nieuwe vertrektijden ICE International vanaf december

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Dréke

nieuwe vertrektijden ICE International vanaf december

Bericht door Dréke »

ICE 16 naar BXL vertrekt rond 30 Minuten vroeger vanaf Frankfurt,
07:30u, Keulen 08:45u, Brussel 11:00u

ICE 14 naar BXL vertrekt rond 90 Minuten later vanaf Frankfurt
13:30u, Keulen 14:45u, Brussel 17:00u

ICE 10 naar BXL vertrekt rond 30 Minuten later vamaf Frankfurt
18:30u, Keulen 19:45u, Brussel 22:00u

Het nieuws:
ICE 16 und ICE 14 rijden tussen Frankfurt en Keulen samen met de ICE naar Amsterdam en worden in Keulen gedeeld.
Ik verwacht groote Chaos in Keulen en ook met mensen, die in het foute treindeel blijven zitten.
Zelf nu zitten er iedere dag naar de deeling in Keulen mensen, die naar Amsterdam willen in het deel naar Dortmund ...
Informaties in 4 talen - dat zal wel lang duuren.

ICE 11 naar FFM vertrekt rond 30 Minuten later vanaf Brussel
07:00u, Keulen 09:15u, Frankfurt 10:30u

ICE 15 naar FFM vertrekt rond 90 Minuten vroeger vanaf Brussel
12:00u, Keulen 14:15u, Frankfurt 15:30u

ICE 17 naar FFM vertrekt rond 90 Minuten later vanaf Brussel
18:00u, Keulen 20:15u, Frankfurt 21:30u

veranderingen nog mogelijk
FLV-FGSP
Berichten: 1893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Dréke, hartelijke dank voor deze informatie!

Aangezien de eerste ICE uit Amsterdam doorrijdt naar München en deze in Keulen waarschijnlijk aan de ICE uit Brussel gekoppeld wordt, wordt de kans op een doorgaande ICE Brussel - München steeds groter!

Hopelijk krijgen de ICE's bij de NMBS een goed rijpad, want ze rijden nu niet meer in hetzelfde pad als de Thalys.
Dréke

geen ICE Brussel-München denk ik

Bericht door Dréke »

FLV-FGSP schreef:Dréke, hartelijke dank voor deze informatie!

Aangezien de eerste ICE uit Amsterdam doorrijdt naar München en deze in Keulen waarschijnlijk aan de ICE uit Brussel gekoppeld wordt, wordt de kans op een doorgaande ICE Brussel - München steeds groter!

Hopelijk krijgen de ICE's bij de NMBS een goed rijpad, want ze rijden nu niet meer in hetzelfde pad als de Thalys.
Mhh...

ik heb alleen het informatie, dat een ICE van Amsterdam naar Basel en twee naar München (via Nürnberg) zullen doorrijden.
Maar deze twee ICE van / naar München krijgen een deeling nu in Oberhausen omdat werkingen rond Keulen zijn.
Het tweede deel rijd dan zoals nu verder naar Dortmund.
Zo denk ik, dat er geen ICE van Brussel naar München is ...
Kris

Bericht door Kris »

Hoe zit het eigenlijk met de stops in Brussel-Noord na december?
Het zou wel fijn zijn moesten ICE 15 & 17 daar ook stoppen voor de reistijd wat te verkorten voor reizigers komende uit het Waasland, Antwerpen, Dendermonde en de Brusselse Noordrand.
Dréke

Bericht door Dréke »

Kris schreef:Hoe zit het eigenlijk met de stops in Brussel-Noord na december?
Het zou wel fijn zijn moesten ICE 15 & 17 daar ook stoppen voor de reistijd wat te verkorten voor reizigers komende uit het Waasland, Antwerpen, Dendermonde en de Brusselse Noordrand.
Het spijt mij, maar daar heb ich nog geen informaties.
Maar het was laatse jaar een harte werk om te bereiken, dat all ICE van Duitsland ook in Brussel-Nord mogen stoppen.
De NMBS wou dat niet zo graag.

Als ik meer weet, zul ik hier op deze thread schrijven.
rvdborgt
Berichten: 4344
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: nieuwe vertrektijden ICE International vanaf december

Bericht door rvdborgt »

Dréke schreef:ICE 16 naar BXL vertrekt rond 30 Minuten vroeger vanaf Frankfurt,
07:30u, Keulen 08:45u, Brussel 11:00u
ICE 14 naar BXL vertrekt rond 90 Minuten later vanaf Frankfurt
13:30u, Keulen 14:45u, Brussel 17:00u
ICE 10 naar BXL vertrekt rond 30 Minuten later vamaf Frankfurt
18:30u, Keulen 19:45u, Brussel 22:00u

Het nieuws:
ICE 16 und ICE 14 rijden tussen Frankfurt en Keulen samen met de ICE naar Amsterdam en worden in Keulen gedeeld.
Dat zijn ICE 126 en ICE 120, beide Frankfurt - Amsterdam
Dréke schreef:ICE 11 naar FFM vertrekt rond 30 Minuten later vanaf Brussel
07:00u, Keulen 09:15u, Frankfurt 10:30u
ICE 15 naar FFM vertrekt rond 90 Minuten vroeger vanaf Brussel
12:00u, Keulen 14:15u, Frankfurt 15:30u
ICE 17 naar FFM vertrekt rond 90 Minuten later vanaf Brussel
18:00u, Keulen 20:15u, Frankfurt 21:30u
ICE 11 moet in Keulen haast wel gekoppeld worden met ICE 223 Amsterdam - München. Voor de andere 2 ICE's uit Brussel is er geen passende ICE uit Amsterdam. Dat zou kunnen betekenen dat wel wel een ICE Brussel - München is, maar geen ICE München - Brussel. Maar even goed kan ICE 11 in Frankfurt eindigen, waarna het treindeel uit Amsterdam alleen verder rijdt.

Groetjes,

Rian
Laatst gewijzigd door rvdborgt op 12 jul 2006, 01:09, 1 keer totaal gewijzigd.
rvdborgt
Berichten: 4344
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

Dréke schreef:
Kris schreef:Hoe zit het eigenlijk met de stops in Brussel-Noord na december?
Het zou wel fijn zijn moesten ICE 15 & 17 daar ook stoppen voor de reistijd wat te verkorten voor reizigers komende uit het Waasland, Antwerpen, Dendermonde en de Brusselse Noordrand.
Maar het was laatse jaar een harte werk om te bereiken, dat all ICE van Duitsland ook in Brussel-Nord mogen stoppen.
De NMBS wou dat niet zo graag.
Sinds de NMBS geen exploitant meer van de ICE is, heeft ze daar niets meer over te zeggen.
Dréke schreef:Als ik meer weet, zul ik hier op deze thread schrijven.
Ik verwacht deze maand de eerste ontwerp-dienstregelingen.

Groetjes,

Rian
Dréke

meer ...

Bericht door Dréke »

rvdborgt schreef: Ik verwacht deze maand de eerste ontwerp-dienstregelingen.
Ja ik ook, die zijn al verkrijgbar voor DB-administrative-personeel in het system ( FAHRPLANAUSZUEGE PLANUNG ), maar "mijn" medewerker heeft nog niet op mijn aanvraag gereageerd en veranderingen zijn nog mogelijk.

groeten Dré
FLV-FGSP
Berichten: 1893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: nieuwe vertrektijden ICE International vanaf december

Bericht door FLV-FGSP »

rvdborgt schreef:ICE 11 moet in Keulen haast wel gekoppeld worden met ICE 223 Amsterdam - München. Voor de andere 2 ICE's uit Brussel is er geen passende ICE uit Amsterdam. Dat zou kunnen betekenen dat wel wel een ICE Brussel - München is, maar geen ICE München - Brussel. Maar even goed kan ICE 11 in Frankfurt eindigen, waarna het treindeel uit Amsterdam alleen verder rijdt.
Dat laatste blijkt helaas het geval te zijn.
K V B
Berichten: 3326
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Bericht door K V B »

rvdborgt schreef: Sinds de NMBS geen exploitant meer van de ICE is, heeft ze daar niets meer over te zeggen.
Dus ook geen Belgische machinisten meer op de ICE?

Krist
Moi

Bericht door Moi »

De ICE werd en wordt nog altijd door uitsluitend duits personeel bediend. Daar komen geen NMBS'ers aan te pas.
Pieter

Bericht door Pieter »

Moi schreef:De ICE werd en wordt nog altijd door uitsluitend duits personeel bediend. Daar komen geen NMBS'ers aan te pas.
Ik heb nochtans in de krokusvakantie naast de machinist gezeten in de ice en deze was van de nmbs! Tussen Keulen en Brussel!
FLV-FGSP
Berichten: 1893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Bericht door FLV-FGSP »

Pieter schreef:
Moi schreef:De ICE werd en wordt nog altijd door uitsluitend duits personeel bediend. Daar komen geen NMBS'ers aan te pas.
Ik heb nochtans in de krokusvakantie naast de machinist gezeten in de ice en deze was van de nmbs! Tussen Keulen en Brussel!
De treinbegeleiders zijn altijd van DB, de treinbestuurder komt uit de Thalys-pool en kan van de NMBS of DB zijn.
Moi

Bericht door Moi »

FLV-FGSP schreef:De treinbegeleiders zijn altijd van DB, de treinbestuurder komt uit de Thalys-pool en kan van de NMBS of DB zijn.
Oeps :oops: didn't know!
rvdborgt
Berichten: 4344
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Bericht door rvdborgt »

K V B schreef:
rvdborgt schreef: Sinds de NMBS geen exploitant meer van de ICE is, heeft ze daar niets meer over te zeggen.
Dus ook geen Belgische machinisten meer op de ICE?
Dat staat daar los van. DB betaalt NMBS voor het vervoer van de ICE's door België en (dus) ook voor de inzet van NMBS-machinisten waar nodig.

Groetjes,

Rian
Plaats reactie