Hallo Jérôme,
Jérôme schreef:
50 % van de klanten die in de IC-A tussen Luik en Eupen zitten, stappen in Welkenraedt of Eupen uit.
Heb je daar een bron voor ? Dit verwondert me namelijk zeer...
Jérôme schreef:
Waarom zouden deze mensen moeten overstappen (en 10 min langer reisen)?
1. Het hoeft geen 10 minuten langer te duren. L-trein kan Verviers om .28 verlaten (4' overstaptijd) dan kom je slechts 3' later in Eupen aan.
2. De NMBS moet besparen. Het is dan ook te gek om een 13 met 12 I11 in te zetten voor het kleine aantal reizigers tussen Verviers en Eupen.
Jérôme schreef:
Om een andere trein in Leuven te laten stoppen... waar toch al veel treinen naar Brussel rijden?
Ik herhaal
nog maar eens (lees aub het hele draadje) dat het er mij niet om gaat een extra trein tussen Leuven en Brussel te hebben...
Dat is inderdaad niet nodig... Maar wel :
- Rechtstreekse verbinding tussen Maastricht en Leuven
- Vlotte overstapverbinding tussen Liège en de Luchthaven
- Vlotte overstapverbinding tussen de IRq en Leuven
- Snelle verbinding tussen Ans en Brussel voor pendelaars uit de ruime regio rond Liège die met de auto komen
Groeten,
Bart W.