naar antwerpen hulp nodig dankje

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
fender1

naar antwerpen hulp nodig dankje

Bericht door fender1 »

hallo , ik zou op 30 november naar 30 seconds to mars willen gaan in de lotto arena . maar ik kom er maar niet uit waneer de treinen vertrekken en als ik kan trug komen op de zelfden dag .

ik zou jullie willen vragen als julie er uit kunnen komen .

de show start om 20:00 8uur
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: naar antwerpen hulp nodig dankje

Bericht door Shrek »

ga naar http://hari.b-rail.be/Hafas/bin/query.exe/nn
Op de bovenste regel vul je de naam in van het station bij jou in de buurt.
Op de tweede regel kies je willekeurig en vul je in het vakje sportpaleis in.
Dan de juiste datum, tijdstip (19u30 ofzo) en selecteer aankomst.

vervoermiddelen: alle

Dan krijg je je oplossing voor de heenrit. Dat zal een combinatie zijn van trein en tram, het trambiljet zit normaal gezien inbegrepen in je toegangsticket. Om de terugreis te kennen klik je dan op terugreis en vul het tijdstip in waarop het concert eindigt...
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: naar antwerpen hulp nodig dankje

Bericht door groentje »

En klik op vroegere treinen als die reismogelijkheid je een trein opgeeft zo ergens rond 5 of 6 uur. Of boek een hotelkamer, een bed in een jeugdherberg (Antwerpen heeft een nieuwe), en maak er een uitgebreide uitstap van, als je niet voort wil gaan vooraleer de show helemaal over is (bedenk wel dat je niet de enige zal zijn die dan de tram probeert te nemen richting Antwerpen-Centraal, en dat je daar soms ook wel even moet wachten... Die laatste trein wil je liever niet missen als je niet op voorhand een slaapplaats hebt geboekt.)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: naar antwerpen hulp nodig dankje

Bericht door Shrek »

groentje schreef:En klik op vroegere treinen als die reismogelijkheid je een trein opgeeft zo ergens rond 5 of 6 uur. Of boek een hotelkamer, een bed in een jeugdherberg (Antwerpen heeft een nieuwe), en maak er een uitgebreide uitstap van, als je niet voort wil gaan vooraleer de show helemaal over is (bedenk wel dat je niet de enige zal zijn die dan de tram probeert te nemen richting Antwerpen-Centraal, en dat je daar soms ook wel even moet wachten... Die laatste trein wil je liever niet missen als je niet op voorhand een slaapplaats hebt geboekt.)
Ik heb nog nooit een probleem gehad daarmee hoor. Al een keer of 10 ben ik na een concert in het sportpaleis nog vlot met de tram tot centraal geraakt om daar de (voor)laatste trein te halen.
Het is inderdaad heel druk op de tram na zo'n concert, maar dat verandert weinig aan de snelheid. Op zo'n 20 minuten is het tramstation daar terug leeg (er staan steeds enkele trams per lijn te wachten).
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: naar antwerpen hulp nodig dankje

Bericht door groentje »

Ik ben zelf nog nooit naar het Sportpaleis getrokken, en heb dus alleen maar van horen zeggen dat enkelen al eens enige tijd hebben moeten wachten omdat de klaarstaande trams vol waren en waren vertrokken. Bij Vorst Nationaal, waar ik al een iets beter zicht op heb (maar waar ook weinig extra ritten werden ingelegd) zorgde dat regelmatig voor reizigers die 20 minuten moesten wachten op een volgende rit...
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5335
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: naar antwerpen hulp nodig dankje

Bericht door Steve »

groentje schreef:Ik ben zelf nog nooit naar het Sportpaleis getrokken, en heb dus alleen maar van horen zeggen dat enkelen al eens enige tijd hebben moeten wachten omdat de klaarstaande trams vol waren en waren vertrokken. Bij Vorst Nationaal, waar ik al een iets beter zicht op heb (maar waar ook weinig extra ritten werden ingelegd) zorgde dat regelmatig voor reizigers die 20 minuten moesten wachten op een volgende rit...
Dat is tegenwoordig al een pak verbeterd, hoor. Bij elk enigszins groot evenement zijn er extra trams 32 tot het Zuidstation (waardoor er minstens om de 10 minuten eentje is) en ook bus 54 wordt nu vak versterkt met nota bene een of meerdere gelede bussen. Dat soort dingen hangt grotendeels af van de medewerking van de zaalverantwoordelijken, en er is veel verbetering geboekt op dat vlak.
groentje
Berichten: 7294
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: naar antwerpen hulp nodig dankje

Bericht door groentje »

Moet ook wel, sinds een paar maanden is een rit met de MIVB standaard inbegrepen in de toegangsprijs...
Maar ik woon sinds kort niet meer aan halte Zaman-Vorst Nationaal, en heb er dus minder zicht op dan vroeger.
Even off-topic, maar voor Vorst-Nationaal is de trein ook nog altijd een optie, met stopplaats Vorst-Oost op een steenworp van de zaal. De bediening is wel maar mager, maar voor wie de uren toevallig uitkomen, is dit volgens mij de te verkiezen optie.
Plaats reactie