Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
brechttt

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door brechttt »

Presario schreef:
brechttt schreef:
Presario schreef:Volgens mij gaan er niet veel TB's meedoen. Wie wil er langer werken dan nodig? Want dat gaat het gevolg zijn volgens mij. Voorbeeld TB's Dendermonde: Vertrek om xx.07 naar Poperinge, traject van +- 2uur en half in normaal geval aankomst xx.29. 30km/u trager wil zeggen waarschijnlijk vrije baan kwijt richting Brussel en de NZ-verbinding. +- kwartier vertraging richting Denderleeuw, Oudenaarde, daar achter een eventueel vertraagde stopper zitten richting Kortrijk=>na Kortrijk rijpaden kwijt op enkelspoor tussen Komen en Ieper en Ieper Poperinge. Gevolg +- drie kwartier vertraging bij aankomst in Poperinge. Daar een kwartier later (waar je normaal een uur hebt) terug vertrekken voor +-2uur en half naar Dendermonde om dan weer met x aantal minuten vertraging aan te komen en zo over je diensttijd te zitten. Zo zullen er in andere depot's wel nog voorbeelden zijn.
Neem daar nog eens de ergernissen van de passagiers bij die aansluitingen missen/later thuis zijn/te laat op hun werk zijn die ze uitten tegen de onschuldige TBG's.
Dacht toch dat de OVS toch betere ideeën had hoor. Al goed dat ACV en ACOD niet willen meedoen.
Dus de staking mag alleen ongemakken meebrengen voor de reizigers? Oh nee de machinisten zouden langer moeten werken...
Ontzettend slecht teken: op een moment dat de dienstverlening zo afschuwelijk slecht is, er het één ongeluk na het ander gebeur, gaan staken.... Proficiat. Ik heb al lang geen respect meer voor al dat staakgrage en vaak arrogante nmbspersoneel en ik heb zo'n vermoeden dat steeds minder mensen respect voor jullie zullen kunnen opbrengen.
Is er eigenlijk ergens ter wereld een bedrijf waar er meer gestaakt worden? Nooit van ontslag nemen gehoord?
Heb ik gezegd dat het geen ongemakken meebrengt voor de reizigers? Ikzelf neem ook het openbaar vervoer en zal er waarschijnlijk ook wel last van hebben, als het door gaat!
Ken redelijk wat rijdend personeel en zei doen daar niet aan mee.
die zullen één van deze weken wel een dagje stakingsverlof nemen wss. Want zo'n staking waarop aanwezig bent is toch ook niet alles voor deze werkschuwe kapoentjes he.
Presario

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door Presario »

brechttt schreef:
Presario schreef:
brechttt schreef: Dus de staking mag alleen ongemakken meebrengen voor de reizigers? Oh nee de machinisten zouden langer moeten werken...
Ontzettend slecht teken: op een moment dat de dienstverlening zo afschuwelijk slecht is, er het één ongeluk na het ander gebeur, gaan staken.... Proficiat. Ik heb al lang geen respect meer voor al dat staakgrage en vaak arrogante nmbspersoneel en ik heb zo'n vermoeden dat steeds minder mensen respect voor jullie zullen kunnen opbrengen.
Is er eigenlijk ergens ter wereld een bedrijf waar er meer gestaakt worden? Nooit van ontslag nemen gehoord?
Heb ik gezegd dat het geen ongemakken meebrengt voor de reizigers? Ikzelf neem ook het openbaar vervoer en zal er waarschijnlijk ook wel last van hebben, als het door gaat!
Ken redelijk wat rijdend personeel en zei doen daar niet aan mee.
die zullen één van deze weken wel een dagje stakingsverlof nemen wss. Want zo'n staking waarop aanwezig bent is toch ook niet alles voor deze werkschuwe kapoentjes he.
Je hier aangemeld om je frustratie uit te werken? Chapeau! Heb van je 2e zin trouwens niets begrepen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door Steven »

onze freak was weer terug, heb hem weer verwijderd en gebruikt volgende IP 84.194.210.4
gelieve dus attent te zijn voor deze vrij gefrustreerde persoon.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door Adler »

Het Brussels parket heeft opnieuw een onderzoek gedaan van de seininrichting in Buizingen.
Volgens VTM zou het onderzoek zich nu vooral richten op 1 bepaalde seinkast.
jymmbco

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door jymmbco »

voor diegenen die eventueel tegen de actie zijn, volgende bedenking

-Stel nu dat de OVS geen actie onderneemt, en 1 (of meerdere) van de heren die hier tegen de staking zijn, zitten in een trein die groen licht terwijl het eigenlijk rood zou moeten zijn, met terug een zwaar ongeluk zoals buizingen als gevolg..

Wat weten jullie daarop te zeggen ? IK weet wel voor wat ik kies hoor : Op een veilige manier 's morgens thuis vertrekken, en ook zo 's avond thuiskomen

groetjes
rvdborgt
Berichten: 4344
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door rvdborgt »

jymmbco schreef:voor diegenen die eventueel tegen de actie zijn, volgende bedenking

-Stel nu dat de OVS geen actie onderneemt, en 1 (of meerdere) van de heren die hier tegen de staking zijn, zitten in een trein die groen licht terwijl het eigenlijk rood zou moeten zijn, met terug een zwaar ongeluk zoals buizingen als gevolg..

Wat weten jullie daarop te zeggen ?
Gaan we nu bij iedere seinstoring (en daarbij valt het sein automatisch op rood, niet op groen) actievoeren?

Groetjes,
Rian
jymmbco

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door jymmbco »

nee, maar als de bestuurder van het ongeval verklaard heeft dat hij groen gezien heeft (terwijl dat het zeker rood had moeten zijn) en als er een paar weken nadien een seinstoring is, mag ik wel veronderstellen dat ik OVS 100 % gelijk heeft en moet doorgaan, alleen voor de veiligheid van bestuurders nmbs, en reizigers.
seppl

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door seppl »

Ik kan er niet aan doen, mensen, en ik ga mij hiermee wellicht de woede van Steven en daardoor mogelijk een ban op de nek halen, doch elke actie waarvan niet de NMBS directie, maar in de eerste plaats de reizigers het slachtoffer zijn, is voor mij meer dan wansmakelijk.

@ Steven: stel dat ik bepaalde belangen heb, en ik om deze te bereiken geen ander middel zie dan jou om te brengen, acht jij het dan gerechtvaardigd dat ik dit ook doe? Neen waarschijnlijk.

Zo ook met de treinstakingen en -vertragingen.

Wees eens creatief en bedenk eens acties die niet de onschuldige reizigers tot slachtoffer maken, wijl de NMBS directie er zich geen bal van aantrekt, doch acties die uitsluitend en rechtstreeks de NMBS directie treffen.

Van vakbonden mag toch tenminste dit intellectueel niveau verwacht worden, of waarvoor betalen jullie ze anders? Louter om een uitkering te krijgen als jullie de reizigers, maar geenszins de NMBS directie pesten?

Ik denk dat ik hoe dan ook niet lang meer aan dit forum zal deelnemen. De mentaliteit van Belgische TBs als Steven ontstemt me namelijk dermate, dat ik het kotsen nabij ben.

Zijn houding is maar het zoveelste feit waardoor het wel uitzonderlijk hilarische kleine koninkrijkje België in de ogen van mij en vele andere buitenlanders als extreem belachelijk en volstrekt minderwaardig overkomt.
Laatst gewijzigd door seppl op 15 mar 2010, 00:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door Steven »

Deze actie (waar ik morgen niet aan meewerk wegens een vrije dag maar dat is randinfo) treft de bazen meer dan een staking aangezien ze een loon hebben dat afhankelijk is van de stiptheid dus financieel voelen ze het al, de vraag rest enkel of het een pijnlijk financieel verlies is of niet. Mijn woede haal je niet op uw dak door uw mening zolang je die hier weergeeft op een normale manier is er niets mis mee. Ter info uw vergelijking is wel vrij scheefgetrokken want nu betrek je een moord bij een personeelsactie. Ik kan aannemen dat je iets wil duidelijk maken maar doe het dan wel op een iets andere manier.
Als jij dan zegt dat mensen creactief moeten zijn stel ik voor dat je als eerste een eigen creatief voorstel doet dat binnen de wettelijke normen valt waarmee werknemers mogen protesteren tegen een bepaalde situatie/beleid of wat dan ook binnen een bedrijf? Ik zou liever ook andere dingen doen dan dat, ben er zelfs de grootste voorstander van, maar zelfs ik heb jammer genoeg nog niet tot een oplossing kunnen komen. Ter info op al die jaren dienst heb ik amper mee gestaakt of geprotesteerd aangezien ik me niet altijd volledig kan vinden in de mening van de vakbond (wat ook mijn recht is).

Dus om het even samen te vatten:
Je haalt enkel mijn woede (zover die bestaat in dit soort zaken) naar boven als je iets onrechtvaardig zou neerpennen die totaal niet strookt met de waarheid en die als enig doel heeft andere mensen schade te berokkenen .
Ik tracht hier vooral dingen te verduidelijk zonder dat noodzakelijk als mijn eigen mening te willen uitdrukken.
Ik niet altijd akkoord ga met de manier van werken van een vakbond (eender welke dat ook mag zijn).

besluit ik zie aan het spoor dat eender welke vorm van actie, hoe groot of klein ook onder eender welke vorm wel altijd een aantal reizigers (zoniet allemaal) zal treffen. Zoniet zal het geen actie zijn.
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door profke »

kunnen de treinen als "alternatief" niet gewoon rijden,maar op de voorlaatste halte van de rit wachten tot er 6 min vertraging is?
voor de stiptheid en het erbijhorende loon nefast; maar voor de meeste reizigers niet.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door Adler »

profke schreef:kunnen de treinen als "alternatief" niet gewoon rijden,maar op de voorlaatste halte van de rit wachten tot er 6 min vertraging is?
voor de stiptheid en het erbijhorende loon nefast; maar voor de meeste reizigers niet.
Die invloed op het loon moet je ook niet overdrijven.
Het zijn enkel de bonussen die eventueel afhankelijk zijn van de prestaties, en dan nog, want ze geven zichzelf jaarlijks evaluaties.
Als je al een vast loon hebt van meer dan 10.000 euro netto per maand, dan zal je wel niet wakker liggen van een paar honderd euro minder bonussen.
De enige hoop is dat hun mandaten die in februari 2011 aflopen niet verlengd worden voor weer 6 jaar , maar dat hangt van de regering af.
Maar ja, dan komen er toch weer andere politiek benoemde pipo's.
Jani

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door Jani »

De actie heeft blijkbaar niet veel gevolgen en krijgt bijgevolg niet veel media-aandacht.
Het sein om zwaardere acties te beginnen die wel een hoofdpunt zijn op het nieuws???
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door Hogersluys »

Hier in Eeklo hebben veel treinen richting Gent toch een tiental minuten vertraging. Blijkbaar wordt de actie op sommige plaatsen wel degelijk opgevolgd, maar het valt inderdaad mee.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5295
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door overweg13 »

Jani schreef:De actie heeft blijkbaar niet veel gevolgen en krijgt bijgevolg niet veel media-aandacht.
Het sein om zwaardere acties te beginnen die wel een hoofdpunt zijn op het nieuws???
Of om toe te geven dat men overhaast te werk is gegaan, en het een vergissing was?
Met vriendelijke groet

overweg13
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Treinvakbond houdt vanaf maandag langzaamaanacties

Bericht door dcr »

Probleem is dat je niet weet of de vertraging te wijten is aan de actie,
of een gewone netwerk congestie.
Plaats reactie