Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door trainman »

Deze vooravond werd op de trein (P8906) meegedeeld dat er op lijn 50A maar met een maximumsnelheid van 40 km per uur kon gereden worden wegens averij aan de infrastructuur.
Wegens de daardoor ontstane overbelasting werd deze (en wellicht een paar andere) trein(en) omgelegd langs lijn 50 (langs Jette, Dilbeek en Ternat).

Volgens de geruchtenmolen zou er een verzakking zijn (tussen Brussel en Denderleeuw).
Weet iemand meer ?
Dietrich

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door Dietrich »

Dit was vorige week zaterdag al zo. Ik vermoed dat het komt door de werken aan een brug net achter het Pedeviaduct. Daar was al een tijdje een tijdelijke beperking van 60 (meen ik), die zal nu dus verlaagd zijn.
FLV-FGSP
Berichten: 1893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door FLV-FGSP »

Railtime kondigt "dringende werken" op lijn 50A aan: http://www.railtime.be/website/Newsitem ... =NL&id=341. Dit weekend worden alle treinen omgeleid: http://www.b-rail.be/php/alerts/index.p ... ew&&id=931
steved
Berichten: 131
Lid geworden op: 30 aug 2006, 12:48

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door steved »

hoi,

Is dat daar waar je voelt alsof je even over 'n "hobbel" gaat... was me al een aantal keren opgevallen. Vroeger raasden we daar nog redelijk rap over, nu is het idd een serieuze beperkte snelheid

gr, Steve
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door markske »

Op donderdag 03/12/2009 zal de snelheid opgetrokken worden naar 60 km/u. Na het uitvoeren van voorlopige herstellingswerken natuurlijk.
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door markske »

Herstellingswerken zijn niet door gegaan waardoor er nog steeds tegen 40 km/u gereden wordt.
In het week-end zullen beide sporen buiten dienst gaan en de definitieve herstellingswerken door gaan. Op maandag zal er dan terug aan 80 km/u gereden worden.
Knipex
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door Knipex »

Wat is er precies aan de hand? Geen foto's?
Dietrich

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door Dietrich »

Kleine gok: men heeft om die brug op 4 sporen te brengen o.a. grond zitten afgraven, in combinatie met de vele regen van afgelopen week heeft dit waarschijnlijk voor een verzakking gezorgd.
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door markske »

Inderdaad gevolg de regen.
Knipex
Berichten: 335
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door Knipex »

Ik vond hier nog beelden van de werken aan de brug van Sint-Anna-Pede
http://www.rail-be.net/
rvdborgt
Berichten: 4344
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door rvdborgt »

trainman schreef:Deze vooravond werd op de trein (P8906) meegedeeld dat er op lijn 50A maar met een maximumsnelheid van 40 km per uur kon gereden worden wegens averij aan de infrastructuur.
Wegens de daardoor ontstane overbelasting werd deze (en wellicht een paar andere) trein(en) omgelegd langs lijn 50 (langs Jette, Dilbeek en Ternat).
Die overbelasting snap ik niet helemaal. Ik kom hier elke dag langs. De snelheidsbeperkingis maar op een kort baanvak en kan ruimschoots worden opgevangen door de extra buffer in de rijtijd voor de werkzaamheden. Waarom zou je dan treinen omleiden en opheffen, zoals er vorige week gebeurde?

Groetjes,
Rian
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door trainman »

In normale omstandigheden rijdt er op dat tijdstip elke 3 minuten een trein voorbij (met een snelheid van 120 km/u denk ik).
Als er door de verzakking maar 40 kan gereden worden krijg je dus wel een file-effect vanaf Brussel-Zuid.
Om deze file weg te werken zijn dus een aantal treinen omgeleid via Jette en lijn 50.
trainman
Berichten: 156
Lid geworden op: 05 feb 2006, 19:47
Locatie: Herzele

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door trainman »

Het voorbije weekend was lijn 50A tussen Denderleeuw en Brussel gesperd, om de verzakking nabij het Pedeviaduct grondig te herstellen.
De herstelling is blijkbaar niet zo goed gelukt, want ook deze week wordt er nog flink afgeremd en is er nog steeds een knik merkbaar.
Beesty
Berichten: 380
Lid geworden op: 13 apr 2006, 21:36

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door Beesty »

Als je eens kijkt tijdens het passeren aan de hobbel of verzakking is het precies alsof men grote dwarsliggers onder de rails geschoven heeft?
Dietrich

Re: Averij aan de infrastructuur : verzakking ?

Bericht door Dietrich »

Op Railtime staat een nieuw bericht met nieuwe werken voor deze week en dus enkel P-treinen die omgeleid worden.
Plaats reactie