Voor een treinkaart is wachttijd geen probleem, men kan deze ruim op voorhand aanvragen, tenzij men dit vergeet en op het laatste moment nog moet verlengen.MIVB-reiziger schreef: Bovendien moet je altijd rekening houden met de wachttijd, terwijl je aan het loket alles ter plaatse en met onmiddellijke ingang kunt regelen.
Nu ja, anderzijds, als je er te veel problemen mee hebt: stop het gecombineerde abonnement en neem gewoon twee aparte abonnementen. Kost precies evenveel, maar je hebt zoveel meer flexibiliteit (beide hoeven niet altijd samen te lopen, je kan het MIVB-deel verlengen aan alle GO-automaten of de KIOSK, je kunt ook andere zaken erop zetten zoals 10 ritten, ...).
Wachttijd is eerder een probleem aan het loket, in bepaalde stations zoals FBMZ bijvoorbeeld.
Twee aparte abonnementen is inderdaad een optie, maar niet voor mensen zoals ik die verwend zijn met een abonnement van de werkgever.
Wat de MOBIB kaart betreft, deze heeft zeker potentieel maar is nog slechts een flauw afkooksel van de Londense Oyster kaart. Hopelijk komt er ooit een volledige integratie over alle maatschappijen, gecombineerd met een intelligente aanrekening (Oyster rekent steeds het voordeligste tarief aan, en topt af op de prijs van een dagkaart voor de betrokken zones)