Vrijwel alle nieuwe Sprinters defect

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
MaartendeJ
Berichten: 384
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Vrijwel alle nieuwe Sprinters defect

Bericht door MaartendeJ » 25 dec 2010, 17:45

MaartendeJ schreef:[...]Ook kun je er voor kiezen om de 9100 (stoptrein Zwolle-Groningen) met DM90 te gaan rijden (en dat dus weer te reactiveren) [...]
Er worden 7 stellen weer gereactiveerd en gaan worden ingezet in de serie 9100, waardoor er dan nog 2 terzijde staan

Op het moment staan terzijde: 3427-3429, 3431-3433 en 3443-3445.

3401-3426 rijden bij de NS (3405 is niet meer onder ons) , 3430, 3434-3436 rijden bij syntus (3436 op Hengelo-Bad Bentheim), de 3447 bij Veolia (32300 Spitsstoptreinen Nijmegen-Venray)

3437-3442 en 3450-3453 en de 3448-3449 reden al eerder bij syntus en hebben (in niet-goede volgorde) de nummers 50-61)


MaartendeJ
Berichten: 384
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Vrijwel alle nieuwe Sprinters defect

Bericht door MaartendeJ » 30 dec 2010, 14:56

Nieuws:
DDM-1: 3 stammen in de 14500 (IC Amsterdam-Enkhuizen (spits)), 3 in de 2200 (Sneltrein Amsterdam-Dordrecht/Breda), 3 in de 3700/3900 (IC Lelystad-Schiphol en resp. Lelystad-Amsterdam-Hoofddorp.

DM'90: 7 stellen (3427, 3429, 3431, 3432, 3443-3445) in dienst, alleen extra diensten in de serie 2900 (stoptrein Leeuwarden-Wolvega(spits)). In de 9100 (stoptrein Zwolle-Groningen) kunnen ze niet in, omdat er geen plek is voor dieselmaterieel in Groningen... WEllicht wordt er nog overwogen om ze in een omloop te krijgen die in Zwolle begint en eindigt.

SLT: Rijden inmiddels zo'n 35 stellen (van de 95). Gaan uit het cluster 6000/16000/13600 (Tiel-Utrecht, Utrecht-DenBosch, DenBosch-Breda): worden vervangen door 2xV wat in de spits problemen gaat opleveren. Daardoor stoppen de IC's tussen Utrecht en Den Bosch in de spits extra te Houten. (1 trein niet, omdat die met een TD-10 (een 10-wagen ICRm-stam, (loc+BAB BAB BfBBf BDs)rijdt en die daar niets langs het perron past.

VIRM: in de serie 800 (Schagen/Alkmaar-Maastricht/Heerlen) wordt er slechts met 2x VIRM-IV (dus 8 bakken) gereden, (ipv 10-12 bakken). De IC's 1500/4500 (Amersfoort Schothorst-Amsterdam-Enkhuizen) worden met een VIRM-VI gereden...

De serie 14500 raakt hun tweede DDAR kwijt en rijden dus slechts met 1tje rond.

Gebruikersavatar
Wilson
Berichten: 183
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vrijwel alle nieuwe Sprinters defect

Bericht door Wilson » 01 jan 2011, 14:37

Vanaf maandag ? Hoelang zal het duren ?
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda

MaartendeJ
Berichten: 384
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Vrijwel alle nieuwe Sprinters defect

Bericht door MaartendeJ » 01 jan 2011, 16:28

Vanaf maandag rijden dus alle treinen, alleen iets korter dan normaal.

Er was woensdag 1 DDM-1 stam klaar (dus stond los van de rest en had een 1800-loc er aan hangen), resteren er nu 9 (9 in dienst, 1 in onderhoud). Echter staat de rest nog ingebouwd op de Amsterdam Werkplaats Zaanstraat en op de Dijksgracht. Die zullen er eerst vanaf gehaald moeten worden en onderhoud krijgen in de werkplaats Zaanstraat.

Als dat een beetje gebeurd is, worden er dus totaal 18 DDAR-stammen vrijgemaakt, waardoor het een en ander rechtstreeks vervangen kan worden, en het een en ander verleng kan worden.

Overigens gaat serie 3700 (IC ma/za Lelystad-Schiphol via de Zuidtak) ook extra stoppen op Weesp.

Om mensen te instrueren buiten de spits te reizen, komt er een Zoutkaartje, 40%korting tussen 9:00-16:00 en na 18:30. Ook is de ICE toeslagvrij (normaal binnenlandse trajeten kost dat 2 euro), maar ook de FYRA over de HSL-noord (blijft)is toeslag vrij.

Ook hoop ik dat de ICE's weer rijden (en niet met 3xV), zodat die 6Vtjes mooi aan de spitstreinen van de 6000/16000/13600 kunnen versterken. Vergelijking: Treinen 6020 en 16020 reden vorig jaar met 2xDDAR(met mABk). Dat wil dus zeggen: 848 zitplaatsen. Nu gaan ze gereden worden met 2xV: 284 zitplaatsen. Zomaar even +-75% eraf. Daarnaast heeft DDAR grote sta-capaciteit (immers: 2 verdiepingen) itt plan V...

MaartendeJ
Berichten: 384
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Vrijwel alle nieuwe Sprinters defect

Bericht door MaartendeJ » 07 feb 2011, 21:18

*kick*
Bijna alles weer volgens het boekje:
-SLT rijdt weer voor het grote deel, rijdt weer in het cluster 6000/16000/13600*
-DDM-1 uit de 2200 (Sneltrein AmsterdamC-Breda) en 3900/3700 (IC's Lelystad-Amsterdam-Hoofddorp en resp. Lelystad-Schiphol). Nog wel in de 14500 (Spits-IC AmsterdamC-Enkhuizen)
-DDAR voor het grote deel uit het cluster (in omloopvolgorde) 4000/14700/7400/17400/9800/19800/9700** (ik maak geen grapje: een treinstel kan in al deze series rijden, op dezelfde dag!!), voornamelijk vervangen door SLT, en een paar composities met planV.
-DM90 nogsteeds (extra) in de 2900 (Spitsstoptrein Leeuwarden-Wolvega)

Maw: Extra op de baan zijn nog:
-3 stammen DDM1. Vervangen een VIRM-VI en twee composities van 2xDDAR met mABk uit de 14500.
-7 treinstellen DM90. Vervangt ICM uit de 2900.
-zo'n 35 treinstellen planV. Volgens plan zouden de treinstellen 870-905 buitendienst zijn. Deze rijden nu nog, overal. Daarnaast nog een aantal treinstellen uit de serie 840-869 in dienst. Rijden overal overigens, niet een bepaalde serie ergens.

*6000/16000/13600: Sprinter Utrecht-Tiel, Utrecht-Den Bosch en Den Bosch-Breda.
**4000/14700/7400/17400/9800/19800/9700: In goede volgorde: Sprinters RotterdamC-Uitgeest, Uitgeest-Amsterdam, (Amsterdam-(spits))Breukelen-Rhenen, Breukelen-Utrecht(-Veenendaal Centrum), Utrecht-Den Haag C, Den Haag C-Gouda Goverwelle en Gouda Goverwelle-Rotterdam C

ReisThijs
Berichten: 77
Lid geworden op: 10 feb 2009, 15:09
Locatie: Utrecht

Re: Vrijwel alle nieuwe Sprinters defect

Bericht door ReisThijs » 11 feb 2011, 21:58

MaartendeJ schreef:-DDAR voor het grote deel uit het cluster (in omloopvolgorde) 4000/14700/7400/17400/9800/19800/9700** (ik maak geen grapje: een treinstel kan in al deze series rijden, op dezelfde dag!!), voornamelijk vervangen door SLT, en een paar composities met planV.
Ik heb deze week weinig gemerkt van deze wijziging (alleen op papier zeker?) er komt nog steeds van alles voorbij tussen Utrecht en Amsterdam: DDAR, SGM, Plan V, SLT...

Gebruikersavatar
AlexNL
Berichten: 1859
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Vrijwel alle nieuwe Sprinters defect

Bericht door AlexNL » 12 feb 2011, 01:43

Dat het SLT nog wel eens kuren heeft moge duidelijk zijn. Onderstaande foto heb ik 2,5 week terug gemaakt op het station van 's-Hertogenbosch toen ik onderweg was naar mijn werk.

Afbeelding
24 januari 2011 Een opmerkelijk koppeltje staat klaar voor vertrek in het station van 's-Hertogenbosch. De op deze afbeelding zichtbare SLT was eerder op de dag bij Zaltbommel stuk gegaan, waardoor het treinverkeer verstoord werd. Het losse stel Mat '64 op deze foto heeft de trein opgehaald en teruggesleept naar Den Bosch, in afwachting van verder transport.

Plaats reactie