Nieuw seinhuis Roosendaal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gesloten
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door dentheo »

Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door Kristofke »

ik zou ook doodgraag een seinhuis hebben in Brussel-Noord dat boven de sporen staat, het zou zoveel handiger zijn voor aankondigingen te maken van aansluitingen etc. Er zijn geen camerabeelden, het is maar gissen wanneer deuren openen of sluiten.

Je kan een station bedienen van zoveel kilometer ver dat je maar wil, maar er pal boven op zitten is nog altijd het handigste, leuk dat ze dat bij ProRail nog doorhebben ;)
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door Asterix »

En hoe gaat dat in de praktijk? Je zit toch achter een desk en pc-schermen? Altijd naar het raam lopen en dan terug naar de micro?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door Kristofke »

Nee dat is gewoon natte vingerwerk. Na enkele seconden als de rode lijn op EBP volledig in het station staat begin je met een aansluiting of dergelijke af te roepen, dat doe je dan vier keer of zo, dan ben je zeker dat je niet te vroeg was
pietje

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door pietje »

Ja, maar hoe zou dat dan in zijn werk gaan als het seinhuis boven de sporen is?
Ik kan mij voorstellen dat het vooral in grotere stations een hulp is, maar er wordt toch voor meer dan 1 station informatie omgeroepen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door Asterix »

pietje schreef:Ja, maar hoe zou dat dan in zijn werk gaan als het seinhuis boven de sporen is?
Voila, dat bedoel ik! Je moet toch echt al tegen het raam geplakt zitten op een afstand van de sporen vandaan om iets te kunnen zien vanachter je pc?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door Kristofke »

Ja natuurlijk maar dat is dan zaak voor de inrichting van zo een blok.

En de kleinere stations waar wordt omgeroepen hebben zelden aansluitingen.

Maar met camerabeelden zoals in Brussel centraal zou ik ook al tevreden zijn hoor, in Antwerpen centraal hebben ze vanuit Berchem ook camerabeelden op elk spoor voor de spaeker.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door dentheo »

Kristofke schreef: in Antwerpen centraal hebben ze vanuit Berchem ook camerabeelden op elk spoor voor de speaker.
Omgekeerd neem ik aan ? In Berchem hebben ze vanuit Antw... beelden. Speaker zit toch in Berchem ?
Theo
Groeten vanop de Heide
giuseppe
Berichten: 266
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door giuseppe »

Jeroen schreef:En hoe gaat dat in de praktijk? Je zit toch achter een desk en pc-schermen? Altijd naar het raam lopen en dan terug naar de micro?
In Nederland is dat geen punt, aansluitingen omroepen wordt al lang niet meer gedaan.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door Robin »

dentheo schreef:
Kristofke schreef: in Antwerpen centraal hebben ze vanuit Berchem ook camerabeelden op elk spoor voor de speaker.
Omgekeerd neem ik aan ? In Berchem hebben ze vanuit Antw... beelden. Speaker zit toch in Berchem ?
inderdaad ze zitten in Berchem ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door Kristofke »

dentheo schreef:
Kristofke schreef: in Antwerpen centraal hebben ze vanuit Berchem ook camerabeelden op elk spoor voor de speaker.
Omgekeerd neem ik aan ? In Berchem hebben ze vanuit Antw... beelden. Speaker zit toch in Berchem ?
Juist, verkeerde formulering. Heb het scherm met de beelden nog zien staan bij de blokbezoek enkele weken geleden.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door dentheo »

ik ook :) :) :) :) :)
Theo
Groeten vanop de Heide
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Nieuw seinhuis Roosendaal

Bericht door kika »

giuseppe schreef:
Jeroen schreef:En hoe gaat dat in de praktijk? Je zit toch achter een desk en pc-schermen? Altijd naar het raam lopen en dan terug naar de micro?
In Nederland is dat geen punt, aansluitingen omroepen wordt al lang niet meer gedaan.
Niet standaard, maar ik hoor het toch nog regelmatig hoor, bvb. deze maandag in Sittard (pendeldienst Heerlen-Sittard) voor treinen naar het Noorden.

Hoe wordt dat in Duitsland en Zwitserland gedaan? Meestal wordt de overstapinformatie voor uitstappende reizigers op een prima tijd meegedeeld.
Gesloten