Autodief veroorzaakte bijna treinongeval

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gesloten
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Autodief veroorzaakte bijna treinongeval

Bericht door Bibke »

Een Britse autodief die met een gestolen Mercedes bijna een treinongeluk veroorzaakte, is door de rechtbank van Peterborough veroordeeld tot drie en een half jaar cel. Op vrijgegeven beelden van de politieauto is te zien hoe de man in de stad Whittlesey in 2010 voor een levensgevaarlijke situatie zorgde.

Toen de politie de autodief staande wilde houden, scheurde de twintigjarige met hoge snelheid weg. Tijdens de achtervolging reed hij aan de verkeerde kant van de weg, haalde voertuigen op rotondes in en klapte een buitenspiegel uit een andere auto.

Totale minachting
De man, Terence Fowler, toonde 'totale minachting' voor andere bestuurders en reed meer dan 140 kilometer per uur om de agenten af te schudden, aldus de politie.

De auto reed uiteindelijk over een spoorwegovergang. Hoewel de slagbomen al gesloten waren, trapte de autodief toch het gaspedaal in. Hierdoor vlogen de bomen hoog de lucht in en kwam al dit materiaal op de treinrails terecht.

Barrière
Dit zorgde voor een barrière voor de aanstormende trein, waardoor vele levens in gevaar hebben gestaan, aldus de politie. De agenten vond de situatie zo gevaarlijk dat zij de achtervolging af moesten breken. De passagiers in de trein voelden het treinstel schudden toen het over de slagbomen raasde, verklaarden agenten.

De auto werd later leeg aangetroffen. Fowler kon vervolgens worden aangehouden omdat hij bij de vernielde voorruit bloedsporen had achtergelaten.

De man heeft zijn gevaarlijke rijgedrag toegegeven, evenals een paar andere feiten.

Geluk
"Zijn acties brachten vele levens in gevaar", vertelde de politie. "Hij heeft bovendien geluk gehad dat het voor hem zelf niet fataal is afgelopen."

Filmpje: http://www.depers.nl/opmerkelijk/561803 ... geval.html

Bron: http://www.youtube.com/watch?v=ZJzZKzMt ... r_embedded
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Autodief veroorzaakte bijna treinongeval

Bericht door Dieselfreak »

Stel dat er werkelijk een treinongeval gebeurd was, met een tiental doden, welk straf zou hij dan gekregen hebben?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gesloten