VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door Stef »

"Maak treinticket naar kust goedkoper"


De automobielorganisatie VAB pleit voor een goedkoop treinticket voor wie deze zomer naar de kust wil reizen. Door de vele werkzaamheden op de snelwegen zou het verkeer wel eens erg druk kunnen worden.


Binnenkort starten op heel veel snelwegen grote werkzaamheden. Daardoor zullen de files wellicht heel wat langer worden. "We hebben berekend dat de verliestijd voor mensen die uit Vlaams-Brabant en Limburg naar de kust willen, kan oplopen tot 1 uur", zegt Maarten Matienko van VAB.

"Een goedkoop ticket betekent minder auto's op de baan en zo raakt iedereen vlotter aan de kust."


BRON
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door TrainzDr3ver »

Ale, da zal dan weer plezant gaan worden op de IC E's en IC A's, ze zouden zonder die ticketten ook al stampvol zitten :D
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door Mechanik »

zeker nu ze de tickets een dag aan zee/ardennen hebben afgeschaft .... :oops:
jan_olieslagers
Berichten: 3548
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door jan_olieslagers »

Het is niet omwille van de kostprijs dat mensen de trein niet nemen.
Misschien kan NMBS extra voorzieningen voor frigoboxen aanbieden?
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door Steven »

Het is gewoon een feit dat zowel spoor als weg verzadigd zijn, eens het goed weer is wil half België naar onze smalle kuststrook die dan nog meer beton dan natuurschoon bevat.
KB
Berichten: 637
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door KB »

Ik heb een betere tip: ga niet naar de Belgische kust, maar naar de Zuid-Nederlandse of Noord-Franse kust, niet verder en wellicht minder druk. Alleen de bereikbaarheid met het openbaar vervoer is vanuit België misschien wat moeilijker.
L'union fait la force.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22551
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door Steven »

is dan misschien een tip voor alle leden van de VAB ;-)
jan_olieslagers
Berichten: 3548
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door jan_olieslagers »

Een tip die steeds meer doordringt bij gebruikers van mobilhomes: zij voelen zich aan de Belgische kust veelal zeer onwelkom.
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door groentje »

Niet alleen bij zwerfwagenreizigers, hoor. En bereikbaarheid valt al bij al nog goed mee. Met de trein kom je vanuit Brussel en Antwerpen en 1 overstap zonder problemen in Vlissingen, en met een bus raak je van Middelburg of Vlissingen ook in heel wat leuke badplaatsjes als Domburg. Ik ga zeker nog terug.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door Kalimero »

Steven schreef:Het is gewoon een feit dat zowel spoor als weg verzadigd zijn, eens het goed weer is wil half België naar onze smalle kuststrook die dan nog meer beton dan natuurschoon bevat.
Ik kan het niet beter formuleren.
Voor mijn part mogen ze allemaal vertrekken om over elkaars koppen te gaan lopen, dan is het eens zo rustig thuis.

Wat die prijs betreft: een retourtje Brussel-Oostende aan volle prijs kost 30.80 euro.
Met twee personen toch wel een dure grap, vind ik.
LML
Berichten: 1400
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door LML »

Kalimero schreef:Wat die prijs betreft: een retourtje Brussel-Oostende aan volle prijs kost 30.80 euro. Met twee personen toch wel een dure grap, vind ik.
De Railpass is je vriend...: Dat kost je € 7,30 per rit per pers., heen en terug een goeie € 14. Als je met 2 bent ben je een kleine € 29 kwijt.

En ja, ik weet het vooralleer er weer reactie komt zoals: 'het is nu € 7,40 i.p.v. € 7,30 per rit.' Dat weet ik ook wel. Ik heb gewoon op 31/01/'10 aan het oude tarief ineens 3 Railpassen gekocht... :)
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door Kalimero »

LML schreef:
Kalimero schreef:Wat die prijs betreft: een retourtje Brussel-Oostende aan volle prijs kost 30.80 euro. Met twee personen toch wel een dure grap, vind ik.
De Railpass is je vriend...: Dat kost je € 7,30 per rit per pers., heen en terug een goeie € 14. Als je met 2 bent ben je een kleine € 29 kwijt.

En ja, ik weet het vooralleer er weer reactie komt zoals: 'het is nu € 7,40 i.p.v. € 7,30 per rit.' Dat weet ik ook wel. Ik heb gewoon op 31/01/'10 aan het oude tarief ineens 3 Railpassen gekocht... :)
Zo'n pas is maar 1 jaar geldig. Stel dat je met twee reist, dan moet je als koppel 5 uitstappen per jaar maken.
Hoeveel van die passen geraken niet opgebruikt voor de vervaldag ? Ik heb het al wel eens voorgehad met een keycard. Gelukkig is dat niet zo duur, maar een railpas niet opgebruiken, dat is weggesmeten geld.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door Bart »

Ik denk dat de NMBS dit jaar zal snoeien, in zijn aanbod van ICT treinen naar de Kust.
Vervotte zei, dat het aantal EXT en ICT treinen ging herbekeken worden, dit om op het treinmateriaal het versneld invoeren van het TBL1+ systeem, mogelijk te maken.
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door calabria »

Kalimero schreef:Zo'n pas is maar 1 jaar geldig. Stel dat je met twee reist, dan moet je als koppel 5 uitstappen per jaar maken.
Hoeveel van die passen geraken niet opgebruikt voor de vervaldag ? Ik heb het al wel eens voorgehad met een keycard. Gelukkig is dat niet zo duur, maar een railpas niet opgebruiken, dat is weggesmeten geld.
Excuseer: 2,5 uitstappen :).
Bart schreef:Ik denk dat de NMBS dit jaar zal snoeien, in zijn aanbod van ICT treinen naar de Kust.
Vervotte zei, dat het aantal EXT en ICT treinen ging herbekeken worden, dit om op het treinmateriaal het versneld invoeren van het TBL1+ systeem, mogelijk te maken.
Het aanbod wordt inderdaad ingekrompen: het staat reeds online (zoek maar eens in de vertrekstaten in Brugge of in de kustgemeenten) en een deel ervan wordt reeds besproken op het TTB forum.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: VAB: "Maak treinticket naar kust goedkoper"

Bericht door Teach2 »

Zo'n pas is maar 1 jaar geldig. Stel dat je met twee reist, dan moet je als koppel 5 uitstappen per jaar maken.
2,5.
Plaats reactie