Dubbeldektreinen

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door 260689 »

Stef schreef:
treinbruno schreef:dus blijven die rijden op de 59 ? :D :D :D

Dat is reeds enkele zomers dat er tijdens het toeristenseizoen M6 op lijn 59 rijdt. Spijtig genoeg enkel de zomermaanden, sommige treinen in de spits zouden M6'en vanuit A'pen wel kunnen gebruiken.
Vanaf 13 december worden de IC-C treinen in het weekend waar ze nu met M4m rijden vervangen door een ram van 8 M6 rijtuigen wat toch meer plaats bied, overigs zou de IC-G in het weekend beter met M6 rijden aangezien deze treinen ook heel vol zitten (de hele dag door zowel op zaterdag als op zondag) aangezien de IC-C met AM96 bi doorrijden tot Lille moeten deze verlopig met dit materiaal blijven rijden tenzij men een overstap in Kortrijk verzekerd.
in de week zouden de IC-G en IC-P treinen enkel in de spits met M6en moeten gereden worden treinen 1806, 1807, 3007,3008 zitten bom vol.
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Joris »

Hallo,
Wat is het nut van die IC-C treinen in het weekend met M6 te doen? Buiten ze ergens op kwijt te geraken?
De keren dat ik die treien met M4 genomen heb, was daar echt wel plaats hoor!
Men zou beter in de week M6 inzetten, in het weekend voldoet de capaciteit goed.
Enj, ja, M6 in de week op de IC-C zou gaan. Trein 707 rijdt maar ot Kortijk, en zit vol.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Dieselfreak »

Ik zat eergisterenavond op een M6, die van Genk naar Knokke-Blankenberge, en het licht boven mij was net kapot, ik zat daardoor half in het donker.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
thejay
Berichten: 451
Lid geworden op: 11 dec 2006, 21:38
Locatie: Waasland
Contacteer:

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door thejay »

260689 schreef:in de week zouden de IC-G en IC-P treinen enkel in de spits met M6en moeten gereden worden treinen 1806, 1807, 3007,3008 zitten bom vol.
's Ochtends naar Antwerpen:
IC-C 727 bestaat normaal uit 4 stellen AM96, die zie ik vaak passeren hier, dus dat is al op maximale sterkte(?)
IC-P 3027 normaal 3 stellen, maar dat zit vanaf Sint-Niklaas dan toch echt vol. - Deze kan echter niet verlengd worden, want het perron in Beveren is niet lang genoeg.

En 's avonds vanuit Antwerpen met name de 1838 en 3015 (allebei 3 stellen). Als alles loopt zoals gepland, heeft iedereen in Centraal en Berchem (nog) wel een zitplaats. Vanaf het Zuidstation zijn er al enkele staanplaatsen...
Ontbreekt er een treinstel (gebeurt toch eens in de zoveel tijd nogal eens) dan is het al hopeloos vanaf Centraal. De meeste treinbegeleiders stellen dan één van de 1e klas-rijtuigen open, maar dat helpt jammergenoeg maar een klein beetje.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Kalimero »

En wat met dubbeldekkers voor P-treinen ? Persoonlijk vind ik dat het gros van de P-treinen Hasselt-Brussel er wel ééntje kunnen gebruiken.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door 260689 »

Kalimero schreef:En wat met dubbeldekkers voor P-treinen ? Persoonlijk vind ik dat het gros van de P-treinen Hasselt-Brussel er wel ééntje kunnen gebruiken.
En liefst via de boog ;).
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Joris »

Hallo,
En vandaag wast weer prijs, rechtstaan in de 707!
En dan neemt iedereen de eerste klasse in, en geen TBG te zien... Het was niet gedeclasseerd, dus, zet iedereen gewoon toch buiten...
Wil je zitten, koop dna opslag.
Nu, om naar het onderwerp te komen: geen dubbeldeks in de week als ze nodig zijn, wél in het weekend, als je in een setje M4 rijtuigen al plaats genoeg hebt...
Zouden ze in plaats van een dienst te zoeken waar ze die dubbeldeks-nodig of onnodig-in het weekend kunnen inzetten, ze niet gewoon in het weekend aan de kant zetten?
Dat men eerst de oude rijtuigen verslijt, die kunnen daar toch tegen. Als je een M6 soms bekijkt...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Stijn D.C. »

Dat ze die 27ers es naar HKM sturen vanplaats de 13en

en de 13en samen met 18 op HKV laten.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Shrek »

Stijn D.C. schreef:Dat ze die 27ers es naar HKM sturen vanplaats de 13en

en de 13en samen met 18 op HKV laten.
27ers kunnen niet internationaal opereren, vandaar dat ze niet op de goederen zitten :wink:
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door 260689 »

Shrek schreef:
Stijn D.C. schreef:Dat ze die 27ers es naar HKM sturen vanplaats de 13en

en de 13en samen met 18 op HKV laten.
27ers kunnen niet internationaal opereren, vandaar dat ze niet op de goederen zitten :wink:
31 oktober 2 27 gezien in treinschakeling met goederentrein zien passeren in Vilvoorde rond 19u00 twas de 2706 en de 2703 ask me ni vergiste
Stijn D.C.
Berichten: 801
Lid geworden op: 05 feb 2006, 15:23
Contacteer:

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Stijn D.C. »

Shrek schreef:
Stijn D.C. schreef:Dat ze die 27ers es naar HKM sturen vanplaats de 13en

en de 13en samen met 18 op HKV laten.
27ers kunnen niet internationaal opereren, vandaar dat ze niet op de goederen zitten :wink:
vandaar dat ze nog reeks 12 hebben :-) of sncf die zelf met hun BB 36000 rijdt.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Kristofke »

ik heb alvast de indruk dat het interieur van de M6 véél minder slijtvast is dan ander materieel

de stof komt snel los van de zetel, en hij is blijkbaar moeilijk te kuisen want zien dikwijls vuil op de vloer en ook op plaatsen en hoeken waar volgens mij nog nooit gekuist geweest is sinds indienststelling
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door Joris »

Hallo,
Kristofke schreef:ik heb alvast de indruk dat het interieur van de M6 véél minder slijtvast is dan ander materieel

de stof komt snel los van de zetel, en hij is blijkbaar moeilijk te kuisen want zien dikwijls vuil op de vloer en ook op plaatsen en hoeken waar volgens mij nog nooit gekuist geweest is sinds indienststelling
Die indruk heb ik ook, en vandaar mijn oproep om die dingen niet in te zetten in het weekend als ze daar niet nodig zijn.
Verslijt die dingen niet onnodig nog harder...
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door LHOON »

Kristofke schreef:ik heb alvast de indruk dat het interieur van de M6 véél minder slijtvast is dan ander materieel
Waarom kopen ze dan dergelijke broll? Hebben ze geen degelijk lastenboek voor de gebruikte materialen?
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: Dubbeldektreinen

Bericht door steved »

Deze morgen zag ik in Brussel Zuid 'n gekoppeld M6 stel waarbij de 2 stuurstandrijtuigen neus-neus gekoppeld waren. Gaat dat dan ook op die manier? Ik dacht dat het de IC uit Liers/Dinant was...

gr, Steve
Plaats reactie