Dienstregeling 2011

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door treinbruno »

L treintje Sint Niklaas-Dendermonde is nieuw bv

voordeel: reistijd wordt korter (vertrek om u49 in Lokeren ipv U44)
nadeel: extra overstappen
Afbeelding
ronny
Berichten: 546
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door ronny »

Mijn vaststellingen :
Er is iets mis met IC 735. Die zit blijkbaar niet in de database.

P-trein Aarschot - Merode vertrekt voortaan uit Leuven. Gelet op de huidige lage bezetting (door de omleiding wegens werken lijn 26) is dit te rechtvaardigen.

Dat P8215 niet wordt vervroegd of verlaat vind ik vreemd. Nu zit die 10 minuten na de IR-c. Kon die niet met bvb 23 minuten verlaat worden zodat er een snelle 1/2 uur relatie kwam ?
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door 260689 »

postief puntje is voor de L59 in het weekend de ICG rijd van Oostende naar Antwerpen 10min later vertrek oostende nu om xxu39, na 12/12/10 om xxu49, zo is er een spreiding in Gent dat je vanaf dan elk half uur een trein naar antwerpen hebt.
Hetzelfde geld in de omgekeerde richting, Antwerpen-Centraal nu xxu46, na 12/12/10 xxu34
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Nils »

260689 schreef:postief puntje is voor de L59 in het weekend de ICG rijd van Oostende naar Antwerpen 10min later vertrek oostende nu om xxu39, na 12/12/10 om xxu49, zo is er een spreiding in Gent dat je vanaf dan elk half uur een trein naar antwerpen hebt.
Hetzelfde geld in de omgekeerde richting, Antwerpen-Centraal nu xxu46, na 12/12/10 xxu34
Met het gevolg dat de keertijd in Antwerpen terug gebracht zal worden naar 8 minuten. Miserie vragen noem ik dat!
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Stef »

treinbruno schreef:L treintje Sint Niklaas-Dendermonde is nieuw bv

voordeel: reistijd wordt korter (vertrek om u49 in Lokeren ipv U44)
nadeel: extra overstappen
In de spits blijven ze wel nog het ganse traject doen. Ik vermoed dat er veel kans is dat een klassiekje die L-dienst zal verzekeren (pure gok hoor). Zou dit maar 1 stel zijn die deze dienst zal doen? Lijkt mij heel waarschijnlijk als ik de keertijden bekijk.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
jotie
Berichten: 365
Lid geworden op: 06 aug 2008, 17:17

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door jotie »

Mij zal je nu voor een keertje niet horen klagen. Er verandert voor mij quasi niets. Grootste verandering: de IC 9209 vertrekt voortaan niet meer om 8u13 vanuit Brussel-Zuid (richting Antwerpen/Amsterdam), maar om 8u16. In de praktijk maakt dat ook al niets uit, want die trein vertrekt op alle mogelijke tijdstippen, en slechts af en toe eens om 8u13 :)

Wat ik wel positief vind, en vele reizigers in Denderleeuw zullen beamen, is dat de IR 35xx 6 minuten vroeger vertrekt richting Brussel. Dat zijn minuten doelloos in de kou wachten minder voor wie vertrekt vanaf een station op de L.90. Althans, dat is de theorie. In de praktijk voorspel ik chaos. De trein komende uit Geraardsbergen (L 17xx) komt volgens de nieuwe dienstregeling aan om X.02, de IC 23xx richting Brussel blijft zijn vertrek in Denderleeuw houden op X.01. De kans is groot dat de L 17xx vroeger in Denderleeuw aankomt (zo leert de ervaring). Iedere dag zal er dus gesprint worden om de IC 23xx te halen, met als waarschijnlijk gevolg dat die zelden op tijd zal vertrekken. Men zou die L 17xx dan toch echt beter nog eens 3 minuten vroeger laten vertrekken uit Geraardsbergen, zodat er effectief aansluiting ontstaat met de IC 23xx. Enfin, de praktijk zal het uitwijzen.
Galactic

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Galactic »

Ik moet om 5.30u beginnen werken in Brussel-Zuid. Nu hebben ze de IC1504 wel met 6 minuten verlaat zeker!!!! Pas om 5.34 in de Zuid.
Als West-Vlaming is er geen enkele manier om voor 5.30 in Brussel te geraken. Of je moet met de auto naar Gent of Oudenaarde.
En dan te bedenken dat het blijkbaar een West-Vlaming is die de dienstregeling maakt!

Ik heb al telefoontjes gehad van 2 postmannen en een politie-agent die ook allesbehalve tevreden zijn met die 6 minuten. Ook een 3-tal collega's zijn er niet over te spreken. Het is blijkbaar de bedoeling om de West-Vlamingen weg te houden uit Brussel. Of is dat al een voorbode van de splitsing van België? (beetje ver gezocht, I know)

Pas op : alle respect voor de mensen die de puzzel in elkaar moeten steken. Maar waarom kan een west-vlaming niet tussen 5.00 en 5.20 in Brussel geraken? Als we de ochtendshift willen doen, worden we verplicht om met de wagen tot in Gent of Oudenaarde te rijden.

Onze personeelsdienst zal ook weer content zijn als we zeggen dat er geen enkele West-Vlaming meer om 5.30 kan beginnen....
Maar ja, dat ze dan maar gaan aankloppen bij de dienst die de dienstregeling gemaakt heeft. Ik ben in ieder niet van plan om iedere dag 118 km. met de auto te doen om de vroegen te gaan doen.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5341
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Steve »

Galactic schreef:Ik moet om 5.30u beginnen werken in Brussel-Zuid. Nu hebben ze de IC1504 wel met 6 minuten verlaat zeker!!!! Pas om 5.34 in de Zuid.
Als West-Vlaming is er geen enkele manier om voor 5.30 in Brussel te geraken. Of je moet met de auto naar Gent of Oudenaarde.
En dan te bedenken dat het blijkbaar een West-Vlaming is die de dienstregeling maakt!

Ik heb al telefoontjes gehad van 2 postmannen en een politie-agent die ook allesbehalve tevreden zijn met die 6 minuten. Ook een 3-tal collega's zijn er niet over te spreken. Het is blijkbaar de bedoeling om de West-Vlamingen weg te houden uit Brussel. Of is dat al een voorbode van de splitsing van België? (beetje ver gezocht, I know)

Pas op : alle respect voor de mensen die de puzzel in elkaar moeten steken. Maar waarom kan een west-vlaming niet tussen 5.00 en 5.20 in Brussel geraken? Als we de ochtendshift willen doen, worden we verplicht om met de wagen tot in Gent of Oudenaarde te rijden.

Onze personeelsdienst zal ook weer content zijn als we zeggen dat er geen enkele West-Vlaming meer om 5.30 kan beginnen....
Maar ja, dat ze dan maar gaan aankloppen bij de dienst die de dienstregeling gemaakt heeft. Ik ben in ieder niet van plan om iedere dag 118 km. met de auto te doen om de vroegen te gaan doen.
Ik wil niet flauw doen, maar er zijn slechts weinigen die dat kunnen. Hoe groter de afstand, hoe kleiner de kans dat je voor 5.30 u in Brussel kunt raken - zo onlogisch lijkt me dat niet. En eigenlijk heb je nog veel geluk, vergelijk eens met een paar provinciehoofdsteden (buiten Brabant):

Voorbeeld Antwerpen-Centraal - Brussel-Zuid: er is welgeteld één trein, die dan nog zeer nipt om 5.27 u aankomt. Maar dat is dan wel een L-trein waar je meer dan een uur op zit, vertrek reeds om 4.18 u. Met de volgende trein, een IC, ben je pas om 6.05 u in Brussel-Zuid.

Hasselt - Brussel-Zuid: vergeet het maar. Eerste rechtstreekse IC komt aan om 5.53 u. Als je heel vroeg wilt opstaan en twee keer overstappen, kun je er ook om 5.42 u zijn.

Namen - Brussel-Zuid: zelfde verhaal als Antwerpen: een stoppertje dat vertrekt om 4.11 u en om 5.45 u in Zuid is.

Bergen - Brussel-Zuid: net haalbaar, aankomst 5.27 u.

Luik-Guillemins - Brussel-Zuid: vergeet het totaal, de eerste IC (de trage) is er om 6.03 u.

Ik zou zeggen: prijs je gelukkig dat er überhaupt dat speciale treintje Oostende - Tongeren is voor dag en dauw, want het is veeleer uitzondering dan regel.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5298
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door overweg13 »

Sterker nog: de eerste trein uit Halle (13 km van Brussel-Zuid) komt precies om 5:30 aan - dus ook te laat om om 5:30 te beginnen.
Met vriendelijke groet

overweg13
neigezug

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door neigezug »

Een vierde ICE naar Duitsland bij!
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Hobbes »

Nils schreef:
260689 schreef:postief puntje is voor de L59 in het weekend de ICG rijd van Oostende naar Antwerpen 10min later vertrek oostende nu om xxu39, na 12/12/10 om xxu49, zo is er een spreiding in Gent dat je vanaf dan elk half uur een trein naar antwerpen hebt.
Hetzelfde geld in de omgekeerde richting, Antwerpen-Centraal nu xxu46, na 12/12/10 xxu34
Met het gevolg dat de keertijd in Antwerpen terug gebracht zal worden naar 8 minuten. Miserie vragen noem ik dat!
Plus het feit dat men weer twee minuten bij de rittijd bijlapt, en die uurregeling is nu al zo breed.Als ze zo blijven voortdoen zijn we binnenkort rapper met de bus daar. :lol:
Als men dat niet zou doen heeft men 4 minuten extra keertijd in Antwerpen, maar dat zal weer te gemakkelijk zijn neem ik aan.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Bart »

Stef schreef:
treinbruno schreef:L treintje Sint Niklaas-Dendermonde is nieuw bv
voordeel: reistijd wordt korter (vertrek om u49 in Lokeren ipv U44)
nadeel: extra overstappen
In de spits blijven ze wel nog het ganse traject doen. Ik vermoed dat er veel kans is dat een klassiekje die L-dienst zal verzekeren (pure gok hoor). Zou dit maar 1 stel zijn die deze dienst zal doen? Lijkt mij heel waarschijnlijk als ik de keertijden bekijk.
Het is geen L treintje Sint-Niklaas > Dendermonde maar een verlenging van de CR Brussel-Zuid/Brussel West > Dendermonde. Wel met verandering van treinnummer te Dendermonde.
Wat het materiaal betreft, je gaat daar vanalles tegenkomen. Het merendeel is idd klassieke stellen, maar tijdens de namiddag rijden er ook met breaks, en die van 18u36 in Sint-Niklaas naar Dendermonde/Brussel Zuid is een stel 800.
Deze maatregel zou 3 jaar duren, tot wanneer de werken aan het station van Sint-Niklaas ten einde zijn.
Galactic

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Galactic »

MIVB-reiziger schreef:Ik zou zeggen: prijs je gelukkig dat er überhaupt dat speciale treintje Oostende - Tongeren is voor dag en dauw, want het is veeleer uitzondering dan regel.
Ja, dat is juist, maar waarom veranderen? Waarom moeten die 6 minuten daar nu bij? Op wat is die beslissing gebaseerd? En waarom rijdt die als L-trein tussen Brugge en Gent?

Maar blijkbaar gaat dat voor sommige steden wel : Oudenaarde heeft er eentje die al om 4.59 in Brussel aankomt.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door K V B »

Hobbes schreef:
Nils schreef:
260689 schreef:postief puntje is voor de L59 in het weekend de ICG rijd van Oostende naar Antwerpen 10min later vertrek oostende nu om xxu39, na 12/12/10 om xxu49, zo is er een spreiding in Gent dat je vanaf dan elk half uur een trein naar antwerpen hebt.
Hetzelfde geld in de omgekeerde richting, Antwerpen-Centraal nu xxu46, na 12/12/10 xxu34
Met het gevolg dat de keertijd in Antwerpen terug gebracht zal worden naar 8 minuten. Miserie vragen noem ik dat!
Plus het feit dat men weer twee minuten bij de rittijd bijlapt, en die uurregeling is nu al zo breed.Als ze zo blijven voortdoen zijn we binnenkort rapper met de bus daar. :lol:
Als men dat niet zou doen heeft men 4 minuten extra keertijd in Antwerpen, maar dat zal weer te gemakkelijk zijn neem ik aan.
Het maakt op zich niet uit of men de bufffer in de keertijd of in de rittijd steekt. In het tweede geval zal je gewoon vaker op tijd op je eindpunt zijn, en dan heb je minder buffer in je keertijd nodig.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door K V B »

Galactic schreef: Onze personeelsdienst zal ook weer content zijn als we zeggen dat er geen enkele West-Vlaming meer om 5.30 kan beginnen....
Maar ja, dat ze dan maar gaan aankloppen bij de dienst die de dienstregeling gemaakt heeft. Ik ben in ieder niet van plan om iedere dag 118 km. met de auto te doen om de vroegen te gaan doen.
Je hebt nu een goed excuus om de vroege niet meer te doen...
:-)
Plaats reactie