Treinticket Roosendaal-Essen?!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door rvdborgt »

groentje schreef:Volgens de verkoopsvoorwaarden moet die trein in Essen stoppen, zo'n Shoppingbiljet mag immers niet worden gebruikt in combinatie met een ander biljet. Hoe streng de controleurs daarop zijn, is natuurlijk een andere zaak, en daar zou ik niet op kunnen antwoorden.
En hoe de juridische houdbaarheid van het combinatieverbod is, dat zou ik ook eens graag weten.

Groetjes,
Rian
K V B
Berichten: 3319
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef:
groentje schreef:Volgens de verkoopsvoorwaarden moet die trein in Essen stoppen, zo'n Shoppingbiljet mag immers niet worden gebruikt in combinatie met een ander biljet. Hoe streng de controleurs daarop zijn, is natuurlijk een andere zaak, en daar zou ik niet op kunnen antwoorden.
En hoe de juridische houdbaarheid van het combinatieverbod is, dat zou ik ook eens graag weten.
Waarom zou dit juridish niet houdbaar zijn?
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:
rvdborgt schreef:
groentje schreef:Volgens de verkoopsvoorwaarden moet die trein in Essen stoppen, zo'n Shoppingbiljet mag immers niet worden gebruikt in combinatie met een ander biljet. Hoe streng de controleurs daarop zijn, is natuurlijk een andere zaak, en daar zou ik niet op kunnen antwoorden.
En hoe de juridische houdbaarheid van het combinatieverbod is, dat zou ik ook eens graag weten.
Waarom zou dit juridish niet houdbaar zijn?
Hoe kan het zijn dat twee tickets die ieder op zich geldig zijn ongeldig worden als je ze na elkaar gebruikt? Eventueel kun je nog eisen dat de trein stopt op het station waar ze op elkaar aansluiten, maar daar houdt het volgens mij wel op. In Duitsland is er trouwens ooit een uitspraak van een rechter geweest die vond dat je tickets ook kon combineren.

Groetjes,
Rian
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door 260689 »

men mag een ticket Roosendaal Essen nemen en ja kan aan de TBG vragen op de trein voor een shoppingsbiljet (opgelet dit is na de kerstvakantie enkel geldig in het weekend). Op de trein moet je geen toeslag betalen.
Terminus
Berichten: 1125
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door Terminus »

rvdborgt schreef:Hoe kan het zijn dat twee tickets die ieder op zich geldig zijn ongeldig worden als je ze na elkaar gebruikt? Eventueel kun je nog eisen dat de trein stopt op het station waar ze op elkaar aansluiten, maar daar houdt het volgens mij wel op. In Duitsland is er trouwens ooit een uitspraak van een rechter geweest die vond dat je tickets ook kon combineren.
Ik meen me te herinneren uit de lessen 'Recht' van vroeger dat men contractueel bijna alles mag en kan vast leggen. En de verplichting om een Shopping-ticket niet te gebruiken in
combinatie met een internationaal vervoersbewijs lijkt me geen al te onredelijke clausule.
260689 schreef:men mag een ticket Roosendaal Essen nemen en ja kan aan de TBG vragen op de trein voor een shoppingsbiljet (opgelet dit is na de kerstvakantie enkel geldig in het weekend). Op de trein moet je geen toeslag betalen.
Ah neen, dat mag men niet, want dan overtreedt men het verbod op de combinatie van de twee tickets.
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door 260689 »

mijn moeder is treinbegeleidster en die gaat geregeld naar roosendaal. en volgens haar mag het wel.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door rvdborgt »

Terminus schreef:
rvdborgt schreef:Hoe kan het zijn dat twee tickets die ieder op zich geldig zijn ongeldig worden als je ze na elkaar gebruikt? Eventueel kun je nog eisen dat de trein stopt op het station waar ze op elkaar aansluiten, maar daar houdt het volgens mij wel op. In Duitsland is er trouwens ooit een uitspraak van een rechter geweest die vond dat je tickets ook kon combineren.
Ik meen me te herinneren uit de lessen 'Recht' van vroeger dat men contractueel bijna alles mag en kan vast leggen. En de verplichting om een Shopping-ticket niet te gebruiken in combinatie met een internationaal vervoersbewijs lijkt me geen al te onredelijke clausule.
Ik ben vooral benieuwd wat de rechter daarvan zou vinden. Mij lijkt dat zo'n verbod alleen te handhaven valt als de genomen trein niet stopt op het station waar je van het ene naar het andere ticket overgaat. Als de trein er wel stopt valt het me erg moeilijk in te zien, waarom twee tickets die ieder op zich geldig zijn, niet meer geldig zouden zijn als ze na elkaar worden gebruikt. Een rechter in München heeft een dergelijke bepaling al eens buiten werking gesteld.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door rvdborgt »

260689 schreef:mijn moeder is treinbegeleidster en die gaat geregeld naar roosendaal. en volgens haar mag het wel.
Het enige wat, in eerste instantie, bepalend is, dat zijn de gepubliceerde voorwaarden. Niets tegen je moeder, maar ik heb helaas al vaker moeten constateren dat het feit dat iemand conducteur is niet per se betekent dat die de voorwaarden goed kent.

Groetjes,
Rian
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door 260689 »

rvdborgt schreef:
260689 schreef:mijn moeder is treinbegeleidster en die gaat geregeld naar roosendaal. en volgens haar mag het wel.
Het enige wat, in eerste instantie, bepalend is, dat zijn de gepubliceerde voorwaarden. Niets tegen je moeder, maar ik heb helaas al vaker moeten constateren dat het feit dat iemand conducteur is niet per se betekent dat die de voorwaarden goed kent.

Groetjes,
Rian
Neen Dat weet ik, je zou eens moeten weten hoeveel nieuwe tickets er uitkomen en hoeveel er worden afgevoerd. Vooral in de zomer is het een komen en gaan van tickets en om den duur weet je het zelf ook niet meer. Zo kon je BV een tickett kopen of een C170 schrijven tussen Moeskroen en Lille, maar tussen Lille en Moeskroen kon je geen van beide doen. Had te maken met de Ibis die dan weigerde tickets af te printen.
Gebruikersavatar
Portbou
Berichten: 1783
Lid geworden op: 06 mar 2006, 23:24
Locatie: Mechelen
Contacteer:

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door Portbou »

Hallo,
rvdborgt schreef:Ik ben vooral benieuwd wat de rechter daarvan zou vinden. Mij lijkt dat zo'n verbod alleen te handhaven valt als de genomen trein niet stopt op het station waar je van het ene naar het andere ticket overgaat. Als de trein er wel stopt valt het me erg moeilijk in te zien, waarom twee tickets die ieder op zich geldig zijn, niet meer geldig zouden zijn als ze na elkaar worden gebruikt.
Ben het met je eens Rian...

Om naar de letter aan het regeltje te voldoen zou ik in het overgangsstation wel even kunnen afstappen, een rondje draaien op het perron en dan weer instappen. Dan zijn het wel twee aparte reizen... Toch ?

Groeten,
Bart W.
pietje

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door pietje »

bw494674 schreef:Hallo,
rvdborgt schreef:Ik ben vooral benieuwd wat de rechter daarvan zou vinden. Mij lijkt dat zo'n verbod alleen te handhaven valt als de genomen trein niet stopt op het station waar je van het ene naar het andere ticket overgaat. Als de trein er wel stopt valt het me erg moeilijk in te zien, waarom twee tickets die ieder op zich geldig zijn, niet meer geldig zouden zijn als ze na elkaar worden gebruikt.
Ben het met je eens Rian...

Om naar de letter aan het regeltje te voldoen zou ik in het overgangsstation wel even kunnen afstappen, een rondje draaien op het perron en dan weer instappen. Dan zijn het wel twee aparte reizen... Toch ?

Groeten,
Bart W.
Als het een trein is met voorziene halte in dat station, zijn het inderdaad 2 verschillende reizen.
Stel: je stapt uit en kijkt dan in de dienstregeling welke de eerstvolgende trein is, dan is dat inderdaad (toevallig) dezelfde trein.
Daar is geen speld tussen te krijgen.
wimpiespoor
Berichten: 238
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:58
Locatie: Zeist, Nederland

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door wimpiespoor »

Je kan ook ieder uur vanaf station Roosendaal met de buurtbus (lijn 211) naar Nispen gaan en vandaar naar Essen lopen. Leuke wandeling ......
260689
Berichten: 3302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Treinticket Roosendaal-Essen?!

Bericht door 260689 »

wimpiespoor schreef:Je kan ook ieder uur vanaf station Roosendaal met de buurtbus (lijn 211) naar Nispen gaan en vandaar naar Essen lopen. Leuke wandeling ......
Nispen - Essen op een goeie 10 min sta je er ;-).
Gesloten