelijk bediend worden.

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 08 jan 2011, 19:21
door rvdborgt
Zelf heb ik er ook nog nooit een probleem mee gehad, maar ik hoor regelmatig indianenverhalen daaromtrent. Mensen die bijvoorbeeld op 27.12 werden geconfronteerd met een afgeschafte ICE 11 werden niet naar de eerstvolgende Thalys geleid, maar naar de eerstvolgende ICE, waarvan hier elders het verhaal staat dat die uiteindelijk quasi leeg vertrok wegens een gebrek aan communicatie door Infrabel. De pechvogels wou men dan nog eens op een latere ICE zetten :roll:[/quote]Als dat waar is, dan heb ben ze gewoon de eigen voorwaarden compleet genegeerd. je mag de eerstvolgeden trein nemen voor zover er plaats is. Maar mocht er op de eerstvolgende Thalys-treinen echt geen plaats zijn (dus 1e en 2e klas volgeboekt en ook geen klapzitjes meer - dat gebeurt richting Keulen volgens mij niet zo vaak), dan ben je nog steeds sneller als je met IC en IR naar Luik en Aken gaat.

Groetjes,
Rian

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 09 jan 2011, 17:46
door dentheo
Gisteren het verhaal gehoord van een reis Rotterdam Parijs met Thalys.

Door onbeschikbaarheid tweede Thalys werd in Brussel alles in één Thalys geperst...gangen vol met reizigers
Ooit het verhaal gehoord dat zoiets niet "mocht" in een TGV ... blijkbaar mag het dus toch ?

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 09 jan 2011, 20:46
door pietje
dentheo schreef:Gisteren het verhaal gehoord van een reis Rotterdam Parijs met Thalys.

Door onbeschikbaarheid tweede Thalys werd in Brussel alles in één Thalys geperst...gangen vol met reizigers
Ooit het verhaal gehoord dat zoiets niet "mocht" in een TGV ... blijkbaar mag het dus toch ?
Ik heb eens ergens gelezen dat het gewoon met de aslast te maken heeft: als er teveel volk aan boord is, kan die boven de 17t komen en mag de TGV niet aan 300 km/u over de HSL, want dan kunnen de sporen "uit de lijn" komen te zitten of zoiets.

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 10 jan 2011, 10:34
door kika
Om het weer over de topic-titel te hebben. Dezer dagen woedt weer de discussie bij politiekers en media of en hoe men het half miljard winst (ja 500 miljoen euro winst...) in het spoorwezen kan behouden en niet richting moederholdings en dividenden laat wegstromen. Eén van de vaker gehoorde dingen is dat 'het materieel gewoon moet blijven rijden en dat het weer helemaal niet zo uitzonderlijk was,' net zoals met de overstromingen 'het is daar toch altijd prijs, moet je maar mee leren leven.' DB zelf wilt miljarden uitgeven aan nieuw IC en ICE-materiaal dat wél tegen warmte en sneeuw kan.
Ook hier hebben politiekers zelden kaas gegeten van spoorwegen en heeft iedereen zijn eigen agenda.

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 10 jan 2011, 12:36
door K V B
kika schreef:Om het weer over de topic-titel te hebben. Dezer dagen woedt weer de discussie bij politiekers en media of en hoe men het half miljard winst (ja 500 miljoen euro winst...) in het spoorwezen kan behouden en niet richting moederholdings en dividenden laat wegstromen.
Bij de meeste bedrijven is het zo dat als de winst hoger dan normaal uitvalt men die in het bedrijf houdt. Weinig bedrijven keren meer dividenden uit dan het minimum dat de aandeelhouders koest houdt...

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 10 jan 2011, 15:00
door kika
K V B schreef:Bij de meeste bedrijven is het zo dat als de winst hoger dan normaal uitvalt men die in het bedrijf houdt. Weinig bedrijven keren meer dividenden uit dan het minimum dat de aandeelhouders koest houdt...
Bij de meeste bedrijven hebben politiekers niet zoveel te zeggen. De meeste bedrijven halen het gros van hun inkomen niet bij overheden. Welke Europese personenspoorvervoerder kan lukraak vergeleken worden met klassieke economie? Wie zegt wat 'hogere winst dan normaal' is? Wie kraait er naar hoe NRW haar regiovervoer weer aan DB Regio heeft vergund en hoe komt het dat Abellio zelfs geen offerte *kon* indienen? Ik wilde er slechts op attenderen dat discussies over geldstromen naar, in en uit de OV-sector, schuldigen, vertragingen, etc. toevallig nu ook in Duitsland woedt, de ene zegt dat er miljarden moeten worden geïnvesteerd in nieuwere ICE's omdat de oude inderdaad niet voldoen, anderen zien de accenten liever elders...even geaccentueerd wat de relatie met het topic is.
En de meeste bedrijfsleiders geven niet zo snel toe dat hun werkmateriaal niet deugt.

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 10 jan 2011, 17:13
door bobke
Heeft de DB een half miljard winst gemaakt? amai, een proficiat voor hen alvast. Winst maken is meestal niet klaar gelegd voor een vervoersmaatschappij (alvast zeker niet bij de NMBS :lol: ). Hoe doet DB dat? DB is toch ook een overheidsbedrijf (niet in private handen)? Is hun strategie anders of zijn de prijzen van abonnementen/tickets daar zoveel duurder of?
Daar kan de NMBS nog wat van leren.
Ik hoop alvast dat ze de winst goed investeren. Dus in materieel (bv wel niet alleen in IC vind ik, maar ook regionale/stoptreinen, nieuwe internationale verbindingen), maar ook in de infrastructuur moderniseren.

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 10 jan 2011, 17:35
door dentheo
Het kan ook zijn dat ze meer subsidie hebben "buitgemaakt" dan ze nodig hadden, dat het dan ook winst bij die bedrijven.

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 10 jan 2011, 18:47
door melle
bobke schreef:Heeft de DB een half miljard winst gemaakt? amai, een proficiat voor hen alvast. Winst maken is meestal niet klaar gelegd voor een vervoersmaatschappij (alvast zeker niet bij de NMBS :lol: ). Hoe doet DB dat? DB is toch ook een overheidsbedrijf (niet in private handen)? Is hun strategie anders of zijn de prijzen van abonnementen/tickets daar zoveel duurder of?
Daar kan de NMBS nog wat van leren.
Ik hoop alvast dat ze de winst goed investeren. Dus in materieel (bv wel niet alleen in IC vind ik, maar ook regionale/stoptreinen, nieuwe internationale verbindingen), maar ook in de infrastructuur moderniseren.

Ik hoop maar dat ze niets leren van de prijzen in Duitsland..

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 11 jan 2011, 16:19
door MaartendeJ
Rijden er net weer twee ICE's in Nederland, (overigens tot Emmerich) gebeurt er dit: http://i56.twitgoo.com/9lle80.jpg
Betreft de 4654 als trein 123. Goederentrein (lege containerwagens) was van RTB, de gele Structon-loc was bezig met (spoor)wegexamens...
http://www.nu.nl/binnenland/2420131/tre ... naar-.html :
Treinen botsen bij Zevenaar
Uitgegeven: 11 januari 2011 12:21
Laatst gewijzigd: 11 januari 2011 15:56
AMSTERDAM – Bij het Gelderse Zevenaar is dinsdagochtend een internationale passagierstrein op een goederentrein gebotst. Alle 146 passagiers en de machinist van de ICE-trein bleven ongedeerd, zo meldt de politie.
NU.nl/Martin de Jongh

Bekijk alle lezersfoto's op NUfoto.

De eerste passagiers van de ongelukstrein bij Zevenaar zijn dinsdagmiddag rond twee uur van boord gehaald. Dat meldden de hulpdiensten.

Er zijn geen gewonden gevallen. Of de machinist van de goederentrein ook ongedeerd is gebleven is nog niet helemaal duidelijk, maar volgens een politiewoordvoerder zijn er geen gewonden gemeld.

Het ongeluk gebeurde op het treintraject tussen Arnhem en Zevenaar bij de aansluiting met de Betuwelijn ter hoogte van de Babberichseweg. Beide treinen zijn ontspoord. Het voorste treinstel van de passagierstrein staat twee meter naast het spoor.

De oorzaak van de aanrijding is nog onduidelijk.

Treinverkeer

Door het ongeluk ligt het treinverkeer tussen Arnhem en het Duitse Emmerich dinsdag stil. De Nederlandse Spoorwegen verwachten dat de stremming nog de hele dag zal duren.

Reizigers op het traject moeten rekening houden met meer dan een uur vertraging. Tussen Arnhem en Emmerich worden bussen ingezet.

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 12 jan 2011, 10:37
door K V B
melle schreef: Ik hoop maar dat ze niets leren van de prijzen in Duitsland..
Wat is er mis met het prijssysteem in Duitsland? Ik vind het eigenlijk best wel goed gestructureerd. Normale, flexibele kaartjes zonder verplichte reservatie zijn nog steeds verkrijgbaar. Reis je vaak koop je een kortingskaart. Voor mensen die minder vaak reizen, maar die zich wel op een trein kunnen vastpinnen zijn er de specials. Een goed compromis tussen het Zwitserse concept van "altijd duur" en de tendens bij sommige operatoren te doen alsof ze een vliegtuigmaatschappij zijn.

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 14 jan 2011, 19:17
door melle
K V B schreef:
melle schreef: Ik hoop maar dat ze niets leren van de prijzen in Duitsland..
Wat is er mis met het prijssysteem in Duitsland? Ik vind het eigenlijk best wel goed gestructureerd. Normale, flexibele kaartjes zonder verplichte reservatie zijn nog steeds verkrijgbaar. Reis je vaak koop je een kortingskaart. Voor mensen die minder vaak reizen, maar die zich wel op een trein kunnen vastpinnen zijn er de specials. Een goed compromis tussen het Zwitserse concept van "altijd duur" en de tendens bij sommige operatoren te doen alsof ze een vliegtuigmaatschappij zijn.
Wel ik ben van mening dat openbaar vervoer 'bijna gratis' moet zijn. Maar dat is te ver off-topic zeker :mrgreen:

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 14 jan 2011, 19:36
door dentheo
Je kan niet vragen dat het gratis is en klagen over kwaliteit...
Een gekregen paard mag je niet in de bek kijken.

Re: ICE 3 stellen vallen regelmatig uit

Geplaatst: 14 jan 2011, 19:54
door kika
K V B schreef:
melle schreef: Ik hoop maar dat ze niets leren van de prijzen in Duitsland..
Wat is er mis met het prijssysteem in Duitsland? Ik vind het eigenlijk best wel goed gestructureerd. Normale, flexibele kaartjes zonder verplichte reservatie zijn nog steeds verkrijgbaar. Reis je vaak koop je een kortingskaart. Voor mensen die minder vaak reizen, maar die zich wel op een trein kunnen vastpinnen zijn er de specials. Een goed compromis tussen het Zwitserse concept van "altijd duur" en de tendens bij sommige operatoren te doen alsof ze een vliegtuigmaatschappij zijn.
Het achterliggende idee is niet slecht, de implementatie kan beter. Zeker op korte afstanden is het verschrikkelijk duur. Als ik binnen mijn stadje de trein neem ben ik 2,5€ kwijt of 9 euro voor 4 ritten. En dan zit je gemakkelijk aan 1,10€ per kilometer. Ik ben best bereid om wat meer te betalen voor een comfortabele, lange of bijzonder snelle rit, maar 1,10€ per kilometer sluit een heleboel mensen uit en in die zin is het openbaar vervoer helemaal niet zo openbaar. Er zijn wel degelijk bvb. schoolbiljetten, groepstickets 65+, etc. maar er zijn nog steeds een hoop mensen die géén recht hebben op deze voordelen en het zich dan niet kunnen veroorloven om naar de andere kant van de stad te gaan. Maar goed gezien de structuur van het Duitse OV is dat niet te veralgemenen naar heel Duitsland.

Wat er verder nog mis is op lange afstand is het verbod op binnenlandse busdiensten (en DB Fernverkehr heeft dus geen concurrentie van busvervoerders!) en het feit dat het internationaal of op lange afstand steeds moeiljker wordt om je fiets mee te nemen op de trein.