Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Miske

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Miske »

Bedankt zeg voor de reactie, en dat er in Noorderkempen uitbreiding komt, vind ik erg tof!
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Kalimero »

AlexNL schreef:13 november pas?! Dat is wel heel erg laat...
En ondertussen blijven ze wel B-dagtrips promoten, zoals vandaag een tentoonstelling in het Speelgoedmuseum ... t.e.m. 3 januari.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door stefanic »

Kalimero schreef:
AlexNL schreef:13 november pas?! Dat is wel heel erg laat...
En ondertussen blijven ze wel B-dagtrips promoten, zoals vandaag een tentoonstelling in het Speelgoedmuseum ... t.e.m. 3 januari.
Ik zie het probleem niet: het is weldegelijk een expo tot 3 januari 2010 dus waarom zou dat niet mogen gepromoot worden?
spoorwegrealist
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Kalimero »

stefanic schreef:Ik zie het probleem niet: het is weldegelijk een expo tot 3 januari 2010 dus waarom zou dat niet mogen gepromoot worden?
Omdat je je reis niet kan plannen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Steven »

Je dag plannen kan al door je ticket te kopen, daar staat toch niet op vermeld om welk uur je trein moet nemen.
ronny
Berichten: 546
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door ronny »

Steven schreef:Je dag plannen kan al door je ticket te kopen, daar staat toch niet op vermeld om welk uur je trein moet nemen.
Maar als je een Thalys ticket moet kopen is dat wel wat anders. Stel je voor dat ik een ticket Luik-Keulen of Luik-Aken koop om naar de kerstmarkt te gaan en dan vaststel dat de aansluiting in Luik vervallen is en ik daar lange tijd moet wachten. Voor de trein naar Disneyland ga ik het risico maar nemen om te vermijden dat er geen plaats meer is.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Steven »

de dienstregeling van thalys staat al wel online maar dan enkel op de site van thalys zelf.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Steven »

voor de trein naar disney moet je dan weer een tgv hebben en ben je eerder afhankelijk van de sncf.
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Terminus »

De P-trein Poperinge - Etterbeek zou gereden worden met M6-rijtuigen i.p.v. I10-rijtuigen.
Tijdens het weekend zouden ook enkele treinen op de IC Poperinge-Lokeren met M6-rijtuigen rijden.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Molenbruch Y. »

Tijdens het weekend zouden ook enkele treinen op de IC Poperinge-Lokeren met M6-rijtuigen rijden.
Lijkt me gevaarlijk, met maar 8 minuutjes keertijd in Lokeren.

Groeten,
Duikbril AM86

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Duikbril AM86 »

Hopelijk blijven de Breaks de ICL diensten doen in het weekend, als die M6 er komen hou ik mijn hart al vast voor het aantal afgeschafte treinen. De Breaks trekken toch beter op dan zo ne lompe M6 stam met ne loc.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door overweg13 »

Duikbril AM86 schreef:Hopelijk blijven de Breaks de ICL diensten doen in het weekend, als die M6 er komen hou ik mijn hart al vast voor het aantal afgeschafte treinen. De Breaks trekken toch beter op dan zo ne lompe M6 stam met ne loc.
Neem van mij aan dat het niet altijd de M6 zijn die voor de problemen zorgen, maar vaak de locs die er voor of achter hangen. Ik heb nu weer zo'n 10-tal keren rijtuigen gespot in grote stations, en het aantal afgeschafte treinen is huiveringwekkend. Maar het gaat lang niet alleen om M6-treinen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Dietrich

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Dietrich »

In het weekend rijden die treinen amper met één of een paar Breaks, tot voor enkele jaren was er zelfs geen M6 in de week. Dus ik vraag mij af of er dan toch zo een grote bezetting is op een bepaald uur in het weekend dat men daar dan opeens M6 inlegt.
Laatst gewijzigd door Dietrich op 04 nov 2009, 15:11, 1 keer totaal gewijzigd.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door K V B »

Steven schreef:de dienstregeling van thalys staat al wel online maar dan enkel op de site van thalys zelf.
Maar wal met de dienstregeling van aansluitende treinen? Wat als je een biljet EBS - Brussel - Aken koopt, en je stel opeens vast dat met de nieuwe dienstregeling je die trein niet kan halen?
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Terminus »

Dietrich schreef:In het weekend rijden die treinen amper met één of een paar Breaks, tot voor enkele jaren was er zelfs geen M6 in de week. Dus ik vraag mij af of er dan toch zo een grote bezetting is op een bepaald uur in het weekend dat men daar dan opeens M6 inlegt.
Klopt. Ik vind het ook raar, maar het komt van de TBG-depot van Poperinge die deze treinen zouden moeten verzekeren. En inderdaad:
- Die IC's rijden nu met 1 of 2 breaks wat volgens mij zelden overbezetting geeft (uitz. zondagavond wanneer de studenten op pad zijn)
- Ook de P-trein met I10-rijtuigen zou M6-rijtuigen krijgen. Lijkt me ook niet de meest dringende maatregel, want deze P-trein rijdt volgens mij slechts met 8 of 9 rijtuigen. Indien overbezetting lijkt me de eerste stap het toevoegen van een extra rijtuig.
Plaats reactie