klopt.overweg13 schreef:Als dat Summer Ticket alleen beschikbaar is in tweede klasse, dan vervangt het een Dag aan Zee maar gedeeltelijk, want dat was voor beide klassen beschikbaar.
Bovendien lijkt het wel verdacht sterk op een Railpass 1, naar analogie van de Go Pass 1.
Nog een andere reden waarom het Een Dag aan Zee niet vervangt: voor relatief korte trajecten (bijv. van Beernem naar Oostende) was een Dag aan Zee interessant, omdat je effectief tegen het barema 50 % spoorde. Door de forfaitaire prijs van het Summer Ticket ben je voortaan beter af met een biljet volle pot, sorry, tegen standaardtarief voor die afstanden.
Streven naar vereenvoudiging? Het blijft rekenen, en vaak meer betalen.
Men is duidelijk aan een vereenvoudiging bezig.
Deze prijs komt bijna overeen met één rit op de rail-pass.
Het nadeel van de rail-pass is alleen dat je ineens 10 ritten moet kopen.
Ik vind het een goede zaak, je kan natuurlijk altijd blijven muggenziften.
Voor korte ritten is er de key-card, en wie slechts enkele malen een korte rit maakt het geen groot verschil, het gaat dan om enkele euro's.
Dit tegenover lange ritten waar het al gauw meer dan 10 euro kan verschillen.