Onbevoegde geeft vertreksein

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door Accelerat »

b-loc schreef:
melle schreef:De bal is al aan het rollen jongens:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 062009_014 Afbeelding Ik begin stilaan genoeg te krijgen van die media... :roll:
Als je zo al moet beginnen om lezers te krijgen.
De NMBS zou ze een proces moeten aandoen.
Moe ga daar nie beetje kracht achter zetten om da te verdraaien?
Dan gaat da toch nooit me die dingen?
Gaat heel gemakkelijk hoor!
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door HLE 2302 »

bij de een moette al we meer kracht gebruiken dan bij de ander, maar al bij al is dat heeeel doenbaar :P

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door wrpint »

rail s schreef:
melle schreef:De bal is al aan het rollen jongens:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 062009_014 Afbeelding Ik begin stilaan genoeg te krijgen van die media... :roll:
Als je zo al moet beginnen om lezers te krijgen.
De NMBS zou ze een proces moeten aandoen.
Ik dacht zo aan poging tot moord...
Dat weet ik nog zo niet. Ik denk dat het aannemelijker is dat de NMBS een proces zou verliezen omwille van grove nalatigheid. Deze procedure is zo lek als een zeef.
rail s

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door rail s »

wrpint schreef:
rail s schreef:
melle schreef:De bal is al aan het rollen jongens:

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 062009_014 Afbeelding Ik begin stilaan genoeg te krijgen van die media... :roll:
Als je zo al moet beginnen om lezers te krijgen.
De NMBS zou ze een proces moeten aandoen.
Ik dacht zo aan poging tot moord...
Dat weet ik nog zo niet. Ik denk dat het aannemelijker is dat de NMBS een proces zou verliezen omwille van grove nalatigheid. Deze procedure is zo lek als een zeef.
Wat als er iemand in het midden van de tunnel in de Noord-Zuidverbinding uit de trein was gevallen? een donkere tunnel waar in de spits 80 treinen per uur passeren en kabels van verschillende voltages tot 3000V liggen. De kans dat je daar levend uitgeraakt als niemand u heeft zien vallen is zeer klein, door een grapjas die een trein heft laten vertrekken.
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door wrpint »

Helemaal akkoord met uw redenering mbt de mogelijke gevolgen, maar een leek kent bijvoorbeeld niet eens de link tussen sleutel - draaien - roset - 7 seconden - vertrek.
Het feit dat die apparaten daar "open en bloot staan" zal door de aangeklaagde in de rechtszaal worden gebruikt en dan valt het nog af te wachten of de NMBS wel aan het langste eind trekt. Er hangt ook nergens de melding "verboden aan te raken". Dus ik ben wel eens benieuwd naar hoe zo een rechtszaak zou uitdraaien...
13'erke

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door 13'erke »

wrpint schreef:Helemaal akkoord met uw redenering mbt de mogelijke gevolgen, maar een leek kent bijvoorbeeld niet eens de link tussen sleutel - draaien - roset - 7 seconden - vertrek.
Het feit dat die apparaten daar "open en bloot staan" zal door de aangeklaagde in de rechtszaal worden gebruikt en dan valt het nog af te wachten of de NMBS wel aan het langste eind trekt. Er hangt ook nergens de melding "verboden aan te raken". Dus ik ben wel eens benieuwd naar hoe zo een rechtszaak zou uitdraaien...
De redenering is nochthans heel simpel, dit is een actie tegen de openbare orde en is dus strafbaar.
Over het al dan niet in gevaar brengen van passagiers, tbg,... kan met wel wat langer overdoen eer men een besluit kan trekken.
Dietrich

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door Dietrich »

Je kan er niet van uit gaan dat die persoon gaat toegeven dat het moedwillig gebeurd was. Het is maar een kastje met een slot, als iemand dat eens "geprobeerd" heeft zonder te weten wat het is kan je die niet gaan schuldig noemen aan verstoren van openbare orde. Er staat niets maar dan ook niets vermeld over wat dat is of doet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door Steven »

hoi terug uit zwitserland en precies een en ander gemist dus hier terug mijn eerste bijdrage op het forum.

Een paar minuten te vroeg vertrekken uit Brussel centraal is om te starten al onmogelijk. Dit omdat er voor elke trein maar 1 min stilstand voorzien is en hij bijgevolg al te vroeg in Brussel noord of zuid moet vertrekken om ook in de centraal te vroeg te kunnen vertrekken. Ten tweede moet je al weten in welke richting je de avg moet draaien om er een effect uit te krijgen. je hebt een activatie en annulatiestand. Verder ga ik aan heel dit incident geen woorden vuil maken aangezien de pers dit wel in mijn plaats doet al dan niet met correctie informatie (waar ze niet sterk in is als het op spoorwegnieuws aankomt). Dat er foto's/beelden online komen van hoe je dat kastje kan gebruiken vind ik een spijtige zaak.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door dentheo »

wrpint schreef:Er hangt ook nergens de melding "verboden aan te raken". Dus ik ben wel eens benieuwd naar hoe zo een rechtszaak zou uitdraaien...
het is ook verboden uit te stappen tussen stations....zelfs als de deuren openstaan....
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door Adler »

Heeft er eigenlijk ooit al iemand bij stilgestaan dat dit hele verhaal wel eens van A tot Z zou kunnen verzonnen zijn door bepaalde personen die daar belang hebben ?
Dat het daarna volledig uit de hand is gelopen door de overdreven aandacht van de media is ook best mogelijk.
Er is geen enkel bewijs dat de trein werkelijk met open deuren is vertrokken en er is hier zelfs iemand in het forum die het tegendeel beweert.
Een uitspraak van een parlementslid in de Kamer deze week wees ook al die richting: "Zou het niet kunnen dat de onbekende die de NMBS wil laten vervolgen geen onbekende is maar personen die willen protesteren tegen het uitblijven van maatregelen om de vertrekprocedure te wijzigen ?"
En waarom is dit hele verhaal pas na 2 dagen bekend geraakt ?
En waarom heeft de minister er zich vanaf gemaakt door gewoon te zeggen dat de NMBS binnen een maand met een antwoord zou komen ?
Allemaal vraagtekens.
Dietrich

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door Dietrich »

Eigenlijk maakt het niet veel meer uit wat er juist is gebeurd... misschien voor intern onderzoek maar niet voor de essentie van de zaak.

De essentie is dat die AVG kan gemanipuleerd worden met vanalles en nog wat, een simpele driehoeksleutel. Het is nu ene keer gebeurd (moedwillig of niet) maar het zal nog gebeuren vrees ik dus men kan maar zien dat er aanpassingen gebeuren (tenzij men gaat hopen op de goede wil van de mensen, wat dus in dit land niet gaat werken).
rail s

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door rail s »

spoorvreter via treintrambus-forum schreef: Inderdaad mijn trein 3336 (en nadien 8572) Antwerpen - Brussel Zuid - Geraardsbergen is zonder treinbegeleidster vertrokken vanuit Brussel-Centraal. De media berichtten over "alle deuren open" maar dat klopt absoluut niet. De deuren zijn gesloten en de trein is vertrokken zonder de TBG, over de deur van de TBG kan ik geen info geven.

Over "te vroeg" zou ik idd ook willen nuanceren, de trein is gewoon "snel" vertrokken na het sluiten van de deuren.

Er was maar 1 TBG aanwezig in de trein (toch ter hoogte van Brussel-Centraal) én verschillende media hadden het over een trein naar Antwerpen, maar het gaat hier over de trein 3336 Antwerpen C - Brussel Zuid die nadien als P8572 in Brussel-Zuid onmiddellijk doorspoort naar Geraardsbergen (via Halle en Edingen).
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door treinbruno »

daarnet in luik had de TBG van de ICE geen sleutel voor de AVG te bedienen, die duitser probeerde het daarna zelfs met zijn autosleutels :!: toen hij merkte dat dit ook niet lukte ging hij gewoon op duitse manier zwaaien naar de machinist :mrgreen:

misschien heeft die TBG ook het nieuwsblad hier gelezen :)
Afbeelding
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door groentje »

Ik dacht dat bij de ICE de procedure anders was, omdat men niet 1 deur kan isoleren wanneer je de andere sluit? Ik Brussel zie ik dan ook meestal de OSTCH perron de AVG bedienen.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Onbevoegde geeft vertreksein

Bericht door treinbruno »

er stonden nog 2 deuren open en aan elke deur stond een tbg, na het zwaaien naar de tb gingen ze allebei hun deur sluiten
Afbeelding
Plaats reactie