Treinstaking dreigt op 18 oktober

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Treinstaking dreigt op 11 oktober

Bericht door eagleheart »

het zal men compensatieregeling alleen maar uitgebreider maken. er staan nu al 15 lijntjes vol op 2 maand:d
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Nieuw bericht

Bericht door Shrek »

RIDCO schreef: De NMBS is zwaar verlieslatend, maar ... defilialen zijn winstgevend. Hoe zou dat komen ?
Wacht maar, binnen enkele jaren past Marcske dezelfde trukendoos toe bij reizigers.. een automaatje links, een automaatje rechts.... een filiaaltje links, een filiaaltje rechts.
NMBS-logistics is absoluut niet winstgevend hoor. Onder andere door veel hogere personeelskosten dan de concurrentie kunnen zij ook geen winst maken.
De enige oplossing om te overleven is minder personeel dat aan dezelfde voorwaarden werkt als de andere goederenvervoerders. Maar dat snappen de vakbonden blijkbaar niet :roll:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Nieuw bericht

Bericht door Adler »

RIDCO schreef:Wacht maar, binnen enkele jaren past Marcske dezelfde trukendoos toe bij reizigers.. een automaatje links, een automaatje rechts.... een filiaaltje links, een filiaaltje rechts.
Gezien de barslechte resultaten van de afgelopen 2 jaar, is de kans klein dat zijn mandaat verlengd wordt in februari volgend jaar.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Steve »

Titel bijgewerkt (11 => 18 oktober).
Satyricon

Re: Staking 18 oktober

Bericht door Satyricon »

Typisch toch :?

Als personeelslid van de NMBS-Groep keur ik deze acties absoluut niet goed. Ik heb er bewust voor gekozen om me geen lid te maken van een syndicale organisatie. Mijn mening over de spoorbonden hou ik liever voor mezelf ;).Vakbonden moeten gewoon eens beseffen dat hun gedrag niet meer van deze tijd is. Staken moet kunnen, maar enkel in uiterste nood. Ik zie geen reden om op 18 oktober te staken en ik denk dat veel collega's me daarin zullen volgen. Op deze dag zullen weer duizenden reizigers de dupe zijn en dat is ronduit schandalig. Het ergste van al is dat al het personeel van de NMBS-Groep door de modale burger als een profiteur of als een luiaard wordt aanzien. Ik kan de kwaadheid van de duizenden pendelaars begrijpen. Ik weet dat er veel personeelsleden hebben carrière gemaakt of een postje hebben gekregen door de syndicaten, maar meedraaien in de mallemolen van syndicale organisaties dat is niet aan mij besteed. Ik hecht veel belang aan arbeidsethiek en te veel inmenging van de politiek en vakbonden neen dank u daar walg ik van.
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Staking 18 oktober

Bericht door eagleheart »

hier is al een soortgelijk topic over bij nieuws;-)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Steve »

Heb de berichten toegevoegd aan het bestaande onderwerp.
Satyricon

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Satyricon »

Willen of niet er moet iets gebeuren met de goederenafdeling van NMBS want die maakt zeer veel verliezen. Als die op lange termijn wordt verkocht dan is dat maar zo. Laten we vooral denken dat statutaire werknemers hun baan NIET verliezen. Voor bepaalde mensen in ons land zal het jaareinde zeer hard aankomen want de fabriek waar zij werken sluit definitief tenzij er nog een overnemer wordt gevonden. Mij is het al lang duidelijk. Alles wat Descheemaecker wil realiseren wordt altijd afgekeurd door de spoorbonden. Ze willen hem een beetje de zondebok van alles maken. Ik denk dat Descheemaecker een zeer bekwaam persoon is die het beste voor voor heeft met de NMBS.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Steven »

Het beste is om het directieniveau een beetje uit te dunnen. Daar zijn ze nogal talrijk aanwezig. De nmbs is nog steeds een bedrijf met een piramide die ondersteboven staat, zowel op gebied van leeftijd als op gebied van personeelsstructuur. De top die breed is en de basis die smal is.
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door eagleheart »

en eigenlijk zou de naam van het topic opnieuw moeten gewijzigd worden naar treinstaking dreigt op 18 oktober met gevolgen op het spoor tussen 11 en 18 oktober.

maar das natuurlijk een beetje lang als titel:p
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Adler »

Satyricon schreef: Alles wat Descheemaecker wil realiseren wordt altijd afgekeurd door de spoorbonden.
Heb je al 1 baas geweten van de NMBS die wel iets goed kon doen volgens de vakbonden ?
Het record was wel Christian Heinzmann die het welgeteld 1 week heeft volgehouden als baas van de NMBS, omdat hij zelfs fysiek werd bedreigd door de vakbond nog voor hij goed was begonnen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door overweg13 »

Adler schreef:
Satyricon schreef: Alles wat Descheemaecker wil realiseren wordt altijd afgekeurd door de spoorbonden.
Heb je al 1 baas geweten van de NMBS die wel iets goed kon doen volgens de vakbonden ?
Het record was wel Christian Heinzmann die het welgeteld 1 week heeft volgehouden als baas van de NMBS, omdat hij zelfs fysiek werd bedreigd door de vakbond nog voor hij goed was begonnen.
Oh, oh, niet te zwaar uithalen naar de vakbonden. Fossielen moeten met de nodige voorzichtigheid benaderd worden!
Met vriendelijke groet

overweg13
Satyricon

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Satyricon »

Dat de top grondig moet afgeslankt worden, daar ben ik het natuurlijk ook grondig mee eens. De wijze van handelen van de syndicaten is echt wel passé. Genoeg werknemers denken daar ook zo over. Een staking krijgt enkel m'n sympathie als het echt nodig is en ik vind dat we bij de NMBS-Groep niet mogen klagen. Heb de vakbonden wel nog nooit acties zien ondernemen tegen het personeelstekort op de vele diensten en onnodige torenhoge uitgaven door postjespakkerij. Nu ja bij mij moeten syndicalisten niet met hun praatjes en onruststokerij afkomen. En het valt me wel op dat de mensen van het syndicaat in het verleden niet echt veel werklust hadden.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door overweg13 »

En mijn reactie als klant is: als ik de eerstvolgende keer nog twijfel of ik klacht indien of niet, dan kantelt het balansje onverbiddelijk naar: doen! Als ik toevallig een onschuldige met de klacht opzadel, dan is dat spijtig, maar de gevolgen zijn waarschijnlijk niet te vergelijken met wat ik als onschuldige reiziger meemaak. Tegen het cynisme van de vakbonden is namelijk maar één kruid gewassen: meer cynisme.
Met vriendelijke groet

overweg13
Kalimero
Berichten: 207
Lid geworden op: 15 jul 2006, 10:33

Re: Treinstaking dreigt op 18 oktober

Bericht door Kalimero »

overweg13 schreef:En mijn reactie als klant is: als ik de eerstvolgende keer nog twijfel of ik klacht indien of niet, dan kantelt het balansje onverbiddelijk naar: doen! Als ik toevallig een onschuldige met de klacht opzadel, dan is dat spijtig, maar de gevolgen zijn waarschijnlijk niet te vergelijken met wat ik als onschuldige reiziger meemaak. Tegen het cynisme van de vakbonden is namelijk maar één kruid gewassen: meer cynisme.
Klachtendiens ? Ik heb zo'n vermoeden dat dat een grote kartonnen doos is waar al die papieren in belanden, om dan uiteindelijk bij het afval te zetten.
Plaats reactie