Hergenrath, een nieuw grensstation op het Belgisch spoornet

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Hergenrath, een nieuw grensstation op het Belgisch spoornet

Bericht door Accelerat »

Misschien ga ik zaterdag even een kijkje nemen in Hergenrath, ben dan misschien toch in de buurt. :)
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: Hergenrath, een nieuw grensstation op het Belgisch spoornet

Bericht door wrpint »

Gisteren nog eens aan trainspotting gedaan in Hergenrath (gedurende enkele uurtjes tussen 15u en 19u). 3 maal een stop van de IR-trein komende uit Luik, driemaal een stop komende uit Aachen. Op die 6 treinen totaal heb ik 9 mensen zien op- of afstappen.
Ik vraag me af waarom men die stopplaats heeft heropend. 3 jaar na heropening zou je toch wat meer reizigers mogen verwachten? Ik had veel liever gezien dat men een rechtstreekse verbinding tussen Eupen en Aachen zou organiseren (eventueel met een nieuwe spoorbocht in Herbesthal of op het bestaande traject over Raeren - Walheim - Stolberg). Weet iemand waarom men Hergenrath heeft heropend eigenlijk? Ik weet wel dat de NMBS heel wat Europese subsidies heeft gekregen om de heropening te financieren... De stopplaats ligt er wel heel proper en verzorgd bij. Oogt als spiksplinternieuw.
Joeri

Re: Hergenrath, een nieuw grensstation op het Belgisch spoornet

Bericht door Joeri »

Met een tweeuurdienst ga je nooit massa's volk lokken. Met klassiekjes ook niet.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Hergenrath, een nieuw grensstation op het Belgisch spoornet

Bericht door groentje »

Al helemaal omdat ook de prijs weinig aantrekkelijk is. Voor slechts een handvol km en een station op korte afstand van de grens is de prijs gewoon te hoog.
giuseppe
Berichten: 267
Lid geworden op: 11 dec 2006, 23:10
Locatie: Eijsden

Re: Hergenrath, een nieuw grensstation op het Belgisch spoornet

Bericht door giuseppe »

Wilde het AVV(DB Regio) daar niet eigenlijk zelf met Talents gaan rijden?
Plaats reactie