Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
groentje
Berichten: 7302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door groentje »

Niet op de verkeerde schieten, hé, dat Oostende en Welkenraedt zo goed bediend zijn is niet erg, integendeel, dat Antwerpen zo slecht is bediend in de vroege en late uurtjes is wél een schande. Maar ook bij ons zijn er veel collega's ontevreden, ik mag dan ook hopen dat er iets uit de bus komt.
AlexNL
Berichten: 2192
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door AlexNL »

Dat er geen nachtnet is in België verbaast me nog steeds... volgens mij is er, zeker in het weekend, wel voordeel te behalen met snelle treinverbindingen.

Dat de laatste trein in Antwerpen-Centraal net na middernacht aankomt is ook een schande, in mijn ogen. Zo'n station verdient wel wat meer volgens mij.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door stefanic »

groentje schreef:De eerste trein vanuit Antwerpen naar Brussel (IR 3126) zou afgeschaft zijn, waardoor je niet meer voor 6 uur in Brussel geraakt. De TGV naar Toulouse zal je dan kwijt zijn, tenzij die ook verlaat zou worden, vroege vluchten in Zaventem worden ook moeilijk, en mensen die voor De Post of de NMBS werken kunnen niet meer op tijd op het werk zijn. Ik hoor van verschillende kanten dat het dan ook rommelt. :(
niet panikeren:
3126 is inderdaad 'afgeschaft'! Hola: moord, brand, staking, breek het kot af :evil: !!!!
3127 rijdt Antwerpen-Brussel (en verder) met vertrek A.Centraal 4u18, Brussel-Zuid aankomst 5u27 (! tiens, precies de uren van 3126 :oops: )
De treinnummers zijn met ééntje verschoven omwille van de aanpassing aan het traject (IRd rijdt tot Kortrijk)
3126 is trouwens niet afgeschaft want deze rijdt Doornik-Kortrijk.
spoorwegrealist
groentje
Berichten: 7302
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door groentje »

OK, bedankt voor de info. Ik zal deze informatie doorgeven aan mijn collega's die daar wellicht heel blij mee zullen zijn. Maar geef toe dat, als zelfs op dispatching, op minder dan 2 maand van de nieuwe dienstregeling, nog altijd maar wordt geïnformeerd 'van horen zeggen', dat paniekreacties niet helemaal vreemd zijn, hé. Het probleem blijft echter wel bestaan in het weekend met de 3275 die afgeschaft is tussen Antwerpen en Mechelen sinds september.
Joeri

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Joeri »

Is er overigens al een volledig overzicht van de te verdwijnen treinen? (Wat een zin... :) )
rvdborgt
Berichten: 4348
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door rvdborgt »

Joeri schreef:Is er overigens al een volledig overzicht van de te verdwijnen treinen? (Wat een zin... :) )
Die worden, zoals de rest van de dienstregeling, naar "goed" NMBS-gebruik, angstvalig geheim gehouden totdat de goednieuwsshow is geweest.

Groetjes,
Rian
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Kristofke »

groentje schreef:OK, bedankt voor de info. Ik zal deze informatie doorgeven aan mijn collega's die daar wellicht heel blij mee zullen zijn. Maar geef toe dat, als zelfs op dispatching, op minder dan 2 maand van de nieuwe dienstregeling, nog altijd maar wordt geïnformeerd 'van horen zeggen', dat paniekreacties niet helemaal vreemd zijn, hé. Het probleem blijft echter wel bestaan in het weekend met de 3275 die afgeschaft is tussen Antwerpen en Mechelen sinds september.
zie je wel! ik ben dus toch niet zot!

toen ik ging solliciteren wist ik perfect dat ik in het weekend er kon geraken ruim voor zes uur 's ochtends in Brussel, eenmaal aangenomen kon ik er niet meer geraken voor 6u 's ochtends, ik heb nog op de affiches gaan kijken in Antwerpen-Centraal hoe het komt dat ik in de zomer nog wel op tijd in Brussel kon geraken

ah zo dus, jah, wie reist er nu in het weekend 's ochtends tussen Belgiës twee grootste steden hé :roll:

en ik die dacht dat met de tijd treinen steeds vroeger en later zouden rijden wegens een verhoogde vraag naar mobiliteit
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Asterix »

En waarom geen vroegere eerste verbinding tussen Leuven en Antwerpen tijdens de weekends?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Bibke »

Omdat een trein laten rijden rendabel moet zijn/worden.
En het zal er niet op beteren eens het personenvervoer per trein vrijgegeven wordt en er concurentie ontstaat.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door K V B »

groentje schreef:OK, bedankt voor de info. Ik zal deze informatie doorgeven aan mijn collega's die daar wellicht heel blij mee zullen zijn. Maar geef toe dat, als zelfs op dispatching, op minder dan 2 maand van de nieuwe dienstregeling, nog altijd maar wordt geïnformeerd 'van horen zeggen', dat paniekreacties niet helemaal vreemd zijn, hé.
Daar gaat inderdaad wat scheef. Waarom lukt het niet om de dienstregeling veel eerder te publiceren?
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Stef »

Wanneer komt er eens een deftige verbinding tussen Sint-Niklaas en Brussel? De rechtstreekse IC-trein rijdt eerst als stoptrein tot in Dendermonde en blijft daar dan 10 min staan waar L-treinen (Gent-Mechelen) voorrang krijgen. Via mechelen ben je nog het snelste (maar je moet op de beneluxtrein vertrouwen). Verder kan je ook via A'pen rijden, maar dan ben je evenlang onderweg als met de rechtstreekse. Ook via Gent is mogelijk, maar ja daar zijn geen goede aansluitingen...

Waarom kan er geen snelle verbinding komen via Mechelen? Vertrek in St-Niklaas met enkel een stop in Mechelen (om van front te wisselen) en dan rechtstreeks naar Brussel? Dit zou volgens mij veel succes hebben daar er veel mensen elke dag naar Brussel sporen vanuit het Waasland.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Joeri

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Joeri »

Er hoeft zelfs geen kop gemaakt worden: die trein kan ook via Hofstade richting Brussel rijden, waardoor zowel kostbare minuten als kostbare capaciteit in Mechelen worden gewonnen. Een verlenging van een treinpaar St. Niklaas - Mechelen tot Schaarbeek via Schuman lijkt me makkelijk te realiseren (volgens mij rijden een aantal stellen sowieso leeg naar Schaarbeek v.v.) en erg succesvol.
Miske

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Miske »

Misschien staat het hier, maar ik vind het nog niet meteen.

Maar komen er veranderingen in de stations Turnhout en Noorderkempen, en zoja: welke dan?
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door stefanic »

Kim,
Voor Turnhout veranderd er in december niets. Simpelweg omdat ten gevolge de brand in Herentals alle mogelijkheden voor treinexploitatie nog steeds niet beschikbaar zijn. Pas als men verder is met de werken in Herentals kan de Turnhout-Antwerpen terug op zijn vertrouwde uur gaan rijden.

Voor Noorderkempen veranderd er wel wat: meer treinen 's avonds en een weekendaanbod (zelfde vertrekuren als tijdens de week).

Helaas (vind ik persoonlijk ook) mogen wij eigenlijk nog niets vertellen over wat er allemaal veranderd. Dat is voorzien voor de persconferentie van vrijdag 13 nov (!). Vanaf dan staat alles ook op de website (routeplanner)
spoorwegrealist
AlexNL
Berichten: 2192
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door AlexNL »

13 november pas?! Dat is wel heel erg laat...
Plaats reactie