Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door Patrick »

't Is eens wat anders: vrijdagmiddag gezien in Ieper.
Break vol met scoutistjes (dus leden van de Scouts). TBG stapt uit voor AVG maar het zijn de scoutistjes die met hun fluitjes het vertreksignaal mogen geven :D
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door HLE 2302 »

dat moet zeerzeker kunnen, maar zo'n dingen zet je wel best niet op een openbaar forum ... op een forum als dit lezen ook de bazen van de treinbegeleiders mee ... :wink:

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
nighttrain
Berichten: 2573
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door nighttrain »

Met het oog om het onderzoek te vergemakkelijken , gelieve dej juiste datum , uur , nr van trein en eventueel persoonsbeschrijving te vermelden.
We zijn al bezig met een onderzoek naar tbg die de deuren ,deur per deur sluit en een andere die gedurende een rit van 36 min geen controle doet (zie ander item).
Het uitdelen van gratis go passen wordt in het vooruitzicht gesteld...
Met vriendelijke groet.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door HLE 2302 »

nighttrain schreef:Met het oog om het onderzoek te vergemakkelijken , gelieve dej juiste datum , uur , nr van trein en eventueel persoonsbeschrijving te vermelden.
We zijn al bezig met een onderzoek naar tbg die de deuren ,deur per deur sluit en een andere die gedurende een rit van 36 min geen controle doet (zie ander item).
Het uitdelen van gratis go passen wordt in het vooruitzicht gesteld...
Met vriendelijke groet.
lol, aan een datum en een uur of een treinnummer hebben ze al genoeg, eigenlijk zelfs aan een uur ... ze hoeven maar te kijken welke dag er op dat uur een scoutsgroep gereserveert had ...

daarom, zo'n dingen best niet posten
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Dietrich

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door Dietrich »

Naar wat ik lees hebben ze enkel mogen fluiten en dat is het... het is niet dat ze aan de AVG hebben gedraaid of de deuren hebben gesloten. Op het moment dt de TBG fluit zijn vaak nog niet alle mensen opgestapt (daarvoor dient die waarschuwing dan ook).

Dus volgens wat ik lees is er hier niets verkeerd gebeurd.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door overweg13 »

nighttrain schreef:Met het oog om het onderzoek te vergemakkelijken , gelieve dej juiste datum , uur , nr van trein en eventueel persoonsbeschrijving te vermelden.
We zijn al bezig met een onderzoek naar tbg die de deuren ,deur per deur sluit en een andere die gedurende een rit van 36 min geen controle doet (zie ander item).
Het uitdelen van gratis go passen wordt in het vooruitzicht gesteld...
Met vriendelijke groet.
Jij wordt het minst van al verondersteld deze schoolse, opstelachtige bijdragen te lezen.
Met vriendelijke groet

overweg13
nighttrain
Berichten: 2573
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door nighttrain »

overweg13 schreef:
nighttrain schreef:Met het oog om het onderzoek te vergemakkelijken , gelieve dej juiste datum , uur , nr van trein en eventueel persoonsbeschrijving te vermelden.
We zijn al bezig met een onderzoek naar tbg die de deuren ,deur per deur sluit en een andere die gedurende een rit van 36 min geen controle doet (zie ander item).
Het uitdelen van gratis go passen wordt in het vooruitzicht gesteld...
Met vriendelijke groet.
Jij wordt het minst van al verondersteld deze schoolse, opstelachtige bijdragen te lezen.
Och het is maar hoe U het bekijkt, de "story" en "dag allemaal" worden ook enkel gelezen bij de dokter en tandarts in hun wachtzaal door eenieder.
En niets werelds is me vreemd.
Het is niet door iets op voorhand uit te sluiten,dat je je wereldse kijk verruimt,dus ook je schoolse en opstelachtige bijdragen.
Zoals le comte de Buffon ooit zei « Le style est l’homme même ».
Trammist

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door Trammist »

Simpelweg "iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinstappeeeeeeuuuuuuuuuh" roepen wordt blijkbaar niet meer gedaan...

Al heb ik enkele jaren geleden (2007) nog wel meegemaakt dat de OSTCH-perron in Antw-Berchem met grote drukte de groep waar ik ook bijzat zat aan te manen dat we sneller moesten zijn op de trein richting Brussel (we gingen naar Planckendael :P ).
melle

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door melle »

wat een drukte voor niets..
Hadden jullie dan liever gehad dat die groep scouts aan de AVG zaten te prutsen?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door Kristofke »

btw, wie zegt niet dat die scouts groep zonder toestemming met zijn allen beginnen te fluiten als de begeleider fluit? is dat dan ook de fout van de begeleider?

moesten hier sancties aan vast hangen zijn er bij de NMBS die echt idd wel niets beter te doen hebben dan muggenziften
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door Adler »

Over sancties gesproken, een tijd geleden is er in Oostende een loketbediende van de NMBS ontslagen omdat hij te veel aanrekende aan de klanten en het verschil in eigen zak stak.
Volgens het tv-nieuws zou het in totaal gaan om 29 euro.
De man heeft echter zijn ontslag aangevochten bij de Raad van State en die heeft nu beslist dat de NMBS de man terug moet in dienst nemen.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door Kristofke »

Adler schreef:Over sancties gesproken, een tijd geleden is er in Oostende een loketbediende van de NMBS ontslagen omdat hij te veel aanrekende aan de klanten en het verschil in eigen zak stak.
Volgens het tv-nieuws zou het in totaal gaan om 29 euro.
De man heeft echter zijn ontslag aangevochten bij de Raad van State en die heeft nu beslist dat de NMBS de man terug moet in dienst nemen.
ik vind zoiets erg

al zou het zelfs maar om één euro gaan

pikken is ontslag!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door Adler »

Kristofke schreef: pikken is ontslag!
Dat is ook de mening van prof. Blanpain van Leuven, professor Arbeidsrecht, die de beslissing van de Raad van State verkeerd vindt.
nighttrain
Berichten: 2573
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door nighttrain »

melle schreef:wat een drukte voor niets..
Hadden jullie dan liever gehad dat die groep scouts aan de AVG zaten te prutsen?
het gaat hem hier niet over de feiten voor mijn part die totaal begrijpelijk zijn en ludiek. Ik heb dit vele keren zelf meegemaakt, geen probleem,maar officieel verboden ,net zoals een kind de stuurpost te laten zien. Enkel een ijzerbijter heeft dit nog niet gedaan.
Maar ik vind het erg dat dit op een publiek forum wordt kenbaar gemaakt die door iedereen kan gelezen worden zonder nuance.
Volgens mijn kontakten bij bepaalde beroepscaregorieen binnen de NMBS, heeft dit forum geen goede reputatie,net als gevolg van deze "verklikkingen" onder de mom van .....een leuk reisverhaal...
Liggen zij daar wakker van,plannen zij akties ? Neen ze zijn slimmer dan dat ,maar vinden het wel niet kunnen dat lieden bepaalde lompe opmerkingen maken over situaties,observaties waar altijd een sanktie kan tegenover staan. Zie het spreekwoord "als men een hond wil slaan vindt men altijd een stok" en dt is nog altijd van toepasssing.
Als we achter iedereen een ijverig forum lid (ongeacht welk forum)gaan plaatsen die gaat klikken is het hek van de dam. Dat ze dan kloten aan hun lijf hebben en naar de direktie hun wedervaren schrijven.Dit hier is een forum met echte pro's,zéér goed ingelichte amateurs en toekomstige pro's maar niet van geitenwollen klikkers.
Hier terug, zijn andere spreekwoorden van toepassing " de beste stuurlui staan aan de wal" en "in het land der blinden is eenoog de koning".Ik ben teveel spoorman om dit zomaar te laten gebeuren.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Vertreksignaal door onbevoegden ;)

Bericht door groentje »

Ik denk dat je een beetje te wantrouwig bent, nighttrain. Al begrijp ik je wel, maar pas wanneer er de veiligheid echt in het gedrang komt, zal de directie voor zoiets ingrijpen, hoor. En terecht, dit leuke verhaal is van feiten waar de veiligheid niet bedreigd is, integendeel, het levert een paar tevreden klanten op, die een goede indruk hebben gekregen van de klantvriendelijkheid van het NMBS-personeel.
Plaats reactie