175 jaar spoorwegen in België
Re: 175 jaar spoorwegen in België
Uit de forumregels geknipt:Tenderoni schreef:We hebben éénzelfde spoorwegmaatschappij het enige wat Vlaanderen en dat socialistisch ghetto nog samen hebben.
"Door het bezoeken van “Het Groot Belgisch Treinen Forum” (inbegrepen “wij”, “ons” , “onze” , “Het Groot Belgisch Treinen Forum” , “http://hgbtf.net” ), gaat u automatisch akkoord met de volgende voorwaarden.
[...]
U gaat ermee akkoord geen kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, dreigende, seksueel geörienteerde of anderzijds verwerpelijke berichten te plaatsen
[...]"
Re: 175 jaar spoorwegen in België
De waarheid klinkt soms hard. Ghetto zelf vind ik dat woord ongepast. Socialistisch gangsterhol dat trekt er meer op.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: 175 jaar spoorwegen in België
Dat socialistisch getto schrijf je, althans in de betekenis waarop jij doelt, zonder 'h'. Het zijn blijkbaar niet per definitie de Walen die het Nederlands niet machtig zijn, voor het geval dat je dat argument ook nog wilde gaan bovenhalen.We hebben éénzelfde spoorwegmaatschappij het enige wat Vlaanderen en dat socialistisch ghetto nog samen hebben.
Laatst gewijzigd door Molenbruch Y. op 10 jun 2010, 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 175 jaar spoorwegen in België
Leuk, die Traxx met die felicitaties erop!
(Alleen jammer dat ze de trema op de E van België zijn vergeten)
(Alleen jammer dat ze de trema op de E van België zijn vergeten)
- trainfreak
- Berichten: 2628
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: 175 jaar spoorwegen in België
Ik ben me vanmiddag een DVD gaan halen in de Fnac in Gent, ik wist dat ze daar goedkoper waren.
De prijs was daar €12.50! (Wel even moeten zoeken waar hij juist stond, bij de documentaires).
Je kan hem ook bestellen via de site van Cinematek, dan is de prijs €19.50, verzenden inbegrepen
(En ik heb dit topic sticky gemaakt)
De prijs was daar €12.50! (Wel even moeten zoeken waar hij juist stond, bij de documentaires).
Je kan hem ook bestellen via de site van Cinematek, dan is de prijs €19.50, verzenden inbegrepen
(En ik heb dit topic sticky gemaakt)
Re: 175 jaar spoorwegen in België
Voeg er nog maar enkele bij:Steven schreef:We hadden er vroeger veel meer en we zijn nu eenmaal de plaats op de aardkloot die als eerste een trein hadden rijden (na Engeland maar dat is dan een eiland). Als het bestaan van 175 jaar spoor niet mag gevierd worden dan zal er geen enkel feest mogen gevierd worden. Het is nu eenmaal zo dat de spoorweg veel heeft doen veranderen.
* Ontstaan van hele nieuwe woonwijken
* Totaal nieuwe verplaatsingspatronen van mensen (woon werk, toerisme, ...)
* Uniforme tijdsaanduiding in heel het land.
* De komst stoomtrein was een voorwaarde voor de Industriële Revolutie, de stoomtrein geeft ons met andere woorden welvaart gegeven (weliswaar op langere termijn dan)
*Werkgelegenheid: Als ik me niet vergis is de NMBS nog altijd België's grootste werkgever
Re: 175 jaar spoorwegen in België
Met pijn in het hart moet ik dit slechte nieuws meedelen voor de mensen die dit weekend naar de grote railexpo te Saint-Ghislain gaan.
Vandaag gingen we ons konvooi van Schaarbeek naar Saint-Ghislain doen. Met een uur vertraging zijn we vertrokken uit de Group R naar L28. (convooi: 5183, 5515, 52xx, 2201, 61xx, 8264, L rijtuig, Koninklijk rijtuig, 1 K3, 2 K2, 1 M1, cinema rijtuig SCM, Buffetrijtuig TSP, 1 M2 rijtuig, 4403 SCM, en nog 2 rijtuigen die mij momenteel ontgaan.
Welke zijn beschadigd: Meerbepaald kopruit 5183 kant bestuurder (was machien die op kop reed), ruitje van de machienekamer 5515, zijruit van de stuurpostdeur 2201, 1 ruit kapot in het L rijtuig, 2 buitenruiten van het koningklijk rijtuig kapot + 1 binnenruit, 1 ruit kapot in het cinemarijtuig SCM, 1 ruit kapot in het TSP buffetrijtuig.
Mede dankzij de vakantie en de allochtone jongeren die zich vervelen en in Simonis de boel kort en klein slaan + historisch materiaal beschadigen. We zijn blij dat we niet gewond zijn geraakt want de kopruiten van de 5183 zijn nog de originele (enkel glas).
Bellen naar securail en wat blijk dat er geen camerabewaking is in station Simonis .
Namens de vrijwilligers van het TSP verontschuldigen wij ons voor het slechte uitzicht
Vandaag gingen we ons konvooi van Schaarbeek naar Saint-Ghislain doen. Met een uur vertraging zijn we vertrokken uit de Group R naar L28. (convooi: 5183, 5515, 52xx, 2201, 61xx, 8264, L rijtuig, Koninklijk rijtuig, 1 K3, 2 K2, 1 M1, cinema rijtuig SCM, Buffetrijtuig TSP, 1 M2 rijtuig, 4403 SCM, en nog 2 rijtuigen die mij momenteel ontgaan.
Welke zijn beschadigd: Meerbepaald kopruit 5183 kant bestuurder (was machien die op kop reed), ruitje van de machienekamer 5515, zijruit van de stuurpostdeur 2201, 1 ruit kapot in het L rijtuig, 2 buitenruiten van het koningklijk rijtuig kapot + 1 binnenruit, 1 ruit kapot in het cinemarijtuig SCM, 1 ruit kapot in het TSP buffetrijtuig.
Mede dankzij de vakantie en de allochtone jongeren die zich vervelen en in Simonis de boel kort en klein slaan + historisch materiaal beschadigen. We zijn blij dat we niet gewond zijn geraakt want de kopruiten van de 5183 zijn nog de originele (enkel glas).
Bellen naar securail en wat blijk dat er geen camerabewaking is in station Simonis .
Namens de vrijwilligers van het TSP verontschuldigen wij ons voor het slechte uitzicht
Re: 175 jaar spoorwegen in België
In (en rond) Simonis zijn er ook autochtone jongeren. Dus niets is zeker dat allochtone jongeren schade hebben aangericht aan het spoorwegmaterieel. Het kunnen evengoed autochtone jongeren geweest zijn...260689 schreef:Mede dankzij de vakantie en de allochtone jongeren die zich vervelen en in Simonis de boel kort en klein slaan + historisch materiaal beschadigen.
Ik geef je wel een punt dat de vakantie (en verveling) weer in aantocht is...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Re: 175 jaar spoorwegen in België
Ik ben zelf de eerste om tegen racisme te strijden, LML, maar in dit geval is de kans meer dan waarschijnlijk dat het inderdaad 'autochtone' jongeren ging, al dan niet met de Belgische nationaliteit. Simonis ligt vlakbij enkele 'hete' zones als de Ribaucourt- of de Maritieme Wijk in Molenbeek, en ook Laken is niet veraf. En het aantal autochtone jongeren is daar een pak beperkter.
Re: 175 jaar spoorwegen in België
Ik ben 8 jaar werkzaam geweest als chauffeur in groot Brussel. Ik kan je verzekeren dat er in die regio heel weinig blanken wonen. En als je er al eens een ziet, is het meestal nog een gepensioneerde, en die zie ik nog niet meteen met stenen gooien naar treinen. De jeugd trekt weg uit die regio's. Ik woon in de denderstreek en daar wemelt het stilaan van de franstalige brusselaars. Het feit dat men wegtrekt uit Brussel zal zeker zijn omdat het zo fijn samenleven is met die welgemanierde en welopgevoede allochtone jongeren, die alleen hun eigen wetten en regels respecteren. En of het nu allochtonen of autochtonen waren is niet het punt, het punt is dat veel jongeren geen enkel respect meer hebben voor niks. Als de enige remedie tegen verveling (trouwens op dit moment zijn de scholen hier nog bezig, dus wat deden die daar op dat moment?) een convooi met historisch materieel aanvallen en vernietigen is, dan ben je toch gestoord??
Of ben ik dan de enige die het zo ziet, want volgens de Brusselse burgemeesters is er geen vuiltje aan de lucht. Die vinden tegenwoordig alles normaal en beschouwen alles als een fait-divers
Of ben ik dan de enige die het zo ziet, want volgens de Brusselse burgemeesters is er geen vuiltje aan de lucht. Die vinden tegenwoordig alles normaal en beschouwen alles als een fait-divers
- trainfreak
- Berichten: 2628
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: 175 jaar spoorwegen in België
Kunnen we dan nu terug on-topic gaan...
Ik denk dat dit topic anders uit de hand gaat lopen.
Ik denk dat dit topic anders uit de hand gaat lopen.
Re: 175 jaar spoorwegen in België
Iemand al geweest naar die tentoonstelling in het speelgoedmuseum van Mechelen (Nekkerspoel) ?
Re: 175 jaar spoorwegen in België
Ik kan alleen maar zeggen dat het zeker de moeite is (ik heb er genoeg uren gesleten om de ons toegewezen vitrines tiptop te krijgen)dcr schreef:Iemand al geweest naar die tentoonstelling in het speelgoedmuseum van Mechelen (Nekkerspoel) ?
Je moet je NIET verwachten aan veel hoogstaande modelbouw en prachtige banen! Het gaat hier over speelgoedtreintjes, van het simpelste houten trektreintje tot de digital soundloc en alles daartussen.
Je vind er (korte en zeker niet complete opsomming):
-vele houten en plastieken kindertreintjes, lego en playmobiltreinen, barbie, Thomas de trein...
-een grote collectie blikken treinen startdozen waaronder een Adria-trein (ook een Belgische merk!)
-een grote collectie oude blikken Marklin I en andere fraaie en waardevolle oude blikken treinen van Bing etc.
-een antieke Marklin O-baan (werkend) en collectie Marklin-O
-een fraaie Z-collectie en Z-baantje (werkend)
-een ovaaltje met trein in 1/440 (kleinste echte werkende modeltreintje... Japans natuurlijk)
-een Fleischmann baan 'oude stijl'
-een Fleischmann O-collectie
-een complete Gils collectie
-een mooi ensemble Belgisch materiaal van CAM
-een TT-baantje (Sourbrodt)
-een grote Ardeense baan (werkend)
Naar mijn mening de ideale expo voor 'grote kindjes' en papa's om herinneringen aan hun eerste treintjes terug op te halen of om hun kindjes warm te krijgen voor de treinenhobby.
Ik kijk uit naar de reacties van onbevooroordeelde bezoekers!
spoorwegrealist