Grote blunder te Herentals

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Grote blunder te Herentals

Bericht door dcr »

De doorlopende trein naar neerpelt staat op het doodlopend spoor 3 momenteel.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door Kristofke »

jah die trein is beperkt tot Herentals zekers :D

eer dat die van front kan veranderen buiten het station is het ook al snel een kwartier vertraging
melle

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door melle »

Wel, daarom snap ik dus niet waarom die stootblok er staat..
De trein had met speciale toelating misschien toch verder kunnen rijden, maarja, dan heeft men maar zo'n situatie.

Ik merk wel dat er langs de kant van Antwerpen regelmatig files staan om op spoor 2 of 5 te geraken (nu spoor 3 eigenlijk alleen nog maar kan worden gebruikt door de treinen beperkt tot Herentals...)

De stootblok plaatsen was echt een grote blunder.

Lijn 29 Herentals - Turnhout : Technisch defect
18:16 Door een technisch defect te Herentals is het treinverkeer op lijn 29 onderbroken.

Het valt me op dat er hier systematische defecten zijn.

Hoe zit het met "bestemming beter?"
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door dcr »

Totale bkkage, nul communicatie in station, deja vu (x3) ??? Niet de fout van de tbgs trouwens, zij krijgen niets door!!
Fles

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door Fles »

Gaan we voor elke fout van de treindienstleiding een apart topic openen? Ik mag toch bij de hemelse goedheid hopen van niet, dan kunnen we wel aan de gang blijven....
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door groentje »

Blijkbaar heb je niet veel vertrouwen in ons kunnen, fles? :mrgreen:
Het aantal miszendingen is al bij al vrij beperkt, hoor. Misschien komt het wat vaker voor in de havens, maar over het algemeen is het toch geen dagelijks voorkomend fenomeen.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door Adler »

Ik weet ook niet of het hier wel om een fout gaat.
Er was een bericht op Railtime dat door een technisch defect de treindienst op lijn 29 ernstig verstoord was.
Misschien kon die trein gewoon niet verder.
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door dcr »

Het was duidelijk een fout: de trein kwam al door toen de vorige trein nog op spoor 2 stond, en week opeens af naar spoor 3.

Volgens mij had iemand (Traffic control?) vergeten dat spoor 3 doodlopend is.

Ik post het hier omdat het al de derde keer is dat alles blokkeert in Herentals op vrij korte tijd.
Wat mij betreft mag het ook toegevoegd worden aan een andere thread over Herentals?
Laatst gewijzigd door dcr op 04 feb 2010, 22:15, 1 keer totaal gewijzigd.
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door dcr »

Thalsfm.be
Trein op verkeerde spoor, verkeer draait in de soep (1)


Een verkeerd uitgevoerde wissel heeft het spoorverkeer donderdagavond een tijdlang lamgelegd in het station van Herentals.


Rond 17.45u. viel een trein stil omdat hij op het verkeerde spoor werd gestuurd. De dubbeldektrein naar Mol die net het station van Herentals had verlaten viel stil pal op de overweg van de Poederleeseweg. Ook de slagbomen aan de Lichtaartseweg bleven gesloten.

Ook verkeer regio Neteland in de soep
De gevolgen voor het verkeer waren enorm. Zowel op de Poederleeseweg als de Lichtaartseweg stonden er kilometerslange files. Ook het verkeer dat door de werken van de E313 via de E34 naar de afrit Lille werd gestuurd, stond in die file.

Infrabel deed er alles aan om de chaos te verlichten. De trein die op het verkeerde spoor stond blokkeerde al het treinverkeer vanuit de stations van Turnhout, Mol en Geel naar Herentals.

De treinen moesten ter hoogte van de overgang aan de Poederleeseweg en de Lichtaartseweg heel traag rijden.

De politie Neteland regelde het verkeer zo goed als het kon. De avondspits draaide echter volledig in de soep. Heel de Ringlaan stond vol en ook het verkeer in het centrum geraakte in de buurt van het station vast.

Rond 18.35u kon de trein die de spoorwegovergang blokkeerde, opnieuw naar het station van Herentals vertrekken en werd hij op het goede spoor gezet.

De reizigers konden al die tijd de trein niet verlaten.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door FLV-FGSP »

Wist niet dat er al dubbeldekkers naar Mol reden...
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door dentheo »

dcr schreef:Het was duidelijk een fout: de trein kwam al door toen de vorige trein nog op spoor 2 stond, en week opeens af naar spoor 3.

Volgens mij had iemand (Traffic control?) vergeten dat spoor 3 doodlopend is.
Het "tijdelijk" stukje plakband van zijn scherm gevallen misschien ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door Bart »

FLV-FGSP schreef: Wist niet dat er al dubbeldekkers naar Mol reden...
Wat ik vernomen heb in Berchem was, dat ze de IC trein naar Turnhout mistrokken hebben richting Mol.
De samenstelling met HLE 27 en zijn M6'en stond daardoor op een spoor zonder bovenleiding.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door Shrek »

de trein op spoor 3 werd daar dus bewust naartoe getrokken omdat spoor 2 en de rest van de lijn geblokkeerd waren als ik het goed begrijp :)
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door Asterix »

www.gva.be schreef:De NMBS heeft donderdagavond met grote letters een nieuwe pagina toegevoegd aan haar blunderboek. Medewerkers stuurden in Herentals de elektrische trein naar Turnhout op het spoor naar Mol. Alleen waren ze vergeten dat daar geen elektriciteit ligt.

De flater zorgde ervoor dat de verkeerschaos in Herentals in volle avondspits compleet was. Automobilisten die al de files van Antwerpen richting Hasselt hadden getrotseerd op de E313, reden zich vast op de toegangswegen naar de stad omdat de slagbomen daar overal dichtbleven.

De trein viel om 17.41u stil, maar tot laat op de avond schoven de auto’s richting Herentals aan, zeker vanuit Poederlee en Lille, waar een file van twaalf kilometer stond. Intussen werden de gestrande reizigers in het station van Herentals aan hun lot overgelaten. Velen belden familie of vrienden op, of namen de bus om thuis te geraken. Om 19u, na anderhalf uur, reden de treinen weer normaal.

Bij de NMBS gaven ze toe dat er een menselijke fout was gebeurd. “Een vergissing met de treinnummers in de computer in Berchem”, luidde het.
melle

Re: Grote blunder te Herentals

Bericht door melle »

Shrek schreef:de trein op spoor 3 werd daar dus bewust naartoe getrokken omdat spoor 2 en de rest van de lijn geblokkeerd waren als ik het goed begrijp :)
Men had de trein via de wissel die aan de overweg bij het station ligt naar spoor 1 kunnen laten gaan.
Plaats reactie