Aantal afgelaste treinen bereikt record

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Adler »

Steven schreef:Maar verder lees ik hier wel van vele mensen dat ze een probleem kant een klaar willen weten als er vertraging is, wat jij nu doet is dus terug alles op een hoop smijten.
Ik smijt hier niets op een hoop.
Het gaat over afgelaste treinen en de oorzaken daarvan.
De ombudsman zegt dat 1 van de vele oorzaken de problemen zijn met de treinen samengesteld uit M6-rijtuigen.
Dan moet je alle problemen bekijken, ik heb nog nooit een M6-rijtuig alleen zien rijden.
Lees het eerste bericht in dit topic en begin dan commentaar te geven en rond de pot te draaien.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Steven »

Ik draai niet rond de pot, ik gaf eerst een persoonlijke reactie op wat iemand zei, daar heb jij dan een reactie op gegeven. Mijn reactie was dus geen rechtstreekse reactie op het basisbericht maar op een bericht van 1 van de leden, een wezenlijk verschil. Mijn reactie speelde in op het koppelen en ontkoppelen. Niet meer of minder dan dat.
Stijn014

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Stijn014 »

Toch wel even nuanceren ook. Een trein die normaal tot NAtwerpen-central gaat maar beperkt wordt tot Berchem wegens een vertraging zit daar ook bij.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Steven »

inderdaad, ze maken hier inderdaad geen onderscheid tussen gedeeltelijk en volledig afgeschafte treinen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Adler »

Steven schreef:inderdaad, ze maken hier inderdaad geen onderscheid tussen gedeeltelijk en volledig afgeschafte treinen.
Als je met "hier" dit forum bedoelt, dan kan ik je zeggen dat Infrabel ook dat onderscheid niet maakt in de statistieken.
Een trein die niet volledig zijn traject aflegt is een afgeschafte trein die even vervelend is voor de reizigers als een volledig afgeschafte trein.
Ik zie dus niet in waarom men een onderscheid zou moeten maken, Infrabel doet dit dus ook terecht niet.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Kalimero »

Gisteren was het overigens een "hoogdag". In de avondspits zag ik in Leuven een pak afgelastingen, zowat alles richting Quievrain, Gent en de kust reed niet.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door apestaart »

De Benelux-trein Brussel-Amsterdam spant hier de kroon wat betreft afgeschafte
treinen
Regelmatig wordt deze trein afgeschaft; er was eens op een dag wel zeker de helft
ervan afgeschaft
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door dcr »

Railtime 17/11/09
!! Lijn 12 Antwerpen-Centraal - Essen grens: Verzakking van het spoor. !!
Door een spoorverzakking ter hoogte van Kijkuit is het treinverkeer onderbroken tussen Kapellen en Essen.
Dit zal niet veel helpen
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door groentje »

En gisteravond reed een trein door het rood op lijn 36, met alle heisa die dat geeft tot gevolg. Een wissel was onbruikbaar (voor de kenners, de wisselverbinding 06E in Nossegem), waardoor alle treinen uit de luchthaven alleen op tegenspoor naar Leuven konden, De andere treinen naar Leuven ook tegenspoor reden, en nagenoeg alle verkeer naar Brussel via Y. Prinsenhoek reed...
Stijn014

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Stijn014 »

Adler schreef:
Steven schreef:inderdaad, ze maken hier inderdaad geen onderscheid tussen gedeeltelijk en volledig afgeschafte treinen.
Als je met "hier" dit forum bedoelt, dan kan ik je zeggen dat Infrabel ook dat onderscheid niet maakt in de statistieken.
Een trein die niet volledig zijn traject aflegt is een afgeschafte trein die even vervelend is voor de reizigers als een volledig afgeschafte trein.
Ik zie dus niet in waarom men een onderscheid zou moeten maken, Infrabel doet dit dus ook terecht niet.
Er is wel degelijk een onderscheid. Als je al tot Berchem geraakt heb je een heel eenvoudige aansluiting naar centraal. Dat is toch heel iets anders dan je trein die niet rijdt.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door groentje »

Dat klopt, en dat wordt ook meegenomen in de beslissingen om treinen al dan niet gedeeltelijk af te schaffen (in theorie kan bijvoorbeeld een IC-C keren in Zwijndrecht, er zijn wissels voor, maar het zal je wel niet verbazen dat we nog liever beperken in Sint-Niklaas dan in Zwijndrecht). Maar statistisch gezien is het heel moeilijk om een onderscheid te maken tussen een gedeeltelijk afgeschafte trein die 1 station van zijn vertrekstation staat, of 1 station van zijn eindstation is verwijderd. Daar wordt dus inderdaad geen onderscheid in gemaakt.
Duikbril AM86

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Duikbril AM86 »

Die M6 zijn nu ook niet mijn lievelingstreinen, der zijn voordurend problemen mee.

Wat ik werkelijk niet begrijp is dat de belangrijkste medewerker van de spoorwegen dan in de pers komt vertellen dat hij terug
M6 gaat bestellen en dat deze "nieuwe treinen" het aantal vertragingen moet doen afnemen.

Enige tijd geleden las ik in een krant van de regio Zottegem dat een bepaalde politieker MEER M6 wil op de lijn 89, duidelijk
dat diene politieker niet veel den trein neemt, anders zou hij niet achter meer van die miserie rijtuigen vragen.
"NMBS voorziet (nog) geen nieuwe toestellen op de lijn Kortrijk – Brussel", was de titel van het artikel.

Enfin als ze nu nog in het weekend die stomme M6 gaan inzitten op de lijn 89 dan zal het leuk worden.


Leve het oude materiaal zou ik zeggen geef mij maar een oud motorstel of rijtuig, GEEN M6.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Adler »

Duikbril AM86 schreef:Wat ik werkelijk niet begrijp is dat de belangrijkste medewerker van de spoorwegen dan in de pers komt vertellen dat hij terug
M6 gaat bestellen en dat deze "nieuwe treinen" het aantal vertragingen moet doen afnemen.
Dat is inderdaad het enige antwoord dat je steeds hoort om alle problemen op te lossen.
"We hebben nog zoveel M6 rijtuigen besteld en die zijn nu aan het instromen".
Alsof dat alle andere problemen gaat oplossen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Adler »

Stijn014 schreef: Er is wel degelijk een onderscheid. Als je al tot Berchem geraakt heb je een heel eenvoudige aansluiting naar centraal. Dat is toch heel iets anders dan je trein die niet rijdt.
Ik zou dat "heel eenvoudig" er maar aflaten.
Ik weet niet of jij ooit al eens bent aangekomen op het spitsuur 's avonds met zo een gestrande trein in Berchem.
Dan moeten dus honderden mensen langs de enige trap naar een ander perron.
Dan ben je al vlug minstens 5 minuten kwijt eer je ooit op het andere perron bent aangekomen.
Als je dan nog in Antwerpen-Centraal de L-trein moet hebben naar Roosendaal is er veel kans dat die weg is, terwijl je die misschien nog net had kunnen halen als de vertraagde trein was doorgereden naar Centraal.
Je moet dus de hinder van zo een trein, die het op 5 km van zijn eindbestemming voor bekeken houdt, niet minimaliseren en doen alsof die het predikaat "afgeschaft" niet verdient.
Ik vind het niet meer dan normaal dat die wordt opgenomen bij het cijfer van de afgeschafte treinen en op die manier ook meegenomen wordt in het stiptheidscijfer dat ook de jaarlijkse prijsverhogingen bepaalt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Aantal afgelaste treinen bereikt record

Bericht door Steven »

En hopsake adler zit weeral op zijn paard. Met nuanceren bedoelen we niet minimaliseren wat jij er tracht van te maken. Met nuanceren bedoelen we dat er een verschil is tussen een trein die totaal niet zal rijden (want dan sta je zeker nog niet in Berchem) en een trein die over een kleine afstand afgeschaft is. Ongemakken zijn er altijd, dat weet het kleinste kind.
Plaats reactie