claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Blijkbaar zit er nóg een fantast op dit forum. Eén was al meer dan genoeg!
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Ach, ik zou ze niet willen trakteren, al die ooit een eindje met een trein gereden hebben....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
da wordt een dure rekening dan idddentheo schreef:Ach, ik zou ze niet willen trakteren, al die ooit een eindje met een trein gereden hebben....
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Oftewel hebben sommigen hier gewoon een iets te levendige fantasie
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
ik zou zeggen wat jullie denken kan mij niks schelen.
Ik schud zo maar niet alles uit mn mouw en big brother is watching you daarvoor is het internet gevaarlijk.
Ik ben en blijf erbij , ik heb mn ervaring in de treinhobby en hoe ik die uitvoer dat is mijn zaak, goed ik was wat fout maar toch een fantast ben ik niet.
Meer commentaar geef ik niet
Ik schud zo maar niet alles uit mn mouw en big brother is watching you daarvoor is het internet gevaarlijk.
Ik ben en blijf erbij , ik heb mn ervaring in de treinhobby en hoe ik die uitvoer dat is mijn zaak, goed ik was wat fout maar toch een fantast ben ik niet.
Meer commentaar geef ik niet
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Hierin verklaart u letterlijk al dingen gedaan te hebben die officieel niet toegelaten zijn. U zegt zelf dat het gevaarlijk is om dingen openbaar op internet te verklaren, waarom doet u het dan ? Je moet toch een beetje opletten wat je openbaar laat uitschijnen en op het net zet. Dit is een openbaar forum, er zijn dus zéker mensen van de NMBS / instructeurs etc. die hier meelezen.COCOKEN007 schreef: ik zou zeggen wat jullie denken kan mij niks schelen.
Ik schud zo maar niet alles uit mn mouw en big brother is watching you daarvoor is het internet gevaarlijk.
Ik ben en blijf erbij , ik heb mn ervaring in de treinhobby en hoe ik die uitvoer dat is mijn zaak, goed ik was wat fout maar toch een fantast ben ik niet.
Meer commentaar geef ik niet
En als je al 30 jaar een grote treinfreak bent, waarom probeer je dan niet eens om treinbestuurder te worden ? Er zijn firma's genoeg; NMBS, Crossrail, Captrain, Antwerp Rail Feeding, Trainsport/Rurthalbahn, Railtraxx en zo kunnen we nog even verder gaan. Volg de weg naar je droom, en maak er je job van.
Laatst gewijzigd door HLE 2302 op 16 nov 2011, 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
HLE 2302,
Bedankt voor uw reactie
ik ga er aan beginnen om treinbestuurder te worden dat is al besloten vanaf augustus 2011 .
Maar eerst moet ik aan mn gezondheid werken want
ik geraak niet door de medische keuring.
ik moet eerst 30 kilo afvallen .Mn BMI factor zit op 44 dat betekent dat ik kan doodvallen of serieuze hartkwalen van krijgen , zelf heb ik er nog niks van ondervonden. Ik denk de vermagering te bereiken tegen september 2012 en dan ga ik me inschrijven.
Thuis is alles al besproken en mn familie staat achter me dat is geen probleem.
Ik kan je wel zeggen dat ik zelf met een trein nog niet heb gereden. Ik respecteer deze regels en de veiligheid van de trein.
. Ik bega daarin geen fouten niet voor mij alsook niet voor een ander. Dat is het me niet waar.
Als je dat bedoelt mag ik zeggen zolang ik leef doe ik dat niet . Daar mag je zeker van zijn.
Ik ben gebeten door mn treinhobby maar toch bekijk ik alles door een helder glas en behoef mn hobby zoals het moet.
Vg
Cocoken
Bedankt voor uw reactie
ik ga er aan beginnen om treinbestuurder te worden dat is al besloten vanaf augustus 2011 .
Maar eerst moet ik aan mn gezondheid werken want
ik geraak niet door de medische keuring.
ik moet eerst 30 kilo afvallen .Mn BMI factor zit op 44 dat betekent dat ik kan doodvallen of serieuze hartkwalen van krijgen , zelf heb ik er nog niks van ondervonden. Ik denk de vermagering te bereiken tegen september 2012 en dan ga ik me inschrijven.
Thuis is alles al besproken en mn familie staat achter me dat is geen probleem.
Ik kan je wel zeggen dat ik zelf met een trein nog niet heb gereden. Ik respecteer deze regels en de veiligheid van de trein.
. Ik bega daarin geen fouten niet voor mij alsook niet voor een ander. Dat is het me niet waar.
Als je dat bedoelt mag ik zeggen zolang ik leef doe ik dat niet . Daar mag je zeker van zijn.
Ik ben gebeten door mn treinhobby maar toch bekijk ik alles door een helder glas en behoef mn hobby zoals het moet.
Vg
Cocoken
Laatst gewijzigd door COCOKEN007 op 16 nov 2011, 22:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Ok, respect. Ik hoop/veronderstel dat u de waarheid verteld. (Dat laatste buiten beschouwing gelaten.) Soms moet je in u leven inderdaad veel over hebben om te bereiken wat je wil. Maar met de nodige wilskracht lukt alles !COCOKEN007 schreef:HLE 2302,
Bedankt voor uw reactie
ik ga er aan beginnen om treinbestuurder te worden dat is al besloten vanaf augustus 2011 .
Maar eerst moet ik aan mn gezondheid werken want
ik geraak niet door de medische keuring.
ik moet eerst 30 kilo afvallen .Mn BMI factor zit op 44 dat betekent dat ik kan doodvallen of serieuze hartkwalen van krijgen , zelf heb ik er nog niks van ondervonden. Ik denk de vermagering te bereiken tegen september 2012 en dan ga ik me inschrijven.
Thuis is alles al besproken en mn familie staat achter me dat is geen probleem.
Ik kan je wel zeggen dat ik zelf met een trein nog niet heb gereden. Ik respecteer deze regels en de veiligheid van de trein.
ik verlang ook niet de mensen die ik ken bij het spoor zelfs al zouden ze het me voorstellen dan nog zeg ik neen. Ik bega daarin geen fouten niet voor mij alsook niet voor een ander. Dat is het me niet waar.
Als je dat bedoelt mag ik zeggen zolang ik leef doe ik dat niet . Daar mag je zeker van zijn
Vg
Cocoken
Ik wens je veel succes ! Doorzetten, en het zal wel lukken !
Mvg
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Het juiste antwoord op het onderwerp (om daar terug op te komen).
klaksontonen bij
het naderen van een perron waar personen aanwezig zijn (of er nu moet gestopt worden of niet, uitgesloten zijn overdekte stations en brussel centraal, uitgezonderd bij groot gevaar).
Inrit van tunnels tussen 7 en 17 u.
Het naderen van werkpersoneel die aan de sporen werken.
klaksontonen bij
het naderen van een perron waar personen aanwezig zijn (of er nu moet gestopt worden of niet, uitgesloten zijn overdekte stations en brussel centraal, uitgezonderd bij groot gevaar).
Inrit van tunnels tussen 7 en 17 u.
Het naderen van werkpersoneel die aan de sporen werken.
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Dus een IC-O die in volle vaart door Leuven vlamt (een overdekt station) mag niet eens claxonneren, uitgezonderd bij groot gevaar?Steven schreef:Het juiste antwoord op het onderwerp (om daar terug op te komen).
klaksontonen bij
het naderen van een perron waar personen aanwezig zijn (of er nu moet gestopt worden of niet, uitgesloten zijn overdekte stations en brussel centraal, uitgezonderd bij groot gevaar).
Inrit van tunnels tussen 7 en 17 u.
Het naderen van werkpersoneel die aan de sporen werken.
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Jawel hoor maar niet onder de luifel, dus eigenlijk doe je het net voor het perron. De plaats waar je uw klaksontoon geeft verplaatst dus een beetje. De uiteinden van het perron 2/3 steekt trouwens aan elke kant onder de luifel uit.MIVB-reiziger schreef: Dus een IC-O die in volle vaart door Leuven vlamt (een overdekt station) mag niet eens claxonneren, uitgezonderd bij groot gevaar?
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Ik heb dit in Antwerpen nog nooit gehoord.Steven schreef:dentheo schreef:Antwerpse tunnel ook ? Beide zijden ?
Er zijn maar twee tunnels waar het niet voorzien is en die heb ik hierboven vermeld. Bij Mortsel oude god is het op L25 niet voorzien om aan de inrit van de tunnel te klaksoneren indien je er moet stoppen (perron ligt er half in en half uit de tunnel). Dat zijn dan lokale uitzonderingen die in consignes zijn weergegeven per lijn.
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Dat kan ik verstaan dat je die nog nooit gehoord hebt en toch is het een tunnel.
Hoe correct men die toepast is iets anders plus dat er veel TB's zijn die het net voor de ingang doen ipv tot aan de ingang (zoals voorzien) waardoor het effect wat verloren gaat zeker als hun toon vrij kort van duur is. Op nieuw materieel moet je al in het eerste rijtuig zitten wil je hem zeker kunnen horen en dan nog moet je er attentie op doen.
Hoe correct men die toepast is iets anders plus dat er veel TB's zijn die het net voor de ingang doen ipv tot aan de ingang (zoals voorzien) waardoor het effect wat verloren gaat zeker als hun toon vrij kort van duur is. Op nieuw materieel moet je al in het eerste rijtuig zitten wil je hem zeker kunnen horen en dan nog moet je er attentie op doen.
Re: claxon gebruiken bij het doorrijden van een station
Steven, ik neem aan dat gij het op zijn Zwitsers doet ?
Zijn dat geen twee korte stootjes of hebben daar sommigen nog een fluit ?
Correctie:
Dat heet daar denk ik : "Achtungpfiff" het zou dus een fluitje moeten zijn.
Zou het niet verder "in" de tunnel klinken als je het volhoudt tot net in de opening ?
Zijn dat geen twee korte stootjes of hebben daar sommigen nog een fluit ?
Correctie:
Dat heet daar denk ik : "Achtungpfiff" het zou dus een fluitje moeten zijn.
Zou het niet verder "in" de tunnel klinken als je het volhoudt tot net in de opening ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide