Dienstregeling 2012
Re: Dienstregeling 2012
Je moet er via Mobility naartoe dan lukt het
Ik zie dat L trein Essen en IR Brecht perron 24 gaan delen.....
Essen loopt eerst binnen :20 zal stoppen in het (donkere deel) richting Kievit.
Brecht komt daarachter staan :25.
Brecht gaat weg :35 gevolgd door Essen :40
Gaat men daar deel a en b maken ? Is daar plaats voor op de schermen in het station ? Op de website blijkbaar niet.
Wordt dat op +1 nog gebruikt ?
Ik zie dat L trein Essen en IR Brecht perron 24 gaan delen.....
Essen loopt eerst binnen :20 zal stoppen in het (donkere deel) richting Kievit.
Brecht komt daarachter staan :25.
Brecht gaat weg :35 gevolgd door Essen :40
Gaat men daar deel a en b maken ? Is daar plaats voor op de schermen in het station ? Op de website blijkbaar niet.
Wordt dat op +1 nog gebruikt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2012
Wat gebeurt er dan met Oost en Dam?
Totaal geen bediening meer, of nog P-treinen?
Deze stopplaatsen hebben een zeker potentieel maar worden eerder verwaarloosd...
Totaal geen bediening meer, of nog P-treinen?
Deze stopplaatsen hebben een zeker potentieel maar worden eerder verwaarloosd...
Re: Dienstregeling 2012
Het "zeker" is lichtjes verandertDeze stopplaatsen hebben een zeker potentieel maar worden eerder verwaarloosd...
Het aantal reizigers daalt daar al 20-30 jaar (schat ik)
Waarom ?
Verleggen van activiteiten uit nabijheid van de stad naar haven ???
Antwerpse scholen die veel minder volk trekken uit de omliggende dorpen (flow gaat nu bijna andersom)
Stations zonder tramaansluiting ???
Dit kan nu de "finale" worden
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2012
Is daar nu echt geen betere oplossing te vinden? Op die perrons zou men best de zones a en b gebruiken in elk hun eigen richting ( noord en zuid) A komt aan vanuit noorden en vertrekt terug naar het noorden, zo zit er nooit een trein geblokkeerd achter een andere als er problemen of vertragingen zijn.dentheo schreef:Je moet er via Mobility naartoe dan lukt het
Ik zie dat L trein Essen en IR Brecht perron 24 gaan delen.....
Essen loopt eerst binnen :20 zal stoppen in het (donkere deel) richting Kievit.
Brecht komt daarachter staan :25.
Brecht gaat weg :35 gevolgd door Essen :40
Gaat men daar deel a en b maken ? Is daar plaats voor op de schermen in het station ? Op de website blijkbaar niet.
Wordt dat op +1 nog gebruikt ?
Zet bv de Essen op spoor 21 zone A en de Geraardsbergen/Kortrijk (aankomst :22 vertrek :35) op de zone B. Het perron is lang genoeg daarvoor.
Alle perrons in Antwerpen centraal zijn voorzien van A en B perrons, als ik het mij goed herinner.
Re: Dienstregeling 2012
Klopt, ik denk dat het beter is twee "kopstations" tegen elkaar te schuiven dan achter elkaar.
Dat zullen ze wel ondervinden na een paar keer vertraging....
Staan er seinen halfweg het perron ?
Dat zullen ze wel ondervinden na een paar keer vertraging....
Staan er seinen halfweg het perron ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2012
Neen daar staan geen seinen.dentheo schreef:Klopt, ik denk dat het beter is twee "kopstations" tegen elkaar te schuiven dan achter elkaar.
Dat zullen ze wel ondervinden na een paar keer vertraging....
Staan er seinen halfweg het perron ?
Re: Dienstregeling 2012
Op www.nmbs.be . En altijd handog: http://www.bahn.de/p/view/buchung/karte ... best.shtml . Daar kun je niet alleen de huidige dienstregeling downloaden maar ook die vanaf 12 december.Stijn91 schreef:Waar dat dan, via Railtime komt er zelf dat deze datum buiten bereik is (of zoiets).odul schreef:De nieuwe dienstregeling vanaf december 2011 staat terug online.
Voor de lijn 12 is er een heuse verbetering voor de studenten die zondag naar Leuven op kot gaan.
Doordat de stoptrein nu op 20.20u aankomt in Antwerpen ipv 20.26 hebben ze extra tijd om over te stappen, voor de piekuur trein naar Leuven. Die om 20.30u vertrekt.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: Dienstregeling 2012
Neen er staan enkel seinherhalers op de perrons, maar seinen zijn dan ook niet nodig zoals in bv. Nederlandse stations.dentheo schreef:Klopt, ik denk dat het beter is twee "kopstations" tegen elkaar te schuiven dan achter elkaar.
Dat zullen ze wel ondervinden na een paar keer vertraging....
Staan er seinen halfweg het perron ?
Het seinbeeld (wit rood?) waarschuwt de bestuurder dat het perron reeds bezet is.
Geen seinen maakt de maximale benutting van het perron mogelijk, anders krijg je situaties waarbij op piekuren bepaalde treinsamenstellingen niet samen aan het perron kunnen komen.
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: Dienstregeling 2012
Als ze spoor 21 gaan gebruiken voor de L en IR, waar gaan ze de IR n dan laten stoppen?
Verhuist die naar een verdieping hoger of gaat dat gewoon een druk spoor worden dan?
Verhuist die naar een verdieping hoger of gaat dat gewoon een druk spoor worden dan?
Re: Dienstregeling 2012
Spoor 24 en het is volgens mij nog vrij tussen :40 en :20, een half uur genoeg voor een andere trein.TrainzDr3ver schreef:Als ze spoor 21 gaan gebruiken voor de L en IR, waar gaan ze de IR n dan laten stoppen?
Verhuist die naar een verdieping hoger of gaat dat gewoon een druk spoor worden dan?
Nu staat er geen trein achter de Brecht.
Geen "slechte" oplossing, wel een kwetsbare in geval van vertraging.
Komen ze in verkeerde volgorde binnen heeft de Brecht vertraging, want hij zit dan opgesloten.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2012
De meeste brochures voor de IC en IR diensten staan intussen online op de site van NMBS mobility.
De brochures per lijn zijn nog niet beschikbaar..
De brochures per lijn zijn nog niet beschikbaar..
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
- Contacteer:
Re: Dienstregeling 2012
wanneer gaat B-m zijn dienstregeling voor 2012 voorstellen
die kan ik wel al reeds via DB en ÖBB raadplegen
die kan ik wel al reeds via DB en ÖBB raadplegen
Mijn fotosite
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
http://www.flickr.com/photos/trainspotterstef/
Re: Dienstregeling 2012
De dienstregeling moet dringend is veranderen, de CR's van Eigenbrakel naar Aalst rijden amper op tijd, dan rijden de L-treinen naar Geraardsbergen ook met vertraging, in Geraardsbergen is de keertijd 7 min. Als er een vertraging is van een minuut of 19 (zoals nu met L1759). Als een stoptrein zelf niet meer op tijd kan rijden.
Re: Dienstregeling 2012
L59 is gewoonweg een ramp geworden.
Het begin van de dag tot pakweg 8u rijd alles zoals de dag als vandaag (de werkweek), maar eens na 8 uur rijd de IC-P in het rijpad van de IC-C en omgekeerd. De IC-G blijft hetzelfde. maar vanaf 22u rijd de IC-C zoals 's morgens. overdag heb je dan om xxu00 de IC-P die in Antwerpen centraal vertrekt, de IC-G om xxu18 en de IC-C om xxu52.
Om 20u52 is de laatste IC-C die op dat uur vertrekt de volgende IC-C vertrekt terug om 22u05 en de laatste om 23u05 (aansluiting met de laatste Beneluxen van de dag). Om 22u32 is de enige L trein die verder tot Gent rijd ipv Lokeren.
De IC-P zal overdag de stops tussen Gent en Lokeren opvangen die momenteel nu nog door de L trein bediend worden en dit is meer bepaald Gentbrugge en Beervelde.
De IC-P en de IC-G blijven aan elkaar gekoppeld.
Kan iemand hier een verklaring voor geven waarom men dit nogal verwarrend dienstregeling heeft opgesteld?
Het begin van de dag tot pakweg 8u rijd alles zoals de dag als vandaag (de werkweek), maar eens na 8 uur rijd de IC-P in het rijpad van de IC-C en omgekeerd. De IC-G blijft hetzelfde. maar vanaf 22u rijd de IC-C zoals 's morgens. overdag heb je dan om xxu00 de IC-P die in Antwerpen centraal vertrekt, de IC-G om xxu18 en de IC-C om xxu52.
Om 20u52 is de laatste IC-C die op dat uur vertrekt de volgende IC-C vertrekt terug om 22u05 en de laatste om 23u05 (aansluiting met de laatste Beneluxen van de dag). Om 22u32 is de enige L trein die verder tot Gent rijd ipv Lokeren.
De IC-P zal overdag de stops tussen Gent en Lokeren opvangen die momenteel nu nog door de L trein bediend worden en dit is meer bepaald Gentbrugge en Beervelde.
De IC-P en de IC-G blijven aan elkaar gekoppeld.
Kan iemand hier een verklaring voor geven waarom men dit nogal verwarrend dienstregeling heeft opgesteld?
Re: Dienstregeling 2012
In december voert de NMBS een nieuwe dienstregeling in. TreinTramBus is niet tevreden: de dienstregeling is vooral een status quo. Lang gevraagde verbeteringen komen er niet.
Voor de meeste treinreizigers verandert er in december niet zo veel. Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus: “De treinen van Limburg naar Brussel en Antwerpen blijven traag. Bestaande verbindingssporen, zoals de bochten van Herent en van Aarschot, worden alleen in de spits gebruikt: veel reizigers zijn daardoor een kwartier te lang onderweg van Limburg naar Brussel of Antwerpen. Van de kust en Gent naar Brussel blijven de treinen slecht gespreid: drie treinen op twintig minuten, daarna veertig minuten niets. TreinTramBus wil dat de NMBS dringend werk maakt van een betere spreiding.”
De grensoverschrijdende treinverbindingen gaan erop achteruit: de rechtstreekse trein Brussel-Maastricht valt weg en verder verdwijnt de laatste trein Luik – Maastricht en terug. Ook wordt één van de treinen Brussel-Straatsburg-Basel afgeschaft. De treinen van Antwerpen over Gent naar Noord-Frankrijk gaan trager rijden.
Toch zijn er enkele kleine lichtpuntjes: de laatste trein Brussel-Oostende, die in juni werd afgeschaft, keert vanaf december terug. Bovendien verwacht TreinTramBus dat de aanpassingen tot een betere stiptheid tussen Gent en Antwerpen zullen leiden. In de oude dienstregeling rijden de treinen elkaar immers in de weg. Daar staat tegenover dat de laatste trein Antwerpen-Gent al om 22u53 zal vertrekken: dat is een uur te vroeg.
Het ergste moet nog komen. “De aanpassingen van december dit jaar zijn klein bier in vergelijking met de besparingen die in december 2012 zullen worden doorgevoerd. 170 treinen zullen dan worden afgeschaft”, zegt Jan Vanseveren.
Iedereen kan de nieuwe dienstregeling raadplegen op de reisplanner van de NMBS. Dit kan door een datum in te geven na 11 december.
Dat hij terugkeert dat is goed, maar waarom gaat die rechtstreeks naar Gent en maakt die geen stop in Denderleeuw.
Voor de meeste treinreizigers verandert er in december niet zo veel. Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus: “De treinen van Limburg naar Brussel en Antwerpen blijven traag. Bestaande verbindingssporen, zoals de bochten van Herent en van Aarschot, worden alleen in de spits gebruikt: veel reizigers zijn daardoor een kwartier te lang onderweg van Limburg naar Brussel of Antwerpen. Van de kust en Gent naar Brussel blijven de treinen slecht gespreid: drie treinen op twintig minuten, daarna veertig minuten niets. TreinTramBus wil dat de NMBS dringend werk maakt van een betere spreiding.”
De grensoverschrijdende treinverbindingen gaan erop achteruit: de rechtstreekse trein Brussel-Maastricht valt weg en verder verdwijnt de laatste trein Luik – Maastricht en terug. Ook wordt één van de treinen Brussel-Straatsburg-Basel afgeschaft. De treinen van Antwerpen over Gent naar Noord-Frankrijk gaan trager rijden.
Toch zijn er enkele kleine lichtpuntjes: de laatste trein Brussel-Oostende, die in juni werd afgeschaft, keert vanaf december terug. Bovendien verwacht TreinTramBus dat de aanpassingen tot een betere stiptheid tussen Gent en Antwerpen zullen leiden. In de oude dienstregeling rijden de treinen elkaar immers in de weg. Daar staat tegenover dat de laatste trein Antwerpen-Gent al om 22u53 zal vertrekken: dat is een uur te vroeg.
Het ergste moet nog komen. “De aanpassingen van december dit jaar zijn klein bier in vergelijking met de besparingen die in december 2012 zullen worden doorgevoerd. 170 treinen zullen dan worden afgeschaft”, zegt Jan Vanseveren.
Iedereen kan de nieuwe dienstregeling raadplegen op de reisplanner van de NMBS. Dit kan door een datum in te geven na 11 december.
Dat hij terugkeert dat is goed, maar waarom gaat die rechtstreeks naar Gent en maakt die geen stop in Denderleeuw.