Volvotrein met Railion loc

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Volvotrein met Railion loc

Bericht door Marianne »

Tja, ik zet het hier maar weg. Weet niet goed waar ik het anders moet plaatsen.

Vanochtend fietste ik naar mijn werk in Roosendaal en toen moest ik wachten voor de overweg van het spoor richting Essen. Een andere fietser had geen geduld en fietste nog snel door, voor de spoorbomen naar beneden waren trouwens, terwijl de lichtjes van de trein die moest passeren al te zien waren :| Maar dat terzijde.

Wat passeerde was een Volvotrein, ik herkende hem aan die bruine staalcontainers en schuifwandwagens. De tractie werd geleverd door een rode Railion dieselloc (de 6512) en daarachter hing een HLE 28 (dacht de 2807). In feite had die diesel die Traxx op sleeptouw.
Ik wist niet dat de Volvotrein ook gereden wordt door Railion (DB Schenker)? En waarom die die Traxx bijhad, in opzending of defect misschien? Vond het wel bijzonder, had het nog niet eerder gezien dus.
De tijd was ook ongewoon (kwart over acht 's ochtends). Bij mijn weten rijdt er dan geen Volvotrein naar Gent (hij ging richting Essen). Het kan ook zijn dat de tijden veranderd zijn natuurlijk.

Misschien iemand hier die er meer van weet? Ook als het niet zo bijzonder is :wink:

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Volvotrein met Railion loc

Bericht door Steven »

hier in belgie heb je het cobra project een samenwerking tussen B cargo en DB rail Schenker (voorheen railion).
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Volvotrein met Railion loc

Bericht door dentheo »

Marianne schreef: Ik wist niet dat de Volvotrein ook gereden wordt door Railion (DB Schenker)?
Ik dacht zelfs dat de volvotrein een bestelling was van Volvo aan DB Railion...waarschijnlijk voor de ganse trip van Zweden tot Gent.
Theo
Groeten vanop de Heide
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Volvotrein met Railion loc

Bericht door Speedy »

Gisteren is de Volvo-trein 46259 Zweden -> Gent gestrand te Nederland. De lok (2814) had de geest gegeven te Appeldoorn.
("even Appeldoorn bellen")
Is dan door een HLD NS64 tot RSD gereden en daar door 2 HLD 77ATB overgenomen en verder tot Gent gereden. Daarna zijn de 2 Diesels terug naar Antwerpen gereden met de defecte 2814 op sleep.

Helaas is dus 's nachts nog een 2e Volvo-trein ook defect geraakt in Nederland. Het is deze die je dan gezien hebt te Roosendaal. Hoe deze dan 'verder geregeld' is weet ik niet...lag toen al in m'n bed...

Cobra = DB Schenker NL + DB Schenker D + B-Cargo

De Volvo-treinen zijn een samenwerking tussen Green Cargo & Cobra.
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Volvotrein met Railion loc

Bericht door Marianne »

Bedankt voor de antwoorden.

twee HLE 28 kort elkaar defect is wel pech hebben dan.
Nu de trein kwam in ieder geval 's ochtends voorbij richting Essen, dus die 6512 zal hem dan wel verder op sleeptouw genomen hebben. Hij reed wel heel langzaam. Misschien heeft 1 zo'n diesel toch wel moeite om die hele sleep wagens te trekken (het was een lange trein). Zie dat type locomotief vaker in dubbeltractie rijden.

De Volvo heeft trouwens weleens van die Green Cargo containers bij. Die vallen altijd op, want ze zijn (hoe kan het ook anders) groen :P

Groeten,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Sander14

Re: Volvotrein met Railion loc

Bericht door Sander14 »

Speedy schreef: Cobra = DB Schenker NL + DB Schenker D + B-Cargo
Wat je hier zegt klopt niet helemaal, Cobra is een samenwerking van DB Schenker NL, DB Schenker Scandinavië en B-cargo, vanaf Emmerich is de trein in handen van DB Schenker Scandinavië.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Volvotrein met Railion loc

Bericht door Steven »

hier in belgie is altijd gezegd dat het db schenker duitsland is, van waar haal jij de info dat dat scandinavie is?
Sander14

Re: Volvotrein met Railion loc

Bericht door Sander14 »

DB Schenker heeft diverse 'afdelingen': DB Schenker Nederland, DB Schenker Deutschland, DB Schenker Denemarken, DB Schenker Itatia en DB Schenker Zwitserland. Het valt allemaal samen onder DB Schenker Rail Group. Vanaf Bad Bentheim verzorgt DB Schenker Denemarken de tractie met een BR 185, vandaar dat ik zeg dat het DB Schenker Denemarken is die vanaf Bad Bentheim de verantwoordelijke is.
Laatst gewijzigd door Sander14 op 05 mar 2010, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
ettenrail

Re: Volvotrein met Railion loc

Bericht door ettenrail »

Pardon Sander, de volotreinen gaan wel via Bad Bentheim hè :wink: Maar in Bad Bentheim neemt inderdaad een BR185 het werk over.
dentheo
Berichten: 8183
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Volvotrein met Railion loc

Bericht door dentheo »

Sander14 schreef:DB Schenker heeft diverse 'afdelingen': DB Schenker Nederland, DB Schenker Deutschland, DB Schenker Denemarken, DB Schenker Itatia en DB Schenker Zwitserland. Het valt allemaal samen onder DB Schenker Rail Group. Vanaf Bad Bentheim verzorgt DB Schenker Denemarken de tractie met een BR 185, vandaar dat ik zeg dat het DB Schenker Denemarken is die vanaf Bad Bentheim de verantwoordelijke is.
Toen de Volvo treinen begonnen rijden bestonden al die Schenker's nog niet..... Origineel meen ik dat het een bestelling was van Volvo aan de DB ... en dat DB dus de "verantwoordelijke" is voor het ganse traject versus Volvo. Welke dochters de trein "trekken" is weer en ander verhaal .
Theo
Groeten vanop de Heide
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Volvotrein met Railion loc

Bericht door Speedy »

Sander14 schreef:
Speedy schreef: Cobra = DB Schenker NL + DB Schenker D + B-Cargo
Wat je hier zegt klopt niet helemaal, Cobra is een samenwerking van DB Schenker NL, DB Schenker Scandinavië en B-cargo, vanaf Emmerich is de trein in handen van DB Schenker Scandinavië.
Ik werk voor Cobra dus als wij iets met DB Scandinavië te maken zouden hebben , dan had ik het wel geweten...

Voor de Volvo-treinen is de tractie in handen van Cobra tussen Gent Zeehaven <-> Bad Bentheim.
Vanaf daar gaat die buiten de 'perimeter' van Cobra en hebben wij er dus niks meer mee te maken.
(contract is samenwerking B-Cargo,DB Schenker & Green Cargo)
Plaats reactie