Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 698
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Bericht door sammarco1 » 02 feb 2011, 17:55

Even een vraagje:

Deze VOSSLOH G1000BB doet dienst in Novara Boschetto, in Italie...

De nummering D100 004 is de nummer van deze loc, en is ingeschreven in Italie met het nummer 83 de voledige UIC code is 92 83 2 100 004-6 en de VKM code is I-SBBCI waarbij de CI voor Cargo Italie staat.

Vermits dat de SBB er ook voor iets tussen zit krijgt die lok ook nog eens een zwitsers nummer te beginnen met Am 842 014-3 met een controlegetal berekend volgens het zwitsers spoorwegnet.


Ik snap het hele plaatje niet meer:

Is deze lok nu van Vossloh ? Is deze lok geleased bij Vossloh ? Het nummer 100 004 is een nummer van Vossloh ?

Rijd deze loc voor SBB Cargo ? zoja, In Italie ? En hoe komt dat ? wat zijn de verdragen,overeenkomsten met beide landen ?

En hoe kan een lok het nummer 83 dragen en een VKM hebben die begint met I en SBB toegevoegd me CI ?

In Belgie zijn er ook goederenwagons die de VKM code dragen: F -Afbeelding Idem de Loks 5706, 5707 ex ECR's


Hoe zit dat allemaal in elkaar ?
Afbeelding
**********************************************************************************************************


dentheo
Berichten: 7753
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Bericht door dentheo » 02 feb 2011, 23:45

SBBCI is volgens mij de Italiaanse dochter van SBBCargo.

Dan begint het te kloppen 83 Italië , I ook Italië, en SBBCI ook italiaans adres....

Van wie de lok is kun je niet altijd meer zien.... in het begin werd wel de eigenaar aangeduid, dat is stap voor stap geëvolueerd naar de huurder (of eigenaar)
Theo
Groeten vanop de Heide

Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 698
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Bericht door sammarco1 » 03 feb 2011, 01:00

Jaah, maar het blijft me toch nog onduidelijk hoe dat eigenlijk allemaal in zijn werk gaat.

Waarom zet SBB een splinternieuwe vossloh lok in, om in Italie te gaan rond bollen ? Zijn dat dan mischien hun vrachten die ze vervoeren ? En dan die 2 verschillende (UIC) nummers
Afbeelding
**********************************************************************************************************

dentheo
Berichten: 7753
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Bericht door dentheo » 03 feb 2011, 10:45

Volgens mij heet het nummer officieel NVR (National Vehicle Register) nummer, enkele noemen het nog UIC.

Er kunnen rustig nog andere nummers en codes opstaan, type nummers BB1700, maar ook eigen nummers van de huurder, van de eigenaar.
Is ook zo bij het hernummerde NMBS materieel, ook de bussen van "De Lijn" hebben nog een "eigen" nummer.
Bij DB is er nog een nummer om in te voeren in hun LZB beveiliging, die kan die extra lange nummers nog niet aan.

Het doel was EEN nummer maar voorlopig is het nog een chaos...duurt waarschijnlijk tot alle landen hun databases de lange nummers kunnen "verteren".
Alhoewel de evolutie om het nummer te binden aan de "huurder" zal leiden tot veel geschilder en geplak.
Theo
Groeten vanop de Heide

rail s

Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Bericht door rail s » 03 feb 2011, 11:20

sammarco1 schreef:Even een vraagje:

(...)

In Belgie zijn er ook goederenwagons die de VKM code dragen: F -Afbeelding Idem de Loks 5706, 5707 ex ECR's


Hoe zit dat allemaal in elkaar ?
De 57-ers (of toch een deel) zijn ingeschreven bij de franse dochter van NMBS-Logistics On Site Rail en er zouden ook nog 2 BB1000 moeten zijn, namelijk de eerste locomotieven die ooit in open-acces-dienst waren in Frankrijk.
dentheo schreef:SBBCI is volgens mij de Italiaanse dochter van SBBCargo.

Dan begint het te kloppen 83 Italië , I ook Italië, en SBBCI ook italiaans adres....

Van wie de lok is kun je niet altijd meer zien.... in het begin werd wel de eigenaar aangeduid, dat is stap voor stap geëvolueerd naar de huurder (of eigenaar)
Volgens mij moet je nu een vergunning van operator hebben om locomotieven te kunnen inschrijven, iets wat de meeste leasingmaatschappijen niet hebben (voor heel europa) (i.v.m. verzekeringen?).

K V B
Berichten: 3103
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Bremgarten bei Bern, Zwitserland

Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Bericht door K V B » 04 feb 2011, 06:20

sammarco1 schreef: Waarom zet SBB een splinternieuwe vossloh lok in, om in Italie te gaan rond bollen ? Zijn dat dan mischien hun vrachten die ze vervoeren ? En dan die 2 verschillende (UIC) nummers
Waarom niet? De wil treinen in eigen regie helemaal tot in Novarra rijden, en heeft daar dus locomotieven voor nodig. De SBB kom je tegenwoordig ook veel in Duitsland tegen, en het zou met niet verbazen indien we haar binnenkort ook in Antwerpen zien...

K V B
Berichten: 3103
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Bremgarten bei Bern, Zwitserland

Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Bericht door K V B » 04 feb 2011, 06:25

dentheo schreef: Het doel was EEN nummer maar voorlopig is het nog een chaos...duurt waarschijnlijk tot alle landen hun databases de lange nummers kunnen "verteren".
Alhoewel de evolutie om het nummer te binden aan de "huurder" zal leiden tot veel geschilder en geplak.
Het is natuurlijk zo dat het bij spoorwegvoertuigen vaak om puur financiële leasing gaat, niet operationele leasing, dus logisch dat het de huurder is die er op staat. Dat de SBB ook haar eigen nummers er op aanbrengt heeft ook zo zijn reden. Er zit bij de SBB een bepaalde logica in. Als een SBB mederwerker "Am 842 014-3" leest weet hij direct om wat voor een soort locomotief het gaat, en hoe snel die mag rijden. Ik kan mij inbeelden dat de SBB dat voorlopig nog niet overboord wil gooien.

Gebruikersavatar
sammarco1
Berichten: 698
Lid geworden op: 19 feb 2006, 10:58
Locatie: Grobbendonk , Belgie
Contacteer:

Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Bericht door sammarco1 » 04 feb 2011, 13:36

Vermits de SBB of Zwitserland geen deel uitmaken van de EEG, zit wat van in.... Een UIC nummer, europees, en een eigen nummer, nationaal...

Die loc zal dan wel gelased zijn bij Vossloh.... Maar het zit toch wel gecompliceerd in elkaar vind ik. I-SBB
Ik denk dat je het echt moet gaan zoeken in het systeem van de Vehicle keepers Marking (VKM) wil je dat tegoed begrijpen.
Afbeelding
**********************************************************************************************************

K V B
Berichten: 3103
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Bremgarten bei Bern, Zwitserland

Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Bericht door K V B » 04 feb 2011, 19:21

sammarco1 schreef:Vermits de SBB of Zwitserland geen deel uitmaken van de EEG, zit wat van in.... Een UIC nummer, europees, en een eigen nummer, nationaal...
Zwitserland is formeel geen lid van de EEG (die overigens niet meer bestaat, dat heet EU heden ten dage) maar past wel veel EU wetgeving toe. Wat het spoor betreft heeft Zwitserland het grootste deel van het Europese "spoorpakket" overgenomen, en is wat dit betreft zelfs een van de betere leerlingen in de klas...

Vandaar dat Zwitserland al de verschillende onderdelen van het hele ERMTS systeem (ETCS, TSI etc...) aan het invoeren is.

pietje

Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Bericht door pietje » 04 feb 2011, 19:58

K V B schreef: Zwitserland is formeel geen lid van de EEG (die overigens niet meer bestaat, dat heet EU heden ten dage) maar past wel veel EU wetgeving toe. Wat het spoor betreft heeft Zwitserland het grootste deel van het Europese "spoorpakket" overgenomen, en is wat dit betreft zelfs een van de betere leerlingen in de klas...
Misschien omdat het bij hen niet opgelegd is dat ze het met meer "goesting" doen :wink:
Vandaar dat Zwitserland al de verschillende onderdelen van het hele ERMTS systeem (ETCS, TSI etc...) aan het invoeren is.
Alles heeft natuurlijk te maken met het feit dat Zwitserland er voor gekozen heeft om zoveel mogelijk transitverkeer via de spoorweg te laten doen, dan kan je natuurlijk niet anders dat de regelgeving van de omringende EU zoveel mogelijk over te nemen en het zo aantrekkelijk mogelijk maken om het vrachtverkeer via de spoorwegen te laten verlopen.

Tevens zal ook wel spelen dat zij geen almachtige staatsmonopolist (met bijhorende overmachtige vakbonden) te beschermen hebben tegen buitenlandse "indringers".

K V B
Berichten: 3103
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Bremgarten bei Bern, Zwitserland

Re: Vossloh D100 met VKM code I-SBBCI

Bericht door K V B » 05 feb 2011, 13:19

pietje schreef:
K V B schreef:
Vandaar dat Zwitserland al de verschillende onderdelen van het hele ERMTS systeem (ETCS, TSI etc...) aan het invoeren is.
Alles heeft natuurlijk te maken met het feit dat Zwitserland er voor gekozen heeft om zoveel mogelijk transitverkeer via de spoorweg te laten doen, dan kan je natuurlijk niet anders dat de regelgeving van de omringende EU zoveel mogelijk over te nemen en het zo aantrekkelijk mogelijk maken om het vrachtverkeer via de spoorwegen te laten verlopen.
Dat is ook zo onderhandeld met de EU. Zwitserland heeft (met goedkeuring van de EU) een tol op vrachtwagens ingevoerd, en in ruil heeft het het grootste deel van het spoorpaket van de EU overgenomen.
Tevens zal ook wel spelen dat zij geen almachtige staatsmonopolist (met bijhorende overmachtige vakbonden) te beschermen hebben tegen buitenlandse "indringers".
Er is anders wel behoorlijk wat wrevel bij SBB-Cargo machinisten dat DB machinisten tegenwoordig al tot in Erstfeld (begin van de noordelijke helling naar de Gotthard) rijden. Dat vinden ze "loondumping", en het heeft inderdaad tot spanningen geleid. Noch niet tot stakingen, maar in Zwitserland bestaat er ook geen stakingsbescherming zoals in België.

Plaats reactie