IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door fitnessboy »

idd , heb dit ook al ooit in hasselt moeten doen
,daar hadden ze een storing aan de wissel bij het uitritsein
ben toen met de reizegers de bundel in gereden en via een ander spoor terug gekomen
zodat ik niet over deze wissel moest rijden
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door Joris »

Hallo,
Dietrich schreef:Maar kan een rangering gebeuren met een trein waar nog passagiers in zitten???
Denk maar aan internationale treinen, daar gebeurt/gebeurde dat volgens mij wel meer... (voorbeeldje: splitsing/samenvoeging TAC Denderleeuw/Bressoux in Jemelle).
Dat waren nog eens tijden :cry:
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door HLE 2302 »

fitnessboy schreef:idd , heb dit ook al ooit in hasselt moeten doen
,daar hadden ze een storing aan de wissel bij het uitritsein
ben toen met de reizegers de bundel in gereden en via een ander spoor terug gekomen
zodat ik niet over deze wissel moest rijden
maar normaal is een rangeerbeweging toch leeg ?
op een paar uitzonderlijke gevallen na dan ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door treinbruno »

ik heb in bukarest 2 uur op een rangeerterein gezeten, mijn wagon werd van D BOSFOR aan EN ister gehangen, toen ben ik echt op zowat alle kanten van het rangeerterein geweest :P en ze schokken daar niet normaal met die dingen, en toch is het de bedoeling dat je erinblijft, de rangeerders waren wel boos dat ik fotos zat te trekken op de stelplaats uit het raam :)

dit gebeurt zowat bij alle nachttreinen hoor
in hannover bijvoorbeeld met 3 CNL's
munchen-kopenhagen/warschau/moskou
basel-kopenhagen/warschau/moskou
amsterdam-kopenhagen/warschau/moskou

daar worden alle 3 de CNL's op ongeveer hetzelfde tijdstip helemaal uit elkaar gehaald, alle wagens naar kopenhagen worden samengehangen, en alle wagens naar moskou, ze zijn daar toch wel een uurtje bezig, en 2 van de 5 keer dat ik een van die CNL's nam ben ik wakkergeboenkt geweest :(
Afbeelding
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door Joris »

Hallo,
Met bijna alle CNL treinen wordt onderweg wel ergens gerangeert. Enkel de Talgo's ontsnappen daar (voorlopig) nog aan, maar lang zal dat niet meer duren...
Maar... CNL is België niet...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door HLE 2302 »

treinbruno schreef:ik heb in bukarest 2 uur op een rangeerterein gezeten, mijn wagon werd van D BOSFOR aan EN ister gehangen, toen ben ik echt op zowat alle kanten van het rangeerterein geweest :P en ze schokken daar niet normaal met die dingen, en toch is het de bedoeling dat je erinblijft, de rangeerders waren wel boos dat ik fotos zat te trekken op de stelplaats uit het raam :)

dit gebeurt zowat bij alle nachttreinen hoor
in hannover bijvoorbeeld met 3 CNL's
munchen-kopenhagen/warschau/moskou
basel-kopenhagen/warschau/moskou
amsterdam-kopenhagen/warschau/moskou

daar worden alle 3 de CNL's op ongeveer hetzelfde tijdstip helemaal uit elkaar gehaald, alle wagens naar kopenhagen worden samengehangen, en alle wagens naar moskou, ze zijn daar toch wel een uurtje bezig, en 2 van de 5 keer dat ik een van die CNL's nam ben ik wakkergeboenkt geweest :(
daar zeg je het, in Bukarest :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door Stijn D.C. »

Vorige keer toen ik op de MW 41 na Eeklo zat, werdt die wel omgeleid via dampoort bundels, tussen 2 HKM's door :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door Steven »

in vele gevallen zijn rangeringen leeg, maar het is zeker geen uitzondering of rariteit dat er rangeringen gebeuren aan treinen waar de mensen nog in aanwezig zijn. Het ontkoppelen van motorstellen valt ook onder rangeerbewegingen en dit zie je dagelijks gebeuren. Ook al betreft het hier maar een beweging over een paar meter natuurlijk. De meest gekende rangeringen met reizigers zijn nog steeds de treinen zoals joris ze aanhaalt. De internationale treinen die samengevoegd of gesplits worden onder de baan.
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door trainman »

daar zeg je het, in Bukarest
Aan- en afhaken van rijtuigen waarin zich reizigers bevinden en die naar verschillende bestemmingen rijden is in Basel SBB toch ook dagelijkse kost?
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door Hogersluys »

Stijn D.C. schreef:Vorige keer toen ik op de MW 41 na Eeklo zat, werdt die wel omgeleid via dampoort bundels, tussen 2 HKM's door :D
Inderdaad, dat was wegens werken aan het spoor aldaar. Echt rangeren was dit evenwel niet.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door Steven »

trainman schreef:
daar zeg je het, in Bukarest
Aan- en afhaken van rijtuigen waarin zich reizigers bevinden en die naar verschillende bestemmingen rijden is in Basel SBB toch ook dagelijkse kost?
volledig correct.
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door Stijn D.C. »

Hogersluys schreef:
Stijn D.C. schreef:Vorige keer toen ik op de MW 41 na Eeklo zat, werdt die wel omgeleid via dampoort bundels, tussen 2 HKM's door :D
Inderdaad, dat was wegens werken aan het spoor aldaar. Echt rangeren was dit evenwel niet.
Dat niet, maar niet normaal.
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: IC rijdt achteruit terug station Lokeren binnen.

Bericht door calabria »

fitnessboy schreef:idd , heb dit ook al ooit in hasselt moeten doen
,daar hadden ze een storing aan de wissel bij het uitritsein
ben toen met de reizegers de bundel in gereden en via een ander spoor terug gekomen
zodat ik niet over deze wissel moest rijden
Eergisteren in Brugge ook zo'n situatie met de trein naar Knokke-Blankenberge. Er was een probleem met de deuren in het treindeel naar Knokke, dus moesten al deze reizigers overstappen. Er werd zelfs zo lang getreuzeld dat ze op de ICT naar Knokke moesten overstappen, die voor de gelegenheid dan wel met 5 M6'ers gereden werd (i.p.v. 1 klassiekje) die al van voor de aankomst in Brugge op spoor 1 stonden. Vervolgens reed het treindeel naar Blankberge met reizigers de bundel achterwaarts in, waarna via een ander spoor door het station van Brugge naar Blankenberge gereden werd.
Plaats reactie