P-trein aarschot-hasselt

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Sinds het P-treinpaar 7306/8305 met gemoderniseerde M5-rijtuigen rijdt, merk ik dat deze treinen opvallend vaak afgeschaft zijn, soms tot 2x per week. Signaleert men op andere lijnen dezelfde klachten over de M5m? Zo ja, wat is dan het concrete probleem?

Groeten,
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door am62 »

Dag Yves,

Als onze trein 3336/8572 Antwerpen Centraal - Brussel - Halle - Edingen - Geraardsbergen wordt verzekerd met nieuw materieel (M5m) gaat dat redelijk vlot. Heb nog geen afschaffingen meegemaakt van onze trein.

Alleen : een ab-so-lu-te ramp : de ramen op de eerste verdieping zijn niet meer te openen (alleen nog met een sleutel van de treinchef) én de wc-deur van rijtuig 53502 is al geforceerd. Schuifdeuren zijn plaatsbesparend maar duidelijk niet steviger.

Ik verwacht in de zomermaanden serieuze problemen in deze M5m-treinen als gevolg van het ontbreken van enige verluchting.
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door Kalimero »

Molenbruch Y. schreef:Sinds het P-treinpaar 7306/8305 met gemoderniseerde M5-rijtuigen rijdt, merk ik dat deze treinen opvallend vaak afgeschaft zijn, soms tot 2x per week. Signaleert men op andere lijnen dezelfde klachten over de M5m? Zo ja, wat is dan het concrete probleem?
Wellicht een test om na te gaan of deze trein ook kan afgeschaft worden tijdens de zomer.

Nog aan toevoegen:
Op railtime was tot 20 minuten vóór het vertrek niets aan de hand. De P8305 was aangekondigd zoals voorzien. Eenmaal aangekomen in het station stond hij afgeschaft. Op zich al een hele verbetering ten opzichte van vorige week, toen de trein een hele tijd aangekondigd bleef met onbepaalde vertraging. De beslissing om af te schaffen viel pas een half uur na het voorziene vertrek, maar het alternatief - de IC1515 via Leuven naar Tongeren - was toen al ribbedebie. Reizigers die alsnog bleven hopen op hun P-trein hadden dus verkeerd gegokt. Gisteren was er geen verwarring, iedereen dus op de IC naar Tongeren. En tot overmaat van ramp was die ook nog eens gehalveerd.
Om het verhaal compleet te maken: diezelfde ochtend had de P7305 naar Brussel ook nog eens een half uur vertraging.
Nog veel reisgenot.
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door davyickx »

Vanmorgen en een week geleden zag ik P7307 en toen hing er telkens een I5-rijtuig als eerste. Is dit gewoon een versterking van de trein? Want die lijkt me nu al erg lang te zijn (11 rijtuigen met die I5 inbegrepen)...
Spoorse groeten,

Davy Ickx
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Dat is een I6bc-ligrijtuig. Het rijdt 's avonds terug als P 8306. De trein bestaat daarnaast inderdaad uit 10 M4-rijtuigen. Oorspronkelijk waren het gewoon 11 M4-rijtuigen, dus de trein biedt niet meer zitplaatsen dan vroeger. Er is trouwens nog één en ander herschikt: P 8300 is opnieuw met M4-rijtuigen gesignaleerd i.p.v. een mix van M5m en I10.

Groeten,
davyickx
Berichten: 122
Lid geworden op: 27 feb 2009, 14:03
Locatie: Meensel-Kiezegem

Re: P-trein aarschot-hasselt

Bericht door davyickx »

Molenbruch Y. schreef:Dag,
Dat is een I6bc-ligrijtuig. [...]
Groeten,
Bedankt voor de info!
Spoorse groeten,

Davy Ickx
Plaats reactie