Stefanic had het in zijn vorig bericht over alle weekends van 2009 + nog 20 weekends in 2010.Ydv87 schreef: De eigenlijke werken gebeuren in de weekends van september (5-6, 12-13, 19-20, 26-27)
Wat is dat dan ?
Stefanic had het in zijn vorig bericht over alle weekends van 2009 + nog 20 weekends in 2010.Ydv87 schreef: De eigenlijke werken gebeuren in de weekends van september (5-6, 12-13, 19-20, 26-27)
In 2010 is men van plan om de rails te vervangen. Als ik me nog goed herinner naar 60kg/meter spoor. Ook zou dan een groot deel van de overwegen vernieuwd worden.Adler schreef:Stefanic had het in zijn vorig bericht over alle weekends van 2009 + nog 20 weekends in 2010.
Wat is dat dan ?
De kruisingen van de stoptrein met de Thalys vallen tussen Kalmthout en Wildert dus buiten de zone waar gewerkt wordt (enkel spoor en kruisingen dus onmogelijk).Shrek schreef:is er vanaf december dan geen ruimte vor een uurdienst door het wegvallen van de thalys?
Het punt is dat Infrabel op zijn Werfinfo pagina tot op vandaag bijna niets aangeeft over die werken.stefanic schreef:Infrabel zal dus op z'n website enkel nog maar aangeven waarom de standaard treindienst tot december is wat die is.
Dat nummer is meer bedoeld voor als je vragen hebt over mogelijke hinder van werken (lawaai, enz.) denk ik.260689 schreef: Bel het (gratis)nummer 0800/... voor de werken op jou spoorlijn.
Heeft iemand enig idee waarom die werkzaamheden over zo ontzettend veel weekends worden uitgesmeerd? Zoals ik het begrepen heb, wordt er gewerkt van zaterdag rond de middag tot zondag rond de middag, terwijl een weekend zoveel langer is: ik zou aannemen dat je in principe in de nacht van vrijdag op zaterdag kunt beginnen en doorwerken tot maandagochtend aanvang treindienst. Dat is dan toch ruim twee keer zo lang per weekend dat er gewerkt wordt. Het lijkt me ook efficiënter en goedkoper voor de inzet van de grote (en dure!) machines voor spoorvervanging en het ziften van de ballast.stefanic schreef:Ik vermoed dat men bij Infrabel niet te ver vooruit wil zien omdat planningen nogal eens vertraging durven oplopen.
Tot december wordt quasi elk weekend gewerkt (en hebben we dus standaard een 2-uurdienst). Van dec2009 tot dec2010 zijn er 20 weekends werken voorzien en daarom plannen we een gewone uurdienst die dus 32 weekends zal gevolgd worden en 20 weekends via een 'bulletin werken' zal aangepast worden tot een 2-uurdienst. Infrabel zal dus op z'n website enkel nog maar aangeven waarom de standaard treindienst tot december is wat die is.
Ik vind dit nogal grof geschoten, in grote lijnen zijn dezelfde werken zijn gebeurd tussen Kalmthout en Essen. Kalmthout Kapellen kan een km langer zijn.rvdborgt schreef:stefanic schreef:Toegegeven, het baanvak wordt dan helemaal gesloten, maar bij Infrabel is het wel het andere uiterste: 16 maanden reizigershinder in het weekend.