Materieel GEN-CR

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Pierre

Bericht door Pierre »

Steven schreef:
Pierre schreef:Precies metrokes ja. Dat kan niet handig zijn voor verdere bestemmingen...
allow het is cityrail, das dus altijd korte afstand he, beetje opletten dus :-)
Maar zag ik overlaatst niet CR naar Geraardsbergen enzo? Of vergis ik mij nu zo erg. Dat is toch een serieus stuk?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

euh ja tuurlijk maar iemand die in geraardsbergen zelf moet zijn gaat die trein zelf ni nemen he er is een ir naar denderleeuw alwaar je kan overstappen op L trein volgens ari nog steeds de kortste in reistijd naar daar
arvooke
Berichten: 65
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:18

Bericht door arvooke »

ze hebben dan tog meer deuren nodig voor vlot in en uit te stappen ?
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

Steven schreef:euh ja tuurlijk maar iemand die in geraardsbergen zelf moet zijn gaat die trein zelf ni nemen he er is een ir naar denderleeuw alwaar je kan overstappen op L trein volgens ari nog steeds de kortste in reistijd naar daar
In de spits zal iemand uit Geraardsbergen naar Brussel uiteraard wel de CR nemen ! Dit is immers een semi-direct met stop te Ninove en Denderleeuw. Buiten de spits heb je volledig gelijk, daar is het met de L en IR te doen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

am62 schreef:
Steven schreef:euh ja tuurlijk maar iemand die in geraardsbergen zelf moet zijn gaat die trein zelf ni nemen he er is een ir naar denderleeuw alwaar je kan overstappen op L trein volgens ari nog steeds de kortste in reistijd naar daar
In de spits zal iemand uit Geraardsbergen naar Brussel uiteraard wel de CR nemen ! Dit is immers een semi-direct met stop te Ninove en Denderleeuw. Buiten de spits heb je volledig gelijk, daar is het met de L en IR te doen.
ik spreek altijd buiten de spits omdat in de spits er soms zoveel varianten zijn da ik het ook ni allemaal van buiten weet he :-)
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

Steven schreef: ik spreek altijd buiten de spits omdat in de spits er soms zoveel varianten zijn da ik het ook ni allemaal van buiten weet he :-)
Het Spoorboekje brengt je dan wel raad.. :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

am62 schreef:
Steven schreef: ik spreek altijd buiten de spits omdat in de spits er soms zoveel varianten zijn da ik het ook ni allemaal van buiten weet he :-)
Het Spoorboekje brengt je dan wel raad.. :wink:
daarvoor gebruik ik da dan ook he :-) :lol: :lol: :lol:
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

Steven schreef:
am62 schreef:
Steven schreef: ik spreek altijd buiten de spits omdat in de spits er soms zoveel varianten zijn da ik het ook ni allemaal van buiten weet he :-)
Het Spoorboekje brengt je dan wel raad.. :wink:
daarvoor gebruik ik da dan ook he :-) :lol: :lol: :lol:
Het was misschien duidelijker geweest had je dit destijds ook in je post gezet dat je geen rekening houdt met de spitsuren... :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

am62 schreef:
Steven schreef:
am62 schreef: Het Spoorboekje brengt je dan wel raad.. :wink:
daarvoor gebruik ik da dan ook he :-) :lol: :lol: :lol:
Het was misschien duidelijker geweest had je dit destijds ook in je post gezet dat je geen rekening houdt met de spitsuren... :wink: :wink: :wink:
tja se ma dan had jij niks gezegd en viel dit gesprek wa stil he, ik moet als mod ook wat zien da het forum levendig blijft, zo test ik ook uw allertheid :-) :lol: :lol: :lol: (welke uitleg kan ik er nog aan geven, effe denken ....)
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

Steven schreef:
am62 schreef:
Steven schreef: daarvoor gebruik ik da dan ook he :-) :lol: :lol: :lol:
Het was misschien duidelijker geweest had je dit destijds ook in je post gezet dat je geen rekening houdt met de spitsuren... :wink: :wink: :wink:
tja se ma dan had jij niks gezegd en viel dit gesprek wa stil he, ik moet als mod ook wat zien da het forum levendig blijft, zo test ik ook uw allertheid :-) :lol: :lol: :lol: (welke uitleg kan ik er nog aan geven, effe denken ....)
enfin, het belangrijkste is wel gezegd.. in Geraardsbergen geraak je dus zonder problemen
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22576
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

yep vrerem nerem is lastiger :-)
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1477
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Bericht door msts.be »

Ja hoor , er zullen geen nieuwe stellen voor het GEN besteld worden , maar wel de klassiekjes die nog niet gerenoveerd zijn (AM70 + Sabena stellen en een deel van de AM74 stellen) zullen worden aangepast voor het GEN ..

Een foto van de 707 (die als prototype dient) die in Mechelen staat is te vinden op ICFB .. de (voorlopige) liverij is een mengeling van de CityRail-liverij zoals hier op het design voorgesteld en een deel van de "New Look" liverij : de voorkant is met dat blauw en geel uitgevoerd en de deuren zijn (voorlopig ?) rood ..

Naast de liverij wordt het interieur totaal omgegooid en zal dat meer iets van een metro of S-Bahn weghebben dan van een trein : de eerste klasse wordt volledig verwijderd en er zullen meer staan dan zitplaatsen zijn.. Ook hier zal de designtekening dus aardig dicht in de buurt komen van het definitieve stel ..

Voor de rest valt nu nog af te wachten hoe de rest er gaat uitzien , maar lang zal dat alleszins niet meer gaan duren..
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Bericht door Teach2 »

Ja hoor , er zullen geen nieuwe stellen voor het GEN besteld worden , maar wel de klassiekjes die nog niet gerenoveerd zijn (AM70 + Sabena stellen en een deel van de AM74 stellen) zullen worden aangepast voor het GEN ..
Dat wil toch niet zeggen dat er geen besteld zullen worden? De nog te renoveren stellen, dat zijn er nog geen vijftig, dat is bijlange niet genoeg voor het GEN. Dit lijkt mij eerder een (al veel langer geplande) tussenoplossing te zijn. Voor het totale GEN zullen er zo'n 150 stellen nodig zijn. Dit lijkt mij er eerder op te wijzen dat men, waarschijnlijk wegens de grote kost voor het aanschaffen van in een keer 150 stellen, met een mix van nieuwe en gerenoveerde stellen zal gaan rijden.
Een foto van de 707 (die als prototype dient) die in Mechelen staat is te vinden op ICFB ..
Wat is ICFB?
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Bericht door Accelerat »

Teach2 schreef:Wat is ICFB?
Mischien http://www.coachfederation.be/cms/ ?
Wist je dat Google héél handig kan zijn? :wink:
Wover

Bericht door Wover »

volgens mij is het wel fout :P

ICFB is een nieuwsgroep ;)
Plaats reactie