Assistentietoeslag internationale tickets

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
profke
Berichten: 630
Lid geworden op: 09 sep 2009, 14:26

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door profke »

nu moeten we enkel nog te weten komen of die automaten IN de (gesloten) wachtzalen komen of erbuiten
K V B
Berichten: 3326
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door K V B »

Adler schreef: De enige aanwending van dat extra geld is het dempen van de enorme put van honderden miljoenen euro schuld.
De NMBS zegt trouwens zelf dat dit de enige reden is van die toeslag.
En dank je dat als men niet zou proberen die schuld te dempen dat geen invloed gaat hebben op het aantal treinen?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Adler »

K V B schreef:
Adler schreef: De enige aanwending van dat extra geld is het dempen van de enorme put van honderden miljoenen euro schuld.
De NMBS zegt trouwens zelf dat dit de enige reden is van die toeslag.
En dank je dat als men niet zou proberen die schuld te dempen dat geen invloed gaat hebben op het aantal treinen?
Jawel, een negatieve invloed dan of in het ergste geval de faling.
Maar jij stelde het voor alsof de sluiting van loketten en andere maatregelen, automatisch een positieve invloed zou hebben, zoals meer treinen.
Zo werkt dat niet bij de NMBS.
Trammist

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Trammist »

Hogersluys schreef:^^De praktijk leert dat een wachtzaal zonder open loket in geen tijd in een vuilnisbelt veranderd. Wat de aanwezigheid van een mens toch allemaal kan doen.
Dan kuist men de rotzooi op tijdens de bemande uren.
LML
Berichten: 1400
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door LML »

off-topic: Vergeet ook niet dat 'vuiligheid opkuisen' ook een job is. Beeld je 'ns in als er geen poetsdienst is, onderhoudsploeg is, geen mensen zijn die vuilzakken ophalen (of PMD, GFT, restafval, P&K, KGA, of wat dan ook...). De straten, parken, openbare gebouwen, treinen, enz. zullen er lief uitzien...

Ik erger me ook verschrikkelijk als er iemand een fleske wegwerpt op straat of laat rondslingeren in het station, hun rotzooi laten liggen in de trein. Dan vraag ik me af of ze thuis ook zo zijn. Vuilnis hoort in de vuilbak...

Maar om terug te komen op het onderwerp hierboven: de loketten (vervroegd) sluiten = de wachtzaal (vervroegd) sluiten = jobs die sneuvelen voor onderhoudsdient/poetsdienst...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
pietje

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door pietje »

LML schreef:off-topic: Vergeet ook niet dat 'vuiligheid opkuisen' ook een job is. Beeld je 'ns in als er geen poetsdienst is, onderhoudsploeg is, geen mensen zijn die vuilzakken ophalen (of PMD, GFT, restafval, P&K, KGA, of wat dan ook...). De straten, parken, openbare gebouwen, treinen, enz. zullen er lief uitzien...

Ik erger me ook verschrikkelijk als er iemand een fleske wegwerpt op straat of laat rondslingeren in het station, hun rotzooi laten liggen in de trein. Dan vraag ik me af of ze thuis ook zo zijn. Vuilnis hoort in de vuilbak...

Maar om terug te komen op het onderwerp hierboven: de loketten (vervroegd) sluiten = de wachtzaal (vervroegd) sluiten = jobs die sneuvelen voor onderhoudsdient/poetsdienst...
Moet de NMBS daar nu ook al mee rekening houden?
De NMBS dient in de eerste plaats om mensen te vervoeren, niet om zoveel mogelijk jobkes in leven te houden.
Trouwens onderhoud en schoonmaak zijn jobs waarmee je altijd wel aan de bak geraakt, daar hoeft de NMBS zich geen zorgen over te maken.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Hogersluys »

pietje schreef:
De NMBS dient in de eerste plaats om mensen te vervoeren, niet om zoveel mogelijk jobkes in leven te houden.
Die jobkes zijn er niet zomaar maar dienen om het comfort van de reiziger te verhogen.
pietje

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door pietje »

Hogersluys schreef:
pietje schreef:
De NMBS dient in de eerste plaats om mensen te vervoeren, niet om zoveel mogelijk jobkes in leven te houden.
Die jobkes zijn er niet zomaar maar dienen om het comfort van de reiziger te verhogen.
Dat beweer ik ook niet, maar een besparing niet doen omdat er anders een kuisvrouw of onderhoudsman niet meer nodig is, kan ook niet de bedoeling zijn.
Men moet kijken wat de meerwaarde van een job is en dan zien of ze behouden blijft of niet.

En dat zou men beter eens in de gehele NMBS holding doen, want er loopt daar toch in sommige functies wel erg veel volk rond.

Ik weet dat sommigen liever hebben dat alles blijft zoals het is, maar als ze dat 200 jaar geleden gedaan hadden, dan hadden er nooit treinen gereden en als ze dat 500 jaar geleden gedaan hadden dan waren wij nog steeds holbewoners geweest :lol:
Dus laat ons onze spoorwegen eindelijk de 21ste eeuw binnenloodsen en niet zomaar zeggen dat alles in bij de Noorder, -ooster, of Westerburen slechter is.
K V B
Berichten: 3326
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door K V B »

Adler schreef:
K V B schreef:
Adler schreef: De enige aanwending van dat extra geld is het dempen van de enorme put van honderden miljoenen euro schuld.
De NMBS zegt trouwens zelf dat dit de enige reden is van die toeslag.
En dank je dat als men niet zou proberen die schuld te dempen dat geen invloed gaat hebben op het aantal treinen?
Jawel, een negatieve invloed dan of in het ergste geval de faling.
Maar jij stelde het voor alsof de sluiting van loketten en andere maatregelen, automatisch een positieve invloed zou hebben, zoals meer treinen.
Zo werkt dat niet bij de NMBS.
Niet failliet gaan noem ik anders wel behoorlijk positief hoor...
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Molenbruch Y. »

Goed nieuws op hbvl.be:

Na heel wat kritiek heeft de NMBS besloten om de in augustus ingevoerde toeslag voor klassieke internationale dagreizen te verlagen. Reizigers moeten nu 3,5 euro betalen in plaats van 7 euro. Voor hst-treinreizen (Thalys, Eurostar, ...) blijft de toeslag van 7 euro dossierkosten wel behouden.

De NMBS herinnert eraan dat de toeslag niet geldt voor minder mobiele reizigers en ook niet voor internationale treinreizen naar het eerste station voorbij de grens (het zogenaamde grensoverschrijdende verkeer). De toeslag is van toepassing per dossier, en niet per ticket.

De maatregel kreeg sinds de invoering eind augustus ook al heel wat kritiek van de vakbonden bij de spoorwegmaatschappij. Die voerden al actie in enkele Brusselse stations, uit vrees dat er als gevolg van de dossierkosten op termijn jobs zouden verdwijnen aan de internationale loketten.


Groeten,
eaw458
Berichten: 64
Lid geworden op: 25 jul 2008, 08:17
Locatie: Hasselt

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door eaw458 »

Molenbruch Y. schreef:Goed nieuws op hbvl.be:

Na heel wat kritiek heeft de NMBS besloten om de in augustus ingevoerde toeslag voor klassieke internationale dagreizen te verlagen. Reizigers moeten nu 3,5 euro betalen in plaats van 7 euro. Voor hst-treinreizen (Thalys, Eurostar, ...) blijft de toeslag van 7 euro dossierkosten wel behouden.

De NMBS herinnert eraan dat de toeslag niet geldt voor minder mobiele reizigers en ook niet voor internationale treinreizen naar het eerste station voorbij de grens (het zogenaamde grensoverschrijdende verkeer). De toeslag is van toepassing per dossier, en niet per ticket.

De maatregel kreeg sinds de invoering eind augustus ook al heel wat kritiek van de vakbonden bij de spoorwegmaatschappij. Die voerden al actie in enkele Brusselse stations, uit vrees dat er als gevolg van de dossierkosten op termijn jobs zouden verdwijnen aan de internationale loketten.


Groeten,
Typisch Belgisch, typisch NMBS. Niks goed nieuws - alleen maar extra verwarring.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door kika »

eaw458 schreef: Typisch Belgisch, typisch NMBS. Niks goed nieuws - alleen maar extra verwarring.
Met 3,5€ maak je mensen niet blij, maar met 7 euro jaag je ze gewoon weg. Zou het fijn vinden als iemand mijn vermoeden kan bevestigen: er werden zodanig veel minder tickets verkocht dat het verlies nog groter zou worden of bepaalde targets niet (meer) gehaald zouden kunnen worden?
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Adler »

kika schreef:
eaw458 schreef: Typisch Belgisch, typisch NMBS. Niks goed nieuws - alleen maar extra verwarring.
Met 3,5€ maak je mensen niet blij, maar met 7 euro jaag je ze gewoon weg. Zou het fijn vinden als iemand mijn vermoeden kan bevestigen: er werden zodanig veel minder tickets verkocht dat het verlies nog groter zou worden of bepaalde targets niet (meer) gehaald zouden kunnen worden?
Voor meer dan 9 op de 10 internationale ticketten verandert er niets, dus dat is zeker niet de reden.
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door Adler »

De vakbonden hebben al laten weten dat zij de toeslag blijven aanvechten omdat de verlaging van de toeslag slechts van toepassing is op een heel klein gedeelte van de internationale ticketten.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Assistentietoeslag internationale tickets

Bericht door treinbruno »

NMBS wil ook een toeslag invoeren om online met kredietkaarten te betalen
Vraagt NMBS-Europe een dossierkost in al haar
verkoopskanalen?
* Neen, niet voor aankoop via internet. Op termijn is het
de bedoeling om hier ook een financiële kost van 2,5
euro per dossier aan te rekenen
(uit een PDF van de NMBS)
Afbeelding
Plaats reactie