Nieuwe signalisatie op L66

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trainspotterke

Nieuwe signalisatie op L66

Bericht door Trainspotterke »

Vandaag is de nieuwe signalisatie tussen Brugge en Lichtervelde (ik ben niet zeker of het al over dit volledige traject is, of nog maar tussen Brugge en Zedelgem of Lichtervelde) de nieuwe signalisatie in dienst gekomen. Vanaf nu kunnen de treinen op L66 in blok rijden. Tot gisteren moest een trein die in Brugge wou vertrokken bijvoorbeeld wachten tot de voorgaande het station van Zedelgem ge passeerd was. Nu is er dus een automatisch blokstelsel ingevoerd dat gecontroleerd wordt door het nieuwe Blok 7 te Brugge.

Ik vrees er ook voor dat bij deze de blokposten van Zedelgem en Torhout buiten dienst gesteld zijn.

Vandaag waren ze de seininrichting precies aan het testen. Ik reed juist de overweg over te Loppem, toen ik zag dat een tegenspoorsein dat rood pinkte, ineens groen begon te pinken. Op hetzelfde ogenblik (op hetzelfde spoor) sprong een normaalspoorsein (het voorsein van Brugge) op rood, ondanks het feit dat er geen treinen afkwamen!
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1220
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Bericht door Tim »

Da's normaal wat je gezien hebt. Als men op tegenspoor een reisweg aanlegt zullen automatisch alle seinen van het normaalspoor dichtvallen. Blijkbaar ging er dus een trein aankomen op tegenspoor ofwel waren ze inderdaad aan het testen.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

P.S. De nieuwe seinen (die daar overigens al bijna twee jaar stonden) zijn (nog) niet voorzien van overschrijdingsroosjes! :wink: Blijven stilstaan dus als je rood hebt! :wink: :P
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:P.S. De nieuwe seinen (die daar overigens al bijna twee jaar stonden) zijn (nog) niet voorzien van overschrijdingsroosjes! :wink: Blijven stilstaan dus als je rood hebt! :wink: :P
in bepaalde gevallen kan je een overschreidingsbevel op afstand meekrijgen :-)
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

De nieuwe seinen staan blijkbaar verder uit mekaar dan de vorige generatie, hoewel ik een snelheidsverhoging op L66 (nu 120 km/u) niet direct zie aankomen! :? En moest de snelheid omhoog gaan, dan zal de bocht van Loppem denk ik wel 120 km/u blijven, evenals de bocht van Roeselare.

Het voorsein van Zedelgem, komende van Brugge, staat nu 500 meter dichter naar Brugge. Hij staat nu vlak achter de overweg in Loppem met zijn dubbel geel te pronken, terwijl je dat sein vroeger altijd mooi in de verte kon zien staan op het rechte stuk richting Zedelgem, net voor de bocht van Zedelgem!
Wover

Bericht door Wover »

Waaw, een sein in Loppem! :lol:



Bijna zo goed als een stopplaats e trainspotterke :twisted:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Wover schreef:Waaw, een sein in Loppem! :lol:



Bijna zo goed als een stopplaats e trainspotterke :twisted:
Die komt er nog wel ... die komt er nog wel! :twisted:
Bert

Bericht door Bert »

Even melden dat de nieuwe seinen in Torhout nog altijd niet aangesloten zijn en dus ook nog niet gebruikt worden. :wink:
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Ook even melden dat enkel tussen Brugge & Zedelgem de permissieve seinen in dienst zijn. Verderop is het nog altijd volgens oude systeem, dus 1 sectie.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Is de blokpost van Zedelgem dan ook nog altijd in dienst?
't Seinerke
Berichten: 276
Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
Locatie: Brugge

Bericht door 't Seinerke »

Yes indeed,

alles blijft bij het oude (behalve die signalisatie tss Brugge & Zedelgem).
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

gisteren zat ik op IC 0816 naar Kortijk vanuit Brugge.
in Zedelgem moesten we plotseling stoppen. (er stapten geen RZ in of uit dus...) Heeft het mss hiermee te maken
Patrick
Berichten: 2289
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:42
Locatie: FI (= Ieper)

Bericht door Patrick »

Trainspotterke schreef:
Wover schreef:Waaw, een sein in Loppem! :lol:



Bijna zo goed als een stopplaats e trainspotterke :twisted:
Die komt er nog wel ... die komt er nog wel! :twisted:
Misschien in 2010-2012? Want al dat volk zal wel een stopplaats kunnen gebruiken :P
Club: over 5 jaar willen we een nieuw stadion [...]

"De club en de overheid steken er geen geld in. Het geld komt van de commerciële partners. In het gunstigste scenario staat het stadion er half 2010, in een iets minder gunstig pas eind 2012. In het slechtste scenario komt er geen nieuw stadion. Daarom is Jan Breydel een optie voor als het in Loppem niet lukt."
Verder lezen: zie http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... index.html
nicken

Bericht door nicken »

Patrick schreef:
Trainspotterke schreef:
Wover schreef:Waaw, een sein in Loppem! :lol:



Bijna zo goed als een stopplaats e trainspotterke :twisted:
Die komt er nog wel ... die komt er nog wel! :twisted:
Misschien in 2010-2012? Want al dat volk zal wel een stopplaats kunnen gebruiken :P
Club: over 5 jaar willen we een nieuw stadion [...]

"De club en de overheid steken er geen geld in. Het geld komt van de commerciële partners. In het gunstigste scenario staat het stadion er half 2010, in een iets minder gunstig pas eind 2012. In het slechtste scenario komt er geen nieuw stadion. Daarom is Jan Breydel een optie voor als het in Loppem niet lukt."
Verder lezen: zie http://www.vrtnieuws.net/nieuwsnet_mast ... index.html
MAG ik u er op attent maken dat de kans groot is dat da stadion er nooit zal komen daar :!:en ik woon op een paar honder meter van het huidige,mezerie genoeg met diene brol
TSP

Bericht door TSP »

Hoe hebben ze die seinen geplaatst? Hebben ze de schermen vervangen of helemaal nieuwe palen gezet? En blijven het nog steeds gloeilampen of gaan ze nu over op lichtgeleider?
Plaats reactie