Pendelaarsleed in Heide

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door groentje »

Veel te traag. Bovendien zijn de applicaties waarmee wordt gewerkt vaak tergend traag: A172 die vaak vastloopt, A173 die een stuk beter werkt, maar waar TC niet aan kan, want dit is een stationsapplicatie (jaja), Artweb waar de nieuwe versie 4.0 al meer problemen heeft veroorzaakt dan wat anders, en daarbij de vele toepassingen die spijtig genoeg niet met elkaar gelinkt zijn (de banners op de verschillende websites, Railtime, de infomails die worden verstuurd, het voicemailprogramma voor treinbegeleiders...)
Kort samengevat: ja, er is nog veel werk aan de winkel. Voor een stuk is dat trouwens ook de reden waarom we met zoveel werken op TC...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door Asterix »

Steven schreef:ik heb dan ook het vermoeden dat uw bedrijf niet Belgisch is evenmin een staatsbedrijf is. Al wat met de overheid te maken heeft evolueert altijd wat trager ;-)
Ooo, toch wel, hoor. 100% staatsbedrijf, zelfs. Met drie petjes: stadsbestuur, FOD Binnenlandse Zaken, FOD Volksgezondheid en daarbovenop buitenlandse spelers....

Het is niet noodzakelijke een overheidsprobleem om efficiënt te werken, het is vooral een NMBS-probleem....
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door Steven »

werkt financiën dan goed? om nog maar 1 overheidsdienst te noemen waar je ook meer klachten van zal horen dan goede dingen. Ik denk niet dat we de lijst moeten aanvullen en dat je zelf ook nog wel heel wat zaken van de overheid kan aanvullen die niet werken zoals het moet. Zelfs onze eigen regering werkt niet zoals het hoort en dat zou dan toch het basisvoorbeeld moeten zijn voor al de rest.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door Asterix »

Steven schreef:werkt financiën dan goed? om nog maar 1 overheidsdienst te noemen waar je ook meer klachten van zal horen dan goede dingen. Ik denk niet dat we de lijst moeten aanvullen en dat je zelf ook nog wel heel wat zaken van de overheid kan aanvullen die niet werken zoals het moet. Zelfs onze eigen regering werkt niet zoals het hoort en dat zou dan toch het basisvoorbeeld moeten zijn voor al de rest.
Dus berusten we er maar in? Typisch NMBS-iaans dat steeds opnieuw opduikt wanneer de dienstverlening voor verbetering vatbaar is. Zo wordt het nooit wat met die spoorwegen...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door Steven »

Alles voor verbetering vatbaar, maar hier gaan er vele van uit dat het enkel de spoorweg is die er last van heeft. Ik noemt dit de splinter bij een ander zien maar de balk in uw eigen oog niet vinden. Overal (ook in de prive) is er voor alles en nog wat verbetering mogelijk. Maar het omschrijven als een zuiver enkel bij de spoorweg voorkomend probleem noem ik dan weer een scheef getrokken gedachte. Of loopt bij Jeroen op het werk altijd alles perfect gaat er nooit iets fout en zo meer? Moesten er geen fouten zijn er zouden geen mensen zijn.
Het is gewoon een feit dat aanpassing bij de spoorweg traag gaat (en ook voor mij zou dat alles is sneller mogen), maar wie ben ik. Feit is gewoon dat vele mensen het openbaar vervoer als een noodzakelijk kwaad zien, ook ons overheidssyteem denkt zo. Als je politiekers soms hoort denken van alle spoorwegen (of de niet rendabele) te vervangen door brede straten dan weet je het wel. Auto en openbaar vervoer moeten elkaar aanvullen en daar hoort een totale aanpak bij. Dat beleid bepalen we als Belg zelf door de verschillende bollekes die we te pas en onpas mogen kleuren. Laat da beleid in de loop der jaren al ettelijke keren van windrichting te zijn veranderd al naargelang de uitslag van die bollekes (ook voor de spoorweg had dit een invloed).
Trammist

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door Trammist »

Stop met zagen, engageer jezelf.

@Steven: da's niet tegen jou hoor, maar tegen iedereen die dit leest.
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door odul »

Naar verluid, zou de Benelux trein niet in Essen gestopt zijn, omdat in Roosendaal de treinbestuurder van dienst wisselde.
De afgeloste treinbestuurder zou de overnemende niet op de hoogte gebracht hebben van de extra stop in Essen.
celtjan

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door celtjan »

Adler schreef: Machinisten, treinwachters en/of treinstellen die niet op tijd op hun station van vertrek raken, is nummer twee in de rangschikking van het pendelaarsleed. Soms verschijnt er in plaats van een ruime dubbeldektrein een oud treinstel van maar drie wagons (waarvan 1 eersteklasserrijtuig!) waarin de reizigers als sardienen in een blik worden samengeperst.

Troost U, ondertekende ondervond het vorige zondag eveneens aan de lijve, De 3619 'De Panne- - Gent St. Pieters- Aalst - Brussel Zuid - Jette - Denderleeuw - Aalst reed maar met 1 'Breakske' ipv 2. Tijdens het voorjaar werd met veel 'poeha' de goed nieuws show opgevoerd ivm de uitbreiding van het aanbod van studententreinen van/naar de westkust.
Er stond ca. 35 man te wachten op 't perron. De 3619 kwam met 8min. vertraging aan & de pakwagen stond al vol.. Toch maande de treinwachter de reizigers aan om nog zoveel mogelijk op te schuiven in de gangen. onverantwoord eigenlijk (moest er iemand flauwgevallen zijn ...). Uiteindelijk bleven we met 6 man 'achter'. & uiteindelijk moesten we maar 40min. wachten op de 3620. Permanentie ingelicht & m'n dienst werd 'gewisseld' met die van een ander. Tijdens de dienst kwam ik m'n collega tegen, en werden de dienstfiches opnieuw omgewisseld.
celtjan

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door celtjan »

Robin schreef:dat een trein word beperkt tot een bepaald station en niet meer verder rijd ligt niet aan de bestuurder.
dat er tractieproblemen zijn ligt aan het onderhoud of slijtage dus niet aan de bestuurder.
dat er problemen zijn met de bovenleiding daar kan de bestuurder nog minder aan doen.

Alles heeft een oorzaak, de bestuurder doet zijn best om dit op te lossen.

overal zijn er problemen en niet alleen in heide ;)
't Probleem is, wanneer we den 'Touring' bellen?. Da die niet direct afkomen. :lol:
Als je pech heb met de wagen onderweg, dan kan het ook als eens gebeuren dat je wat langer moet wachten op de pechdienst.
En de mogelijkheden van een treinbestuurder om een trein te depanneren is in vele gevallen alsnog beperkt.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door Robin »

celtjan schreef:
Robin schreef:dat een trein word beperkt tot een bepaald station en niet meer verder rijd ligt niet aan de bestuurder.
dat er tractieproblemen zijn ligt aan het onderhoud of slijtage dus niet aan de bestuurder.
dat er problemen zijn met de bovenleiding daar kan de bestuurder nog minder aan doen.

Alles heeft een oorzaak, de bestuurder doet zijn best om dit op te lossen.

overal zijn er problemen en niet alleen in heide ;)
't Probleem is, wanneer we den 'Touring' bellen?. Da die niet direct afkomen. :lol:
Als je pech heb met de wagen onderweg, dan kan het ook als eens gebeuren dat je wat langer moet wachten op de pechdienst.
En de mogelijkheden van een treinbestuurder om een trein te depanneren is in vele gevallen alsnog beperkt.
een ezel of 2 nemen uit de wei ernaast en laten trekken :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door dekooiker »

Op de onovertroffen site lijn12.be staat het volgende te lezen:

"18/10/2009

De L trein van uit Essen, komt in Antwerpen Centraal binnen, als de trein naar Oostende buiten rijdt.Gevolg 58 minuten wachten. We hebben nu drie niveaus met sporen. Hoe is dat in godsnaam mogelijk? Tellen wij niet mee ?"

Die vind ik een straffe.
De sneltrein uit Essen is weer eens te laat.
Dat ligt aan de NMBS, zoveel is zeker.
Alleen het vervolg is nogal dom ende onbegrijpelijk.
De trein naar Oostende kan dan wel vertrokken zijn, maar waarom nemen ze dan niet de IC naar Gent-St Pieters om daar over te stappen?
Gaat ook en zo is het probleem misschien iets minder groot.
Overstappen moesten ze hoe dan ook, dus een overstap extra om geen uur te moeten wachten loont toch.
Maar misschien zie ik het te roze en is alles goed om te zeggen dat het aan een ander (in casu de NMBS) ligt.

Voor de klagers nog even dit: heb onlangs in Oudler meer dan een half uur op een bus gewacht die uiteindelijk niet kwam.
En daar rijden ze enkele maal per dag...da's net iets anders dan één per uur.
Dezelfde dag in Rodt hetzelfde.
Twintig minuten na officiële doorrit van lijn 401 hield ik het voor bekeken.
Niet alleen bij het spoor loopt het mis, alleen zitten de grootste klagers op de trein.
De trein.
Alleen voor durvers.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door Robin »

hetzelfde is met de L trein 2776 en is om 6hr10 in antwerpen, om 6hr17 vertrekt de IC naar brussel/chalala, als de L trein op tijd is dan halen we de IC dat 3 levels lager ligt, als de L trein pas om 6hr15 er is daarin tegen....
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22566
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door Steven »

dekooiker schreef:
Die vind ik een straffe.
De sneltrein uit Essen is weer eens te laat.
Dat ligt aan de NMBS, zoveel is zeker.
Alleen het vervolg is nogal dom ende onbegrijpelijk.
De trein naar Oostende kan dan wel vertrokken zijn, maar waarom nemen ze dan niet de IC naar Gent-St Pieters om daar over te stappen?
Gaat ook en zo is het probleem misschien iets minder groot.
Overstappen moesten ze hoe dan ook, dus een overstap extra om geen uur te moeten wachten loont toch.
Maar misschien zie ik het te roze en is alles goed om te zeggen dat het aan een ander (in casu de NMBS) ligt.
ein.
Jij ziet het niet roze maar logisch, de meeste denken gewoon niet dat er nog een ander alternatief is dan wachten op die rechtstreekse trein. Ze denken dat er naar de kust maar 1 verbinding is.
celtjan

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door celtjan »

Op weekdagen Te Antwerpen:
IC trein Antwerpen - Gent - Moeskroen - Rijsel
IC trein Antwerpen - Gent - Brugge - Oostende
IC trein Antwerpen - Gent
L trein (Essen) - Antwerpen - Gent
= 4 treinen per uur tussen Antwerpen & Gent!

te Gent:
IC trein Eupen/Welkenreadt - Brussel - Gent - Oostende
IC trein Antwerpen - Gent - Oostende
IC Tongeren - Hasselt - Leuven - Brussel - Gent - Brugge - Knokke/Blankenberge naar Brugge + overstap op de IC trein Leuven - Mechelen - Gent - Kortrijk - Brugge - Oostende.
= 3 verbindingen per uur tussen Gent & Oostende!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Pendelaarsleed in Heide

Bericht door Adler »

Als er in dit forum geen enkel bericht mag geplaatst worden dat als negatief zou kunnen opgevat worden voor de heilige NMBS, omdat daar andere sites voor zijn, gelieve hier dan ook geen commentaar te geven op die berichten van die andere sites.

Er wordt hier weeral eens aangetoond hoe dom al die reizigers zijn die durven klagen over de NMBS.
Iemand die erover klaagt een aansluiting te missen, moet maar gebruik maken van andere treinen alsof er een waaier aan alternatieven is.
Treinen naar Oostende zat vanuit Antwerpen beweert men hier.
Welnu de werkelijkheid is anders.
De klacht die men hier weer belachelijk wil maken gaat over een zondag.
Op zondag heeft men op L12 elke 2 uur een trein die aankomt op .55 in Antwerpen-Centraal.
Naar Oostende zijn er 2 mogelijkheden, de rechtstreekse trein van .47, maar die is dan dus al vertrokken, en de trein van .06 naar Gent met overstappen te Gent en Brugge.
Als de L-trein uit Roosendaal dus 11 minuten of meer vertraging heeft, moet men dus 3 kwartier wachten op de volgende trein naar Oostende.

Ikzelf heb afgelopen zaterdag 2 uur mogen wachten in Roosendaal toen ik terugkwam uit Utrecht.
Normaal had ik een half uur tijd om over te stappen in Roosendaal, maar omdat de Benelux voor de zoveelste keer was afgeschaft, heb ik de L-trein van 17.05u in Roosendaal gemist. Volgende L-trein om 19.05u !
Hou dus op met te beweren dat men overal een overvloed van alternatieven heeft en dat al diegene die klagen over gemiste aansluitingen idioten zijn.
Plaats reactie