Valse treinbestuurder slaat weer toe

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Stef »

De 21-jarige Wim E. uit Geraardsbergen, die op 5 september voor de rechter in Dendermonde een werkstraf van 50 uur opliep omdat hij tot drie keer toe zonder de minste kwalificatie een trein had bestuurd, is deze week voor de onderzoeksrechter in Kortrijk geleid en daarna onder voorwaarden vrijgelaten.
Na zijn veroordeling saboteerde hij treinstellen op de lijn Brugge-Kortrijk. Hij maakte de koppelingen tussen de treinstellen, die in het station stil stonden, los. Daardoor schakelde de noodrem van de treinen in.

In Izegem en Roeselare zette hij ook geregeld een zwaailicht op zijn auto, deed zich voor als politieman en reed door rode lichten. De onderzoeksrechter liet hem onder voorwaarden vrij. Eén van de voorwaarden waar hij zich aan moet houden is een absoluut treinverbod. Voor de kwaadwillige belemmering van het verkeer en het zich valselijk voordoen als agent riskeert hij een celstraf tot twee jaar en een boete.


http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111202_069
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
melle

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door melle »

In dit topic vertelt hij dat hij spijt heeft van wat hij gedaan heeft.. Allemaal loze woorden. Waar houdt die zich nu eigenlijk mee bezig?? Wie weet welke gevolgen zijn sabotage wel niet had kunnen hebben..

Ik hoop dat iedereen op dit forum hier openlijk afstand van neemt, want dit kan gewoon écht niet.
Als het aan mij ligt is die kerel, "Wimpie", hier niet meer welkom op dit forum.
jens123
Berichten: 227
Lid geworden op: 29 okt 2009, 19:26

'Valse' treinbestuurder opgepakt voor vandalisme

Bericht door jens123 »

Een jongeman uit Geraardsbergen die in september tot een werkstraf veroordeeld werd omdat hij tot drie maal toe zonder enige kwalificatie een trein had bestuurd, is opgepakt wegens vandalisme aan treinstellen tussen Brugge en Kortrijk.

De 21-jarige jongeman is gepassioneerd door treinen en had zich vorig jaar uitgegeven voor een stagiair-treinbestuurder. Zo slaagde hij erin om 3 keer met een reizigerstrein te rijden, zonder dat hij daarvoor een opleiding had gekregen. Begin september werd de man daarvoor door de rechtbank in Dendermonde veroordeeld tot een werkstraf van 50 uur.

Nu is bekend geraakt dat de man deze week opnieuw is opgepakt en voorgeleid voor de onderzoeksrechter in Kortrijk. Na zijn veroordeling heeft hij op de lijn Brugge-Kortrijk verschillende treinstellen gesaboteerd. Hij maakte de koppelingen tussen stilstaande treinstellen los, waardoor de noodrem van de treinen ingeschakeld werd. In Izegem en Roeselare gaf de man zich ook geregeld uit als politie-inspecteur. Hij zette een zwaailicht op zijn auto en reed door rode lichten.

De onderzoeksrechter in Kortrijk heeft hem onder voorwaarden vrijgelaten. Een van de voorwaarden waaraan hij zich moet houden is een absoluut treinverbod. Voor de kwaadwillige belemmering van het verkeer en het zich valselijk voordoen als agent riskeert hij een celstraf tot 2 jaar en een boete.

Bron: http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/regio ... insaboteur
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Hobbes »

Benieuwd of er nu nog mensen zijn op het forum dat die pipo willen verdedigen... :roll:
The_gold

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door The_gold »

Hij had beter wat vijzen meegepakt ook...die kon hij goed gebruiken :lol:
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Lekens M. »

Gewoon opsluiten op het hoogste verdiep van een psychiatrisch centrum, daar hoort die vent thuis!
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door kika »

Ik vind het verbazend hoe bij andere, ongerelateerde, topics er verschillende berichten komen dat wat er in de media verschijnt vooral toch met een zak zout gelezen moet worden en er hier over elkaar heen gerold wordt om de eerste de beste roekeloze gevaarlijke bedrieger allerlei enge dingen toe te wensen. Inclusief een forumverbod. Behalve dat dat niet te handhaven is, zie ik ook het voordeel er niet van in. Verder: waarom zou er openlijk afstand van genomen moeten worden? 't Staat ook in de forumrichtlijnen dat het hier bedoeld is om een opbouwende plek te zijn voor treingerelateerde zaken, dus als je hier deelneemt, doe je dat. Mocht je van mening of interesse veranderen zoek je zelf andere oorden op. En verheerlijken van vandalisme of andere idioterijen wordt hier duidelijk niet op prijs gesteld. Klip en klaar, toch?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Steven »

Als hij echt hervallen is in het zich valselijk uitgeven voor iemand die hij niet is verdient hij een straf, hem verwijderen van het forum is niet echt nodig. Heel actief is hij de laatste niet tenzij ten tijde van zijn eerste proces. Hij zal hopelijk ook beseffen dat als hij effectief hervalt hij weinig positieve reacties zal krijgen tegen zijn persoon.
nighttrain
Berichten: 2573
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door nighttrain »

Hobbes schreef:Benieuwd of er nu nog mensen zijn op het forum dat die pipo willen verdedigen... :roll:
Iedereen heeft recht op een verdedeging,al was het maar om hem te beschermen tegen zichzelf.Die mensen moeten behandeld worden. want nogmaals is bewezen straffen heeft geen enkel nut. Daarom is hij nog niet verloren voor de samenleving,maar het zal niet gemakkelijk worden..
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Asterix »

Steven schreef:hem verwijderen van het forum is niet echt nodig. Heel actief is hij de laatste niet
Lange dagen ook, hé. Treinen rijden, de criminaliteit bestijden. Die mens zal wel moe zijn eens hij thuis is.
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Lekens M. »

melle

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door melle »

Ik vraag niet om hem te verwijderen, of een forumverbod te geven, ik vraag gewoon dat iedereen hier openlijk afstand van neemt. Dàt bedoel ik met niet meer welkom zijn.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Bordensteker »

Op de treinbestuurders die hem hebben laten rijden heeft hij in het verleden toch geen al te onnozele indruk gemaakt.

Iemand die treinen onklaar maakt en zich voor politie uitgeeft / door rood rijdt / een zwaailicht op zijn auto zet, valt in mijn ogen een andere categorie. Deze zaken heeft hij niet even expliciet toegegeven zoals destijds het zelf met een trein rijden. Misschien berust een en ander op een misverstand.
Als er aan een trein iets mankeert staat zo iemand vanzelf snel vooraan om te vernemen wat er mis is. Een verkeerde aanname is dan gauw gemaakt.

Dus ik veroordeel hem nu nog niet.
Trouwens, eigenlijk mág ik dat nu nog niet ... ik zal me bij het beoordelen van wat een ander mogelijk fout heeft gedaan immers zelf onberispelijk moeten gedragen, toch?
Ik sluit me wel aan bij de afkeuring die ten deel valt aan wie zich voor meer voordoet dan hij is, mét of zonder zwaailicht!
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Hobbes »

Ik ga aan deze paljas niet te veel woorden meer vuilmaken, maar dat er hier nog steeds mensen op het forum zitten die zijn daden vergoeilijken gaat mijn petje te boven.
Of is het misschien dat hij de natte droom van een paar mensen hier heeft waargemaakt, nl. met een trein rijden?

Eén adres: www.despoorwegenwervenaan.be, of bij één van de private ondernemingen.

Wat gaat ge zeggen als hij morgen iemand omver rijdt (uw kind, uw partner,...) als hij met zijn blauw zwaailicht door het rood rijdt?
Of als hij iets voor had gehad toen hij machinistje speelde?

Die gast heeft dringend professionele hulp nodig, eer hij echte schade gaat berokkenen.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door groentje »

Waar lees je dat iemand zijn daden vergoeilijkt? Als, en ik zeg wel degelijk als, want iedereen is onschuldig tot bewijs van het tegendeel (en nee, een krantenartikeltje volstaat niet als bewijs), laat het dan over aan het gerecht om hem een passende straf te geven. De voorgestelde zaken zijn ernstig genoeg om streng op te treden, indien schuldig bevonden, zal hij er wellicht niet met een simpele taakstraf vanaf komen.
Ik zou wel zeer teleurgesteld zijn, mocht het waar blijken te zijn.
Plaats reactie