Pagina 1 van 1
CargoBeamer
Geplaatst: 07 apr 2011, 17:03
door nighttrain
CargoBeamer gaat 30M€ investeren in Calais .
Objectief: semi'remorques zonder chauffeur laden in de haven van Calais op platte wagens (laterale lading) in 15'.
Verbinding : Calais => Duisburg eind 2011
2012 : Calais => Riga.
Re: CargoBeamer
Geplaatst: 07 apr 2011, 23:42
door rail s
nighttrain schreef:CargoBeamer gaat 30M€ investeren in Calais .
Objectief: semi'remorques zonder chauffeur laden in de haven van Calais op platte wagens (laterale lading) in 15'.
Verbinding : Calais => Duisburg eind 2011
2012 : Calais => Riga.
http://www.cargobeamer.com
Persoonlijk zie ik meer in het megaswing-concept, beiden zijn technisch zeer complex maar megaswing is eigenlijk een terminal op zichzelf en heeft dus geen 30 miljoen nodig om te starten:
http://www.youtube.com/watch?v=jlQPfKS6RLo
http://www.kockumsindustrier.se/Product ... reight.htm
Re: CargoBeamer
Geplaatst: 08 apr 2011, 14:25
door K V B
Het voordeel van CargoBeam is wel dat het weg en rail vervoer asynchroon van elkaar kan gebeuren. Bij megaswing moeten de trekkers klaar staan als je trein aankomt, bij CargoBeam functioneert de terminal als een vrachtbuffer.
Re: CargoBeamer
Geplaatst: 08 apr 2011, 15:46
door nighttrain
Je moet toch om te beginnen sporen en infrastruktuur aanleggen ,en de gronden aankopen ,studies,marketing en de eerste weddes, dit zijn toch investeringen
Re: CargoBeamer
Geplaatst: 08 apr 2011, 22:01
door b-loc
CargoBeamer ziet er mij een prachtig systeem handig als het echt snel moet gaan allemaal.
Das beetje zelfde als met reizigersvervoer, enkele 10 tallen minuten stoppen, opliggers verwisselen en terug verder rijden
Re: CargoBeamer
Geplaatst: 08 apr 2011, 23:23
door dentheo