Wel of geen fotovergunning in Belgie

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Mark7758 »

Ik vroeg hem al per regio. Kijken wat ze doen.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Mark7758 »

Ik heb de fotovergunning binnen.
Alleen mijn naam even leeg gemaakt.

Corporate Communication
Pers en Public Relations
K. Astridplein 27
2018 Antwerpen
fax : 03 204 29 10

TOELATING &
VERKLARING VAN NIET-VERANTWOORDELIJKHEID
:
Toelating aan afgeleverd in Antwerpen op 5 juli 2010
door Paul Van Aelst, PR NMBS-Holding

De aanvrager verklaart,

af te zien van elk verhaal tegen de NMBS-Groep, behoudens ingeval van zware fout te wijten aan één der organen van laatstgenoemde, bij ongevallen die personeelsleden, de artiesten, de genodigden of de goederen die aan deze personen toebehoren of in hun bezit zijn, mochten overkomen.

Bovendien verklaart hij (zij) ter volledige ontlasting van de NMBS-Groep, onder hetzelfde voorbehoud wat betreft zware fout van de organen van laatstgenoemde, de volledige verantwoordelijkheid op zich te nemen voor alle ongevallen die de aanwezigheid van personeels¬leden, van de artiesten, van de genodigden en van hun goederen in de spoorweginstallaties zouden kunnen veroorzaken, hetzij aan derden of hun goederen, hetzij aan bedienden van de NMBS-groep of hun goederen, hetzij aan de goederen van de NMBS-Groep.

Hij (zij) verklaart tevens af te zien van elk verhaal tegen de NMBS-Groep, wanneer laatstgenoemde door een geval van overmacht (zoals bijvoorbeeld een exploitatieongeval, een stroomonderbreking of een werkonderbreking) niet bij machte is toegezegde prestaties te leveren en af te zien van elk verhaal tegen de NMBS-groep ingeval van diefstal, vandalisme of andere beschadiging van de goederen die niet het gevolg zijn van een ongeval.

Dit is een toelating een fotoreportage voor privé gebruik in de publiek toegankelijke ruimte van Hasselt en Mol op 8 juli 2010. In geen geval mag het sporenterrein van Infrabel worden betreden. Dit is geen toelating om te filmen in treinen noch een geldig vervoerbewijs.

Naam + adres - handtekening

Dus per locatie en per dag. Veel plezier met ze.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door overweg13 »

Lijkt me toch wel een merkwaardig document: enerzijds is er sprake van personeelsleden, artiesten, genodigden etc. en anderzijds van privégebruik. Ik vraag me af of dat de meest voor de hand liggende combinatie is. Het ziet ernaaruit dat het document in wezen bestemd is voor professionele fotografen of cineasten, maar dat de toevallige spoorwegfotograaf medeslachtoffer wordt van een storm, waarvoor vermoedelijk wel een of andere concrete aanleiding zal bestaan.
Met vriendelijke groet

overweg13
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Robin »

staat deze tekst op een papier of gewoon overgetypt?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Mark7758 »

Je krijgt een word-document met logo en al er op.
Dit was dus knip en plakwerk. (Logo gaat dan tuurlijk weer niet mee.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
doggys2
Berichten: 455
Lid geworden op: 19 sep 2006, 21:41
Locatie: Berchem - Antwerpen
Contacteer:

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door doggys2 »

Moet je dan telkens een nieuwe aanvraag doen of mag de plaats en datum aanpassen?
Zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden.

www.photofinish.be
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Mark7758 »

iedere keer opnieuw aanvragen.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Robin »

je kan dus zelf de datum en plaats veranderen :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Robin »

ik heb een andere versie, gekregen voor een gans kalenderjaar :) en ook voor in elk station :mrgreen:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Mark7758 »

Robin schreef:ik heb een andere versie, gekregen voor een gans kalenderjaar :) en ook voor in elk station :mrgreen:
Zet hem eens neer? Of mail hem PM. Eens kijken wat er dan in staat. Dan gaan we die ook eens aanvragen.
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Darko

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Darko »

Ik wil die dan ook wel eens aanvragen.. wat had je gevraagd?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Robin »

De aanvrager verklaart,

af te zien van elk verhaal tegen de NMBS-Groep, behoudens ingeval van zware fout te wijten aan één der organen van laatstgenoemde, bij ongevallen die personeelsleden, de artiesten, de genodigden of de goederen die aan deze personen toebehoren of in hun bezit zijn, mochten overkomen.

Bovendien verklaart hij (zij) ter volledige ontlasting van de NMBS-Groep, onder hetzelfde voorbehoud wat betreft zware fout van de organen van laatstgenoemde, de volledige verantwoordelijkheid op zich te nemen voor alle ongevallen die de aanwezigheid van personeels¬leden, van de artiesten, van de genodigden en van hun goederen in de spoorweginstallaties zouden kunnen veroorzaken, hetzij aan derden of hun goederen, hetzij aan bedienden van de NMBS-groep of hun goederen, hetzij aan de goederen van de NMBS-Groep.

Hij (zij) verklaart tevens af te zien van elk verhaal tegen de NMBS-Groep, wanneer laatstgenoemde door een geval van overmacht (zoals bijvoorbeeld een exploitatieongeval, een stroomonderbreking of een werkonderbreking) niet bij machte is toegezegde prestaties te leveren en af te zien van elk verhaal tegen de NMBS-groep ingeval van diefstal, vandalisme of andere beschadiging van de goederen die niet het gevolg zijn van een ongeval.

Dit is een toelating aan een NMBS-medewerker om fotoreportages te maken voor privé gebruik in de publiek toegankelijke ruimte van NMBS-Holdingstations tijdens het kalenderjaar 2010. Dit is geen toelating om te fotograferen in treinen.
Ik heb gezegd dat ik voornamelijk in het weekend foto's maak maar kan moeilijk zeggen wanneer.
Ook heb ik vermeld dat ik aan het spoor werk. Daar door staat er bij mij niet op dat ik geen Infrabel terrein op mag :wink: .
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Treinenman »

Waarom een vergunning? Je misdoet er toch niks? Het is maar treinen fotograferen.
Laatst gewijzigd door Treinenman op 05 dec 2011, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
De trein is altijd een beetje reizen.
Mark7758
Berichten: 578
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:36
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Mark7758 »

Goeie vraag.
Het is hun station. Dus ze mogen er om vragen.
Ik heb gevraagd of ze het ook gaan melden bij de ingang dat je een vergunning moet hebben.
En wat het kost als ze je betrappen. Dus is de boete als geen fotovergunning heb. Helaas daar heb ik nog steeds geen antwoord op. (Wacht al ruime week.)
Treinen op tijd laten rijden is niet moeilijk.
Alleen die reizigers maken het zo lastig.
Fles

Re: Wel of geen fotovergunning in Belgie

Bericht door Fles »

Mooi. Men is er maar druk mee. Denk maar niet dat ik aan die onzin ga meedoen. Ik schiet gewoon wat ik wil, binnen de gebruikelijke grenzen van redelijkheid (niet gevaarlijk doen, niemand hinderen, geen mensen herkenbaar in beeld etc). Maar een beetje in die ambtelijke mallemolen gaan draven zeker :lol: Diesgek :D
Dit is geen toelating om te fotograferen in treinen.
Mag ik wel ademhalen in treinen? Om me heen kijken uit het raam?
Plaats reactie