Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door AlexNL »

Knap, want Roosendaal (gr) ligt dan niet eens meer op de route :D
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Dankjewel voor de toelichting bij mijn bemerkingen, Stefanic.
* Er is nog steeds geen aansluiting tussen de IR c en de IC D in Luik, zelfs niet
nu de IR c dus niet meer aan aansluiting gebonden is te Hasselt.
verschuiving van de IRc in hasselt is gevolg van bijkomende minuten voor werken tussen Tongeren en Hasselt... En tussen Tongeren en Luik kan niet geschoven worden (tenzij drastisch) wegens enkelspoor Glons-Liers)
Hierbij toch volgende suggestie. De IR c uit Luik moet voortaan in Hasselt aankomen om x.06, niet om aansluiting te geven met de IC E van x.07, maar uiteraard omdat de beide treinen in de uitrit van Hasselt over korte afstand gebruik maken van hetzelfde spoor (er liggen maar 3 i.p.v. 4 sporen vanaf het punt waar de lijnen 21 en 34 samenkomen). Als die IC E richting Landen echter een kort stukje over tegenspoor zou kunnen rijden (tot net na de aftakking van lijn 21), zou het verkeer op lijn 34 onafhankelijk van de IC E kunnen bewegen, hetgeen de IR c zou toelaten enkele minuten later toe te komen (bv. x.09). Op die manier wordt niet alleen het risico op gevolgsvertragingen in Liers kleiner, maar kan men ook wat later vertrekken vanuit Luik en zo aansluiting bieden met de IC D uit Doornik. Om de dienstregeling niet te forceren, kan de stop in Milmort (amper 26 opstappende reizigers op zondag!) worden overgenomen door de IR m. Je zou dan een situatie als volgt krijgen:

Aankomst IC D te Luik-Guillemins onveranderd om x.10
Vertrek IR c te Luik-Guillemins na perronoverstap: x.13 (IC D kan volgen om x.17)
Aankomst IR c te Hasselt mogelijk om x.09 mits schrapping Milmort.
Verdere traject IR c ongewijzigd.

Er is dan weliswaar geen tijd meer om in Hasselt te koppelen, maar dat kan eenvoudig opgelost worden door heel de dag door het hele traject met 2x AM B te rijden (materieel lijkt me voldoende beschikbaar in het weekend).

Ik wil met deze suggestie je werk niet bekritiseren, Stefanic, integendeel, maar ik zou wel graag enkele van jouw argumenten pro/contra een dergelijk voorstel vernemen.

Ook bedankt voor de rest van de toelichting.

Groeten,


P.S. Het probleem dat het materieel van P 7209 niet tijdig in Turnhout geraakt, kan op termijn natuurlijk opgelost worden als er geld is voor een gelijkaardige avondpiekuurtrein Brussel - Turnhout, mits het materieel dan een hele nacht in Turnhout gestald kan worden :wink:
Duikbril AM86

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Duikbril AM86 »

Steven schreef:ik heb vernomen dat de voorstelling voorzien is op vrijdag aanstaande.
Je bedoelt de jaarlijkse persconferentie waar mijnheer Descheemaecker en mijnheer 'S Heeren aanwezig zijn?
Dan gaat er nog een speciaal event moeten komen voor de heropening van Brussel-West en Simonis.
samwitse

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door samwitse »

De nieuwe brochures staan online, maar je kunt er niet aan. Alleen door zélf de URL in te tikken, kom je er. vb voor lijn 36: http://hari.b-holding.be/Hafas/folders/ ... /A-036.pdf
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Kristofke »

hartelijk dank, gelukkig is er niet zoveel verandering voor mij

echter ben ik er niet blij mee dat nu de Benelux ook niet meer stopt in Brussel Noord in het weekend, hierdoor valt weer een verbinding naar Antwerpen weg
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door dentheo »

Op lijn 12 verschuift de stoptrein tijdens het weekend, met ongeveer een half uur...
Bij werken zal die dus waarschijnlijk om de twee uur rijden, maar de andere rijdt dan zoals elk weekend...toch overzichtelijker dan nu.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Steven »

Jammer maar helaas een paar opmerkingen
Voor alle treinen op L60 te vinden moet je de folders nemen van L60 + L28 (want op de folder van L60 staan de 54XX treinen niet op)
op de ene folder staan de treinen 53XX als P trein op de andere folder (waar ze samen met de 54XX staan) staan ze als CR trein.
stefanic
Berichten: 871
Lid geworden op: 09 feb 2007, 09:09
Locatie: Antwerpen

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door stefanic »

dentheo schreef:Op lijn 12 verschuift de stoptrein tijdens het weekend, met ongeveer een half uur...
Bij werken zal die dus waarschijnlijk om de twee uur rijden, maar de andere rijdt dan zoals elk weekend...toch overzichtelijker dan nu.
De dienstregeling tijdens het weekeinde op L12 blijft ongewijzigd tegenover vandaag, behalve dat het een uurdienst wordt ipv een 2-uurdienst. Tijdens de werkweekends inderdaad een 2-uurdienst.
vertrek in Antwerpen en Roosendaal om u05, aankomst in Roosendaal en Antwerpen op u55. De weekdienst blijft ongewijzigd.
Kristofke schreef:echter ben ik er niet blij mee dat nu de Benelux ook niet meer stopt in Brussel Noord in het weekend, hierdoor valt weer een verbinding naar Antwerpen weg
Er komt wel een IR bij tussen Mechelen en Brussel als verlenging van de huidige IR Antwerpen-Mechelen, die weliswaar verschoven wordt zodat je een quasi halfuurspreiding krijgt met de IC-I) Er valt dus geen verbinding weg (uit brussel Centraal/zuid komt er dus zelfs een verbinding BIJ).
spoorwegrealist
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door overweg13 »

Steven schreef:Jammer maar helaas een paar opmerkingen
Voor alle treinen op L60 te vinden moet je de folders nemen van L60 + L28 (want op de folder van L60 staan de 54XX treinen niet op)
op de ene folder staan de treinen 53XX als P trein op de andere folder (waar ze samen met de 54XX staan) staan ze als CR trein.
Oud zeer dat ook al betsond voor Halle - Brussel. Ik blijf me afvragen waarom men de treinen van lijn 94 ook niet vermeldt in de tabel 96. Of nog eleganter: een tabel van de fictieve lijn 93 (zoals lang geleden) met de treinen tussen Halle en Brussel. Niet dat ik die niet zelf maak, natuurlijk, want dat is echt handig.
Met vriendelijke groet

overweg13
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Kalimero »

Er is nog altijd geen rechtstreekse trein tussen Hasselt en Brussel buiten de spits. Het blijft bij die 4 's ochtends en 4 's avonds. Al de rest moet via Leuven, en daar gaat veel tijd verloren.
wrpint
Berichten: 206
Lid geworden op: 06 feb 2006, 16:07
Locatie: MI

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door wrpint »

Ging de IR q-relatie niet op uurdienst gebracht worden van zodra de Thalyssen naar LGV3 verhuisd zouden zijn? De nieuwe brochure behoudt de twee-uurdienst.

Wat ik ook opgemerkt heb: voor een Thalysrit t.e.m. 13/12 tussen Luik en Aachen (of omgekeerd) kon je als je er vroeg bij was genieten van het Smoove-tarief van 7 EUR. Als ik nu ver in de toekomst probeer te boeken (januari, februari) is er geen sprake meer van het Smoove-tarief. Ze gaan me niet wijs maken dat dit tarief zover al is volgeboekt. Volgens mij zal het Smoove-tarief niet meer beschikbaar zijn van zodra de Thalys naar LGV3 verhuist. Het minimumtarief bedraagt vanaf dan 10 EUR. Verhoging met meer dan 40% ???? Weet iemand meer?
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door thejay »

samwitse schreef:De nieuwe brochures staan online, maar je kunt er niet aan. Alleen door zélf de URL in te tikken, kom je er. vb voor lijn 36: http://hari.b-holding.be/Hafas/folders/ ... /A-036.pdf
Thanx..
Gelukkig: mijn laatste trein rijdt nog...
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door Hogersluys »

De vormgeving van de nieuwe folder is een achteruitgang ten aanzien van de vorige versie.
PowerNRJ

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door PowerNRJ »

thejay schreef:
samwitse schreef:De nieuwe brochures staan online, maar je kunt er niet aan. Alleen door zélf de URL in te tikken, kom je er. vb voor lijn 36: http://hari.b-holding.be/Hafas/folders/ ... /A-036.pdf
Thanx..
Gelukkig: mijn laatste trein rijdt nog...
geen verrandering voor mij dus
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Nieuwe dienstregeling vanaf december 2009

Bericht door FLV-FGSP »

wrpint schreef:Ging de IR q-relatie niet op uurdienst gebracht worden van zodra de Thalyssen naar LGV3 verhuisd zouden zijn? De nieuwe brochure behoudt de twee-uurdienst.
Daar is idd lang sprake van geweest, de rijpaden waren al aangevraagd bij Infrabel (en DB Netz).
Er was echter ook een concurrerend project in de Luikse regio, nl. de frequentieverhoging richting Rivage en Jemelle. Omdat de NMBS een iets hogere kostendekkingsgraad van dat laatste project verwacht, heeft Rivage-Jemelle het gehaald. Ik hoop dat de uurdienst Luik-Aken er dan in december 2010 komt.
Plaats reactie