Bi-mode stel in Ath

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bi-mode stel in Ath

Bericht door Shrek »

In Ath stond vandaag een frans bi-mode treinstel, dit betekent hoogstwaarschijnlijk het einde van de oude Franse dieseltjes in Doornik.
Fotos van Guy Bricman
Bijlagen
P1020810.jpg
Ath16211.JPG
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Bi-mode stel in Ath

Bericht door Steven »

die URL's brengen u enkel op de thuispagina blijkbaar
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Bi-mode stel in Ath

Bericht door Bibke »

Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Bi-mode stel in Ath

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41 :wink:
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Bi-mode stel in Ath

Bericht door Robin »

ze hadden beter van die dingen gekocht, ik dacht ze is gezien te hebben met dubbeldeks.
is interessanter voor de vierledige te vervangen :)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Bi-mode stel in Ath

Bericht door Bibke »

Shrek schreef:
Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41 :wink:
Aha, ik dacht dat ze hybride types waren en dat die dieselmotoren ingezet konden worden op diesellijnen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Bi-mode stel in Ath

Bericht door Shrek »

Bibke schreef:
Shrek schreef:
Bibke schreef:Die zouden interessant zijn voor de IR E Neerpelt - Herentals - Antwerpen, zeker wanneer Herentals Mol onder draad ligt.
Dat denk ik niet, het zijn immers 1,5kV, 25kV + diesel stellen. Ze gebruiken die diesel-functie om in België onder de 3kV te kunnen rijden. Op Antwerpen-Neerpelt zouden ze dat dus ook moeten doen => geen winst tov mw41 :wink:
Aha, ik dacht dat ze hybride types waren en dat die dieselmotoren ingezet konden worden op diesellijnen.
Inderdaad, maar de elektrische installatie werkt alleen op 1500v= en 25kV~, dus niet op de Belgische 3000v= .
Hier zouden ze dus constant op diesel moeten rijden, en dus niet beter zijn dan een mw41 :wink:
Plaats reactie