DLC NIEUWS
effe vermelden dat vandaag in vilvoorde een collega onder zijn voeten kreeg omdat em buiten de uren zijn vestje droeg dus stop ook dan met die zever van het dragen van die gele vestjes aub, want das de grotste zeverregel da ooit iemand uitgevonden heeft om te zeggen dat je zoiets moet dragen als je gaat spotten
Voor alle duidelijkheid , de Taurus van DLC heeft maar één jaar dienst gedaan , en werd daarna gewoon verhuurd aan andere firma's omdat dit meer opbracht.Nadien is hij echter wel verkocht.Nu rijd er een iets andere taurus als testvoertuig voor verdere stappen...Volgende maandag schijnt gaan er testritten worden egdraaid in belgie , ik weet niet waar , maar de aflevering gaat nog niet voor direct zijn!Zal voor tegen september worden!
iets aanraden is nog geen verplichting, da ding is van plastiek gemaakt, op hete dagen is da enkel goed om u dood in te zwetenConcurrent schreef:Ons raden ze zelfs aan om het vestje te gebruiken op woon-werk verkeer...Ik hoop dat dit enkel in de winter is als je van het station naar dlc wandeld en niet in je eigen wagen!
Sinds enige tijd is er in FSR een bordje aangebracht langs de dienstweg om ons geel vestje te doen dragen. Naar verluidt zijn er geregeld controles maar in al die tijd nog geen enkele gezien. Ik blijf koppig en weiger dat vestje te dragen langs de dienstweg!!! Die gele vestjes doen nul de botten voor uw veiligheid, NUL zeg ik u!Steven schreef:iets aanraden is nog geen verplichting, da ding is van plastiek gemaakt, op hete dagen is da enkel goed om u dood in te zwetenConcurrent schreef:Ons raden ze zelfs aan om het vestje te gebruiken op woon-werk verkeer...Ik hoop dat dit enkel in de winter is als je van het station naar dlc wandeld en niet in je eigen wagen!
het gaat hier ni om het dragen van vestjes tijdens de diensturen, maar er buiten als spotter, als treinfotograaf, kortweg iets waarbij je dus niet in dienst van de spoorweg bent. trouwens om wat reden doet da volgens u niets uit? ik zou ni weten waarom iets geel opvallend dragen ni zou bijdragen tot de zichtbaarheid of vind je da je met een zwarte jas en broek in het donker wel genoeg opvalt?
...als ge op de dienstweg loopt is het een automatisme dat ge alle verkeer in de gaten houdt. Om het maar met een voorbeeld duidelijk te maken:
Vorige zaterdag moesten we een massief van de trekstangen aan een paal verwijderen tussen 2 sporen in, nl L36 en L27 (als ik me nie vergis). En dit was mat beide sporen in dienst. Op een bepaald ogenblik kwamen de treinen langs beide sporen voorbij gereden. Dus op zulke momenten is het beter om je tong niet uit te steken. Maar het is wel eens een leuke ervaring om de treinen op enkele tientallen centimeters aan 120km/h langs je heen te zien scheuren en dit aan 2 kanten. Wat ik nu wilde zeggen is dat er in die tijd dat we daar aan het werken waren slechts 1 trein op de +/-10 slechts 1 geclaxonneerd heeft. Geel vestje of niet... allemaal bullshit!!
Misschien neem ik volgende keer mn camera mee om het te filmen.
Vorige zaterdag moesten we een massief van de trekstangen aan een paal verwijderen tussen 2 sporen in, nl L36 en L27 (als ik me nie vergis). En dit was mat beide sporen in dienst. Op een bepaald ogenblik kwamen de treinen langs beide sporen voorbij gereden. Dus op zulke momenten is het beter om je tong niet uit te steken. Maar het is wel eens een leuke ervaring om de treinen op enkele tientallen centimeters aan 120km/h langs je heen te zien scheuren en dit aan 2 kanten. Wat ik nu wilde zeggen is dat er in die tijd dat we daar aan het werken waren slechts 1 trein op de +/-10 slechts 1 geclaxonneerd heeft. Geel vestje of niet... allemaal bullshit!!
Misschien neem ik volgende keer mn camera mee om het te filmen.
paljas schreef:...als ge op de dienstweg loopt is het een automatisme dat ge alle verkeer in de gaten houdt. Om het maar met een voorbeeld duidelijk te maken:
Vorige zaterdag moesten we een massief van de trekstangen aan een paal verwijderen tussen 2 sporen in, nl L36 en L27 (als ik me nie vergis). En dit was mat beide sporen in dienst. Op een bepaald ogenblik kwamen de treinen langs beide sporen voorbij gereden. Dus op zulke momenten is het beter om je tong niet uit te steken. Maar het is wel eens een leuke ervaring om de treinen op enkele tientallen centimeters aan 120km/h langs je heen te zien scheuren en dit aan 2 kanten. Wat ik nu wilde zeggen is dat er in die tijd dat we daar aan het werken waren slechts 1 trein op de +/-10 slechts 1 geclaxonneerd heeft. Geel vestje of niet... allemaal bullshit!!
Misschien neem ik volgende keer mn camera mee om het te filmen.
wkil niks zeggen die bestuurder moeten ni klaksoneren als ze iets geel zien he, wel als ze een persoon zien die te dicht bij het spoor is. dus bij deze hebben die da het ni gedaan hebben al een fout gemaakt, daar is ooit al een nota van verschenen dat hier meer aandacht aan moet besteed worden.
ik zal ander voorbeeld geven, tijdens een weekend kom ik met een benelux af van antwerpen, ter hoogte van schaarbeek zie ik in de verte iets bewegen, die mannen (extern bedrijf) liepen tot de laatste moment zomaar over de sporen, ik heb voldoende op tijd geregeld de nodige tonen gegeven. ik kan u verzekeren da het wel degelijk handig is als je iemand op tijd gezien hebt. wat ik maar wil zeggen is da er veel zijn die in de buurt van de sporen komen die echt gemakzuchtig zijn en denken alle snelheden perfect in te schatten, ik ben dus altijd blij als ik dergelijke personen tijdig kan zien en dus nog eens kan blazen met de klakson.
als je al ooit is een aanrijding met een persoon gezien (en of voorgehad) hebt dan kijk je nadien tegen dergelijke zaken toch wat anders aan vind ik (ik heb het voorgehad als bestuurder vandaar)
In Geel zag ik enkele weken geleden ook nog een werknemer van de NMBS iets onverantwoord doen.
De trein naar Neerpelt komt daar aan om .58, en daar moest een blinde opstappen, dus die had die geholpen, maar hij stond redelijk ver, dus besloot hij de sporen maar over te steken, terwijl hij goed zag dat de trein naar antwerpen van .04 al bijna aan het perron was en alle reizigers (toch heel wat) zagen dat allemaal.
Goed bezig als voorbeeldrol.
De trein naar Neerpelt komt daar aan om .58, en daar moest een blinde opstappen, dus die had die geholpen, maar hij stond redelijk ver, dus besloot hij de sporen maar over te steken, terwijl hij goed zag dat de trein naar antwerpen van .04 al bijna aan het perron was en alle reizigers (toch heel wat) zagen dat allemaal.
Goed bezig als voorbeeldrol.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
Vroeger was iemand met een geel vestje, iemand die in de sporen kon lopen.
Dat gaf een alarmerend effect voor de bestuurder.
Nu draagt iedereen dat, en het alarmerend effect is weg.
Je ziet zoveel mensen met een geel vestje lopen dat er gewenning is.
Zoals zo vaak schiet het resultaat de bedoeling voorbij.
Geef een geel vestje alleen ander mensen die effectief in de sporen aan het werken zijn, en de anderen niet.
Dat gaf een alarmerend effect voor de bestuurder.
Nu draagt iedereen dat, en het alarmerend effect is weg.
Je ziet zoveel mensen met een geel vestje lopen dat er gewenning is.
Zoals zo vaak schiet het resultaat de bedoeling voorbij.
Geef een geel vestje alleen ander mensen die effectief in de sporen aan het werken zijn, en de anderen niet.
het oranje word in belgie heden enkel gebruikt voor de schildwachten bij werkenConcurrent schreef:Je kan eigenlijk een onderscheid maken , diegene die niets met het spoor te maken heeft bv een rood vestje en die wel met het spoor te maken heeft een Geel.
Waarom is er anders nog dat oranje/rood vestej?Sierraad?