peejee2 schreef:Een beetje naar voor lopen, daar is op de 7305 meestal wel nog een beetje plaats.
Sorry dat ik het moet zeggen, maar dat is je reinste onzin. Ik neem die trein elke dag, vanaf Aarschot is 't om zeep, zeker de laatste weken. Stampvol. Koppig als ik ben blijf ik doorgaan tot ik ergens een hardnekkige toerist vind die een zitplaats ingepalmd heeft met bagage, en dan verzet ik hemel en aarde om die plek te bemachtigen. Maar ik begin dat eerlijk gezegd een beetje beu te worden. Eén rijtuigje erbij, ééntje maar, zoals tot voor een paar weken, en we kunnen misschien eventjes voort, op een menselijke manier. Gedaan met de jungle waar enkel de wet van de snelste geldt. Maar lang zal dat niet duren, want als het aantal reizigers blijft stijgen, dan staan we daar weer mooi.
Van toeristen gesproken: eigenlijk vind ik het een beetje ongepast dat ze deThalys reizigers ook nog eens op de P-trein loodsen. Wat wil je, de IC-verbinding staat zelfs niet meer vermeld in de online dienstregeling. Vaak hebben die nog een zee van tijd in Brussel-Zuid, voor hen maakt het dus weinig uit of ze nu rechtstreeks gaan of via Leuven, en op de dubbeldekker hebben ze meer plek voor hun bagage.
peejee2 schreef:Of, als je het niet erg vindt om 10 minuten later te zijn, de Knokke-Blankenberge nemen zoals ik bijna altijd doe
Dat doe ik nu al, op de drukste dagen (dinsdag en donderdag). Normaal stap ik op in Begijnendijk, maar die trein komt pas na de IC binnen in Aarschot. Als ik de IC wil nemen, moet ik dus speciaal met de fiets naar Aarschot.Dat kan toch niet de bedoeling zijn ? Het geeft bovendien een vertekend beeld, want zo blijven die pipo's denken dat het allemaal wel meevalt met de overbevolking op die rechtstreekse treinen. Hebben wij als reizigers niet het recht om gebruik te maken van het meest interessante traject ? En die IC, dat staat meer stil dan iets anders. Om te beginnen een halte in het godvergeten Wezemaal, om de politieke vriendjes te plezieren. En dan die ellenlange kopwissel in Leuven: puur tijdverspilling. Een trein moet rijden, niet stilstaan.
Een serieuze oplossing, en geen lapmiddelen alstublieft. De grote respons van dit traject bewijst overduidelijk dat er vraag is naar meer. Dubbeldekkers, de IC naar de kust via de boog, eventueel een bijkomende piekuurtrein ... en als dat allemaal niet kan, voorzie dan tenminste iets meer eersteklas. Ik wil gerust bijbetalen, maar dan moet er wel plek zijn.