VAB wil goedkoop 'fileticket' voor trein richting kust

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
odul
Berichten: 367
Lid geworden op: 22 okt 2009, 21:03

VAB wil goedkoop 'fileticket' voor trein richting kust

Bericht door odul »

Mobiliteitsclub VAB stelt vast dat niet alleen het woon-werkverkeer, maar ook het recreatieve verkeer in Vlaanderen de komende maanden geregeld in files terecht zal komen, als gevolg van wegenwerken in verkeersluwe periodes. VAB stelt daarom voor om tijdens de zomermaanden een goedkoop fileticket voor de trein richting kust in het leven te roepen, om zo een alternatief te bieden voor de files op de E40.

Nederlands voorbeeld
"Dat zou een reuzeoplossing zijn voor wie vanuit Limburg of Vlaams-Brabant naar de kust wil", luidt het. VAB haalde het idee uit Nederland, waar het volgens de mobiliteitsclub met succes toegepast wordt voor pendelaars die tijdens wegenwerken de auto inruilen voor de trein.

Meer dan twintig werven
De komende maanden zijn wegenwerken te verwachten voor structureel onderhoud en voor noodherstellingen van gaten en scheuren in de wegbedekking door de strenge winter. Voor het structureel onderhoud telde VAB al meer dan 20 werven die gepland zijn op de snel- en ringwegen. VAB verwacht vooral extra fileleed op de E40, die "maandenlang de grootste bouwwerf van Vlaanderen wordt", en rond Antwerpen. (belga/lb)

HLN


Zijn die nu helemaal zot geworden!
Deze mensen weten niet waarover ze spreken. "reuzeoplossing" :roll:
De kust-treinen zitten nu al overVOL.
De NMBS heeft nog de middelen of capaciteit om op een ordentelijke manier nog meer mensen op piek-uren te vervoeren.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2628
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: VAB wil goedkoop 'fileticket' voor trein richting kust

Bericht door trainfreak »

Ik denk dat dat overvolle met de afschaffing van het biljet 'een dag aan zee' wel zal verminderen...
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: VAB wil goedkoop 'fileticket' voor trein richting kust

Bericht door Dieselfreak »

Volgens mij zal dit nauwelijks helpen. Met zulke acties bereik je nauwelijks dat mensen de trein in plaats van de auto nemen, maar wél dat mensen die sowieso al veel met de trein reizen nóg vaker gaan. De overgrote meerderheid gaat ófwel altijd met de auto, ófwel altijd met de trein. Er zijn weinig mensen die nu eens de auto, dan eens de trein nemen. Het treinverkeer vervángt het autoverkeer niet, het vult het aan.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: VAB wil goedkoop 'fileticket' voor trein richting kust

Bericht door overweg13 »

Het is trouwens opvallend dat je weer tot een kudde moet behoren om van de voorgestelde biljetten te genieten.
En de VAB is nu al decennialang blind voor de voordelen van de trein, behalve als de automobilisten zouden kunnen profiteren. Laat ze maar verder de auto promoten, dan kunnen de mensen die voor de trein kiezen in de beste omstandigheden reizen.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: VAB wil goedkoop 'fileticket' voor trein richting kust

Bericht door Shrek »

Dieselfreak schreef:Volgens mij zal dit nauwelijks helpen. Met zulke acties bereik je nauwelijks dat mensen de trein in plaats van de auto nemen, maar wél dat mensen die sowieso al veel met de trein reizen nóg vaker gaan.
Dat geldt volgens mij voor bijna alles, behalve dan voor de kust.
Dat is één van die bestemmingen waar je toch overweegt om voor 1 keertje de trein te nemen.
Een goedkoop ticket kan hier weldegelijk mensen uit de auto halen en in de trein, zeker als er reuzefiles op de snelweg zijn. :wink:

Maar wacht eens, bestond dat goedkoop ticket waar ze het hier over hebben niet tot 2 weken terug? :roll:
Plaats reactie