"Juiste" en "foute" panto

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

"Juiste" en "foute" panto

Bericht door Stef »

De titel van het topic lijkt raar, maar ik kon niets beters verzinnen :wink:

Waar het om gaat: gisteren zag ik stel 834 de L 2690 rijden. Echter het viel mij direct op dat de "foute" panto (denk ik) omhoog gelaten. Normaal rijden de varkensneuzen met de panto het dichtste tegen de eerste klas afdeling in België en de panto het verste verwijderd van de eerste klas afdeling in Nederland. Gisteren zag ik echter de 834 met de panto het verst van de eerste klas afdeling rijden te FSN.

Klopt mijn stelling? Of is dit je reinste onzin van mij? Graag eens duidelijkheid aub 8)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: "Juiste" en "foute" panto

Bericht door Steven »

Op de vierledige motorstellen zitten twee stroomafnemers. Daarvan is er altijd 1 compleet afgezonderd. Welke stroomafnemer men gebruikt op deze ms is dus vooral afhankelijk van de stand van de afzonderingskranen. Als een TB ziet dat de eerste stroomafnemer versleten is dan zal hij automatisch de tweede gaan gebruiken door de eerste af te zonder en de tweede in dienst te brengen (dit is enkel pneumatisch te doen met de nodige afzonderingskraantjes). Er zijn verder geen regels voor deze ms voorzien.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: "Juiste" en "foute" panto

Bericht door Bart »

Stef schreef: Normaal rijden de varkensneuzen met de panto het dichtste tegen de eerste klas afdeling in België en de panto het verste verwijderd van de eerste klas afdeling in Nederland.
Zowel in Nederland als in België rijden de 800'en met dezelfde panto.
Bij motorstellen zijn het enkel de DMT stellen (400 reeks) die de andere panto gebruikt wanneer hij op het SNCF net rijdt.
AM'er

Re: "Juiste" en "foute" panto

Bericht door AM'er »

Van panto's gesproken.

Vroeger reden alle klassieke motorstellen met 2 panto's, namelijk 1 vooraan het stel en 1 in het midden.
De middenste is behouden, de voorste is verwijderd.

Wat was het doel van deze panto?
Waarom werd deze panto verwijderd?
Plaats reactie