Dienstregeling 2012

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door dentheo »

Je moet er via Mobility naartoe dan lukt het


Ik zie dat L trein Essen en IR Brecht perron 24 gaan delen.....
Essen loopt eerst binnen :20 zal stoppen in het (donkere deel) richting Kievit.
Brecht komt daarachter staan :25.
Brecht gaat weg :35 gevolgd door Essen :40
Gaat men daar deel a en b maken ? Is daar plaats voor op de schermen in het station ? Op de website blijkbaar niet.
Wordt dat op +1 nog gebruikt ?
Theo
Groeten vanop de Heide
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door LHOON »

Wat gebeurt er dan met Oost en Dam?
Totaal geen bediening meer, of nog P-treinen?
Deze stopplaatsen hebben een zeker potentieel maar worden eerder verwaarloosd...
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door dentheo »

Deze stopplaatsen hebben een zeker potentieel maar worden eerder verwaarloosd...
Het "zeker" is lichtjes verandert
Het aantal reizigers daalt daar al 20-30 jaar (schat ik)
Waarom ?
Verleggen van activiteiten uit nabijheid van de stad naar haven ???
Antwerpse scholen die veel minder volk trekken uit de omliggende dorpen (flow gaat nu bijna andersom)
Stations zonder tramaansluiting ???
Dit kan nu de "finale" worden
Theo
Groeten vanop de Heide
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Kristofke »

dentheo schreef:Je moet er via Mobility naartoe dan lukt het


Ik zie dat L trein Essen en IR Brecht perron 24 gaan delen.....
Essen loopt eerst binnen :20 zal stoppen in het (donkere deel) richting Kievit.
Brecht komt daarachter staan :25.
Brecht gaat weg :35 gevolgd door Essen :40
Gaat men daar deel a en b maken ? Is daar plaats voor op de schermen in het station ? Op de website blijkbaar niet.
Wordt dat op +1 nog gebruikt ?
Is daar nu echt geen betere oplossing te vinden? Op die perrons zou men best de zones a en b gebruiken in elk hun eigen richting ( noord en zuid) A komt aan vanuit noorden en vertrekt terug naar het noorden, zo zit er nooit een trein geblokkeerd achter een andere als er problemen of vertragingen zijn.

Zet bv de Essen op spoor 21 zone A en de Geraardsbergen/Kortrijk (aankomst :22 vertrek :35) op de zone B. Het perron is lang genoeg daarvoor.

Alle perrons in Antwerpen centraal zijn voorzien van A en B perrons, als ik het mij goed herinner.
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door dentheo »

Klopt, ik denk dat het beter is twee "kopstations" tegen elkaar te schuiven dan achter elkaar.
Dat zullen ze wel ondervinden na een paar keer vertraging....
Staan er seinen halfweg het perron ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22550
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Steven »

dentheo schreef:Klopt, ik denk dat het beter is twee "kopstations" tegen elkaar te schuiven dan achter elkaar.
Dat zullen ze wel ondervinden na een paar keer vertraging....
Staan er seinen halfweg het perron ?
Neen daar staan geen seinen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5295
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door overweg13 »

Stijn91 schreef:
odul schreef:De nieuwe dienstregeling vanaf december 2011 staat terug online.

Voor de lijn 12 is er een heuse verbetering voor de studenten die zondag naar Leuven op kot gaan.

Doordat de stoptrein nu op 20.20u aankomt in Antwerpen ipv 20.26 hebben ze extra tijd om over te stappen, voor de piekuur trein naar Leuven. Die om 20.30u vertrekt.
Waar dat dan, via Railtime komt er zelf dat deze datum buiten bereik is (of zoiets).
Op www.nmbs.be . En altijd handog: http://www.bahn.de/p/view/buchung/karte ... best.shtml . Daar kun je niet alleen de huidige dienstregeling downloaden maar ook die vanaf 12 december.
Met vriendelijke groet

overweg13
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Kristofke »

dentheo schreef:Klopt, ik denk dat het beter is twee "kopstations" tegen elkaar te schuiven dan achter elkaar.
Dat zullen ze wel ondervinden na een paar keer vertraging....
Staan er seinen halfweg het perron ?
Neen er staan enkel seinherhalers op de perrons, maar seinen zijn dan ook niet nodig zoals in bv. Nederlandse stations.

Het seinbeeld (wit rood?) waarschuwt de bestuurder dat het perron reeds bezet is.

Geen seinen maakt de maximale benutting van het perron mogelijk, anders krijg je situaties waarbij op piekuren bepaalde treinsamenstellingen niet samen aan het perron kunnen komen.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door TrainzDr3ver »

Als ze spoor 21 gaan gebruiken voor de L en IR, waar gaan ze de IR n dan laten stoppen?
Verhuist die naar een verdieping hoger of gaat dat gewoon een druk spoor worden dan? :P
dentheo
Berichten: 8180
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door dentheo »

TrainzDr3ver schreef:Als ze spoor 21 gaan gebruiken voor de L en IR, waar gaan ze de IR n dan laten stoppen?
Verhuist die naar een verdieping hoger of gaat dat gewoon een druk spoor worden dan? :P
Spoor 24 en het is volgens mij nog vrij tussen :40 en :20, een half uur genoeg voor een andere trein.
Nu staat er geen trein achter de Brecht.
Geen "slechte" oplossing, wel een kwetsbare in geval van vertraging.
Komen ze in verkeerde volgorde binnen heeft de Brecht vertraging, want hij zit dan opgesloten.
Theo
Groeten vanop de Heide
fets
Berichten: 183
Lid geworden op: 06 sep 2009, 10:19
Locatie: 1210

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door fets »

De meeste brochures voor de IC en IR diensten staan intussen online op de site van NMBS mobility.
De brochures per lijn zijn nog niet beschikbaar..
trainspotterstef
Berichten: 128
Lid geworden op: 01 nov 2011, 09:16
Contacteer:

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door trainspotterstef »

wanneer gaat B-m zijn dienstregeling voor 2012 voorstellen
die kan ik wel al reeds via DB en ÖBB raadplegen
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Stijn91 »

De dienstregeling moet dringend is veranderen, de CR's van Eigenbrakel naar Aalst rijden amper op tijd, dan rijden de L-treinen naar Geraardsbergen ook met vertraging, in Geraardsbergen is de keertijd 7 min. Als er een vertraging is van een minuut of 19 (zoals nu met L1759). Als een stoptrein zelf niet meer op tijd kan rijden.
260689
Berichten: 3368
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door 260689 »

L59 is gewoonweg een ramp geworden.

Het begin van de dag tot pakweg 8u rijd alles zoals de dag als vandaag (de werkweek), maar eens na 8 uur rijd de IC-P in het rijpad van de IC-C en omgekeerd. De IC-G blijft hetzelfde. maar vanaf 22u rijd de IC-C zoals 's morgens. overdag heb je dan om xxu00 de IC-P die in Antwerpen centraal vertrekt, de IC-G om xxu18 en de IC-C om xxu52.

Om 20u52 is de laatste IC-C die op dat uur vertrekt de volgende IC-C vertrekt terug om 22u05 en de laatste om 23u05 (aansluiting met de laatste Beneluxen van de dag). Om 22u32 is de enige L trein die verder tot Gent rijd ipv Lokeren.

De IC-P zal overdag de stops tussen Gent en Lokeren opvangen die momenteel nu nog door de L trein bediend worden en dit is meer bepaald Gentbrugge en Beervelde.

De IC-P en de IC-G blijven aan elkaar gekoppeld.

Kan iemand hier een verklaring voor geven waarom men dit nogal verwarrend dienstregeling heeft opgesteld?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling 2012

Bericht door Stijn91 »

In december voert de NMBS een nieuwe dienstregeling in. TreinTramBus is niet tevreden: de dienstregeling is vooral een status quo. Lang gevraagde verbeteringen komen er niet.

Voor de meeste treinreizigers verandert er in december niet zo veel. Jan Vanseveren, woordvoerder van TreinTramBus: “De treinen van Limburg naar Brussel en Antwerpen blijven traag. Bestaande verbindingssporen, zoals de bochten van Herent en van Aarschot, worden alleen in de spits gebruikt: veel reizigers zijn daardoor een kwartier te lang onderweg van Limburg naar Brussel of Antwerpen. Van de kust en Gent naar Brussel blijven de treinen slecht gespreid: drie treinen op twintig minuten, daarna veertig minuten niets. TreinTramBus wil dat de NMBS dringend werk maakt van een betere spreiding.”

De grensoverschrijdende treinverbindingen gaan erop achteruit: de rechtstreekse trein Brussel-Maastricht valt weg en verder verdwijnt de laatste trein Luik – Maastricht en terug. Ook wordt één van de treinen Brussel-Straatsburg-Basel afgeschaft. De treinen van Antwerpen over Gent naar Noord-Frankrijk gaan trager rijden.

Toch zijn er enkele kleine lichtpuntjes: de laatste trein Brussel-Oostende, die in juni werd afgeschaft, keert vanaf december terug. Bovendien verwacht TreinTramBus dat de aanpassingen tot een betere stiptheid tussen Gent en Antwerpen zullen leiden. In de oude dienstregeling rijden de treinen elkaar immers in de weg. Daar staat tegenover dat de laatste trein Antwerpen-Gent al om 22u53 zal vertrekken: dat is een uur te vroeg.

Het ergste moet nog komen. “De aanpassingen van december dit jaar zijn klein bier in vergelijking met de besparingen die in december 2012 zullen worden doorgevoerd. 170 treinen zullen dan worden afgeschaft”, zegt Jan Vanseveren.

Iedereen kan de nieuwe dienstregeling raadplegen op de reisplanner van de NMBS. Dit kan door een datum in te geven na 11 december.


Dat hij terugkeert dat is goed, maar waarom gaat die rechtstreeks naar Gent en maakt die geen stop in Denderleeuw.
Plaats reactie