Dienstregeling 2011

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Stef »

FLV-FGSP schreef:Die werken duren wel 3 jaar...
Inderdaad, maar ik begrijp het ook niet goed hoor. Waarom moet die ICL beperkt worden tot Dendermonde? De uren liggen nog steeds hetzelfde als van voor de werken, dus waarom dan splitsten?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door b-loc »

De klassiekjes die de ICL' verzekeren van waar zijn die afkomstig?
Is dat van de cityrails naar brussel?
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Vanaf 25 september, m.a.w. vanaf het volgende academiejaar, rijdt op zondagavond een nieuwe studententrein tussen Hasselt (20u28) en Leuven (21u13). Deze rit, die P 8225 zal heten, rijdt via lijn 35 en stopt overal, behalve in Wezemaal. Alle details staan overigens al in de planner.

Groeten,
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door 260689 »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Vanaf 25 september, m.a.w. vanaf het volgende academiejaar, rijdt op zondagavond een nieuwe studententrein tussen Hasselt (20u28) en Leuven (21u13). Deze rit, die P 8225 zal heten, rijdt via lijn 35 en stopt overal, behalve in Wezemaal. Alle details staan overigens al in de planner.

Groeten,
Goed nieuws, ze zouden eigelijk meer van die studententreinen moeten inleggen. men kan via een vragenlijst naar de meningen vragen en eventueel paar dienstregelingen erbij zetten en hun laten kiezen welke dienstregeling het best bij hun past en de dienstregeling met de meeste stemming dan ook inleggen.
FLV-FGSP
Berichten: 1898
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:36
Locatie: Leuven

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door FLV-FGSP »

Een stad als Diest verdient toch meer dan een tweeuursverbinding met Leuven en Brussel? Wat mij betreft mag dat gerust verbeteren naar een uurdienst.

Dat neemt niet weg dat de huidige studentenexpressen hun rol goed vervullen. Die extra trein Hasselt - Leuven zal gauw populair zijn.
calabria
Berichten: 211
Lid geworden op: 14 nov 2008, 11:24

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door calabria »

FLV-FGSP schreef:Een stad als Diest verdient toch meer dan een tweeuursverbinding met Leuven en Brussel? Wat mij betreft mag dat gerust verbeteren naar een uurdienst.

Dat neemt niet weg dat de huidige studentenexpressen hun rol goed vervullen. Die extra trein Hasselt - Leuven zal gauw populair zijn.
Goed dat die trein er komt, maar inderdaad tegelijk spijtig dat hij er komt, want zo is er weer een reden minder voor een verdubbeling van de frequentie. Een uursfrequentie Leuven-Hasselt en een P trein Genk-Leuven ware een mooier scenario.

Ik veronderstel dat deze trein niet kon doorgetrokken worden tot Heverlee wegens de exploitatiemogelijkheden op lijn 139?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Shrek »

calabria schreef:Ik veronderstel dat deze trein niet kon doorgetrokken worden tot Heverlee wegens de exploitatiemogelijkheden op lijn 139?
Er rijden rond dat uur al enkele treinen door naar Heverlee, dus het is niet nodig deze ook te verlengen en het zal waarschijnlijk ook niet mogelijk zijn :)
Knipex
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Knipex »

Wat opzoekingswerk gedaan in het spoorboekje. Tss 21.15 en 21.45, vier treinen tot Heverlee.
P8223, P8220, L6471, P8900
Inderdaad, dan heeft verder rijden geen zin.
Voor alle staat niet aangduid dat zij enkel op Zondag rijden, dus dan rijden zij ook op Zaterdag, wel wat vreemd.

Ik heb er geen idee van hoe deze treinen keren. Ik vermoed dat ze tot Heverlee via tegenspoor rijden. Na het stoppen in Heverlee kunnen ze dan terugrijden naar Leuven. Het verder rijden naar Sint-Joris Weert lijkt onwaarschijnlijk.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Shrek »

Knipex schreef:Ik heb er geen idee van hoe deze treinen keren. Ik vermoed dat ze tot Heverlee via tegenspoor rijden. Na het stoppen in Heverlee kunnen ze dan terugrijden naar Leuven. Het verder rijden naar Sint-Joris Weert lijkt onwaarschijnlijk.
Zeker 1 van de P-treinen op zondag rijdt tot Sint-Joris-Weert hoor :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Steven »

zomaar keren op een lijn kan je niet. Voor normale expoitatie keer je achter een beheerd sein en niet halfweg een lijn, die procedures om daar te keren dienen enkel voor noodgevallen. De trein zal wel degelijk keren in St. Joris Weert of naar Waver of Ottignies rijden zelfs.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door overweg13 »

Knipex schreef:Wat opzoekingswerk gedaan in het spoorboekje. Tss 21.15 en 21.45, vier treinen tot Heverlee.
P8223, P8220, L6471, P8900
Inderdaad, dan heeft verder rijden geen zin.
Voor alle staat niet aangduid dat zij enkel op Zondag rijden, dus dan rijden zij ook op Zaterdag, wel wat vreemd.

Ik heb er geen idee van hoe deze treinen keren. Ik vermoed dat ze tot Heverlee via tegenspoor rijden. Na het stoppen in Heverlee kunnen ze dan terugrijden naar Leuven. Het verder rijden naar Sint-Joris Weert lijkt onwaarschijnlijk.
Die 8223 rijdt zelfs tot Waver. 8200 en 8900 tot Sint-Joris-Weert. Je moet er ergens mee naartoe, natuurlijk, en zo maar terugrijden uit Heverlee zal wel geen optie zijn, gezien het feit dat minstens twee ervan enkele minuten na elkaar rijden. Dat zal ook de reden zijn om door te rijden naar Waver, want dat kan zelfs Sint-Joris-Weert niet aan.
Met vriendelijke groet

overweg13
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door groentje »

Het is niet toegestaan de rijrichting te keren met een trein op het spoor. Daardoor kunnen ook de aankondigingszones voor overwegen niet worden aangepast, als een trein moet terugkeren, betekent dat met rit op zicht en 5 km/h aan de overwegen. Dan rij je makkelijker en sneller door tot Sint-Joris-Weert of Waver om daar te keren.
Knipex
Berichten: 340
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door Knipex »

Dacht mij ter herinneren, toen ik er studeerde, dat je vanaf het peron van Heverlee het bediend sein voor Y Parkbrug ziet staan.
Dus dan zou dat niet zo vreemd zijn. Je keert dan eigenlijk aan een bediend sein.
Maar de treinen keren dus bij de volgende kruising en was het antwoord al gegeven.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door K V B »

FLV-FGSP schreef:Een stad als Diest verdient toch meer dan een tweeuursverbinding met Leuven en Brussel? Wat mij betreft mag dat gerust verbeteren naar een uurdienst.
Als je kijkt naar andere verstedelijkte gebieden in Europa dan is de halfuurdienst daar de norm. Zelfs op zondag. In Vlaanderen daarentegen...

* zucht *
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Dienstregeling 2011

Bericht door kika »

K V B schreef:
FLV-FGSP schreef:Een stad als Diest verdient toch meer dan een tweeuursverbinding met Leuven en Brussel? Wat mij betreft mag dat gerust verbeteren naar een uurdienst.
Als je kijkt naar andere verstedelijkte gebieden in Europa dan is de halfuurdienst daar de norm. Zelfs op zondag. In Vlaanderen daarentegen...

* zucht *
K V B: dat klopt niet. Stadjes van ocharme 20.000 inwoners die ergens tussen 2 steden niet langs een zeer belangrijke spoorlijn liggen die hebben meestal op zondag geen halfuurdienst in Europa. Een uurdienst lijkt me inderdaad ook zeker op z'n plek, maar sowieso vind ik het lovenswaardig dat de NMBS hier een verstandige zet doet met die extra P-trein. Ik blijf het een merkwaardig verschijnsel vinden die Belgische studentenverhuis.
Plaats reactie