Valse treinbestuurder slaat weer toe

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Asterix »

melle schreef:Ik vraag niet om hem te verwijderen, of een forumverbod te geven, ik vraag gewoon dat iedereen hier openlijk afstand van neemt.
Als een bewoner van jouw straat een misdrijf pleegt, ga je dan ook op het politiebureau daar 'openlijk afstand van gaan nemen'? Ik dacht dat die overdreven politieke correctheid failliet was gegaan maar blijkbaar toch nog niet helemaal.
AlexNL
Berichten: 2195
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door AlexNL »

Het Nieuwsblad heeft hierover een artikel geschreven, waar ook Wim E.'s kant van het verhaal wordt toegelicht. Volgens hem was hij de koppelingen niet aan het saboteren, maar probeerde hij ze te depanneren, en is het zwaailicht waar het over gaat een volglicht.

Afijn, het artikel is te vinden op de site van Het Nieuwsblad.
nighttrain
Berichten: 2573
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door nighttrain »

Hobbes schreef:Ik ga aan deze paljas niet te veel woorden meer vuilmaken, maar dat er hier nog steeds mensen op het forum zitten die zijn daden vergoeilijken gaat mijn petje te boven.
Of is het misschien dat hij de natte droom van een paar mensen hier heeft waargemaakt, nl. met een trein rijden?

Eén adres: http://www.despoorwegenwervenaan.be, of bij één van de private ondernemingen.

Wat gaat ge zeggen als hij morgen iemand omver rijdt (uw kind, uw partner,...) als hij met zijn blauw zwaailicht door het rood rijdt?
Of als hij iets voor had gehad toen hij machinistje speelde?

Die gast heeft dringend professionele hulp nodig, eer hij echte schade gaat berokkenen.
Heb alles eens nagelezen, niemend vergoeilijkd die persoon. Men mag toch zijn bedenkingen hebben bij krantenartikels en roddels.Vorige week is in Frankrijk een oude man overleden bij zijn "arrestatie" na geklik en geroddel daar hij soms eens een kindje hielp oversteken naar de mama aan de schoolpoort.Enkele zieke geesten haddenen het nodig geacht verdenkmakingen aan de politie te melden betreffende aanrandingen, met "harde" bewijzen. resulltaat 1 dode en de man had niks gedaan. Dus oordeel niet of U zult geoordeeld worden (Mattheus 7 )
Ik zou maar voorzichtig wezen met die beschuldegingen over die eerste feiten te blijven oprakelen; Die man is ervoor gestraft geweest door een rechter. Een aanklacht voor smaad zou wel eens kunnen volgen naar de verantwoordelijken van het forum..eventueel.
Hobbes
Berichten: 748
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Hobbes »

nighttrain schreef:
Hobbes schreef:Ik ga aan deze paljas niet te veel woorden meer vuilmaken, maar dat er hier nog steeds mensen op het forum zitten die zijn daden vergoeilijken gaat mijn petje te boven.
Of is het misschien dat hij de natte droom van een paar mensen hier heeft waargemaakt, nl. met een trein rijden?

Eén adres: http://www.despoorwegenwervenaan.be, of bij één van de private ondernemingen.

Wat gaat ge zeggen als hij morgen iemand omver rijdt (uw kind, uw partner,...) als hij met zijn blauw zwaailicht door het rood rijdt?
Of als hij iets voor had gehad toen hij machinistje speelde?

Die gast heeft dringend professionele hulp nodig, eer hij echte schade gaat berokkenen.
Heb alles eens nagelezen, niemend vergoeilijkd die persoon. Men mag toch zijn bedenkingen hebben bij krantenartikels en roddels.Vorige week is in Frankrijk een oude man overleden bij zijn "arrestatie" na geklik en geroddel daar hij soms eens een kindje hielp oversteken naar de mama aan de schoolpoort.Enkele zieke geesten haddenen het nodig geacht verdenkmakingen aan de politie te melden betreffende aanrandingen, met "harde" bewijzen. resulltaat 1 dode en de man had niks gedaan. Dus oordeel niet of U zult geoordeeld worden (Mattheus 7 )
Ik zou maar voorzichtig wezen met die beschuldegingen over die eerste feiten te blijven oprakelen; Die man is ervoor gestraft geweest door een rechter. Een aanklacht voor smaad zou wel eens kunnen volgen naar de verantwoordelijken van het forum..eventueel.
Wat zit gij nu toch allemaal te zeveren man, hoe kunt ge nu een aanklacht voor smaad indienen als iemand een feit aanhaalt waar je effectief voor veroordeeld bent.
Wat dat vergoeilijken betreft, ik heb het niet alleen over deze thread, maar ook over die andere die over die gast ging.
En als u uw zaak moet hard maken met bijbelverzen, dan bent u bij mij trouwens helemaal aan het verkeerde adres.
nighttrain
Berichten: 2573
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door nighttrain »

Hobbes schreef:
nighttrain schreef:
Hobbes schreef:Ik ga aan deze paljas niet te veel woorden meer vuilmaken, maar dat er hier nog steeds mensen op het forum zitten die zijn daden vergoeilijken gaat mijn petje te boven.
Of is het misschien dat hij de natte droom van een paar mensen hier heeft waargemaakt, nl. met een trein rijden?

Eén adres: http://www.despoorwegenwervenaan.be, of bij één van de private ondernemingen.

Wat gaat ge zeggen als hij morgen iemand omver rijdt (uw kind, uw partner,...) als hij met zijn blauw zwaailicht door het rood rijdt?
Of als hij iets voor had gehad toen hij machinistje speelde?

Die gast heeft dringend professionele hulp nodig, eer hij echte schade gaat berokkenen.
Heb alles eens nagelezen, niemend vergoeilijkd die persoon. Men mag toch zijn bedenkingen hebben bij krantenartikels en roddels.Vorige week is in Frankrijk een oude man overleden bij zijn "arrestatie" na geklik en geroddel daar hij soms eens een kindje hielp oversteken naar de mama aan de schoolpoort.Enkele zieke geesten haddenen het nodig geacht verdenkmakingen aan de politie te melden betreffende aanrandingen, met "harde" bewijzen. resulltaat 1 dode en de man had niks gedaan. Dus oordeel niet of U zult geoordeeld worden (Mattheus 7 )
Ik zou maar voorzichtig wezen met die beschuldegingen over die eerste feiten te blijven oprakelen; Die man is ervoor gestraft geweest door een rechter. Een aanklacht voor smaad zou wel eens kunnen volgen naar de verantwoordelijken van het forum..eventueel.
Wat zit gij nu toch allemaal te zeveren man, hoe kunt ge nu een aanklacht voor smaad indienen als iemand een feit aanhaalt waar je effectief voor veroordeeld bent.
Wat dat vergoeilijken betreft, ik heb het niet alleen over deze thread, maar ook over die andere die over die gast ging.
En als u uw zaak moet hard maken met bijbelverzen, dan bent u bij mij trouwens helemaal aan het verkeerde adres.
Inderdaad iemand die veroordeeld is geweest heeft ook zijn rechten. les er het artikel 443-453 op na van het Belgisch strafwetboek.
Betreffende uw opmerking: er is een verschil van aanhalen van die feiten en het doorgaan met beschuldigen.Een veroordeelde moordenaar die zijn straf heeft uitgezeten mag je geen moordenaar meer noemen in het openbaar(=forum)
En die bijbelteksten, als atheist zijnde ,kan kultuur in de ruimste zin van zijn betekenis geen kwaad.Ken je wereld.
Net zoals het gedicht van Alice Nahon, die je waarschijnlijk ook geleerd hebt op school? "het is goed in het eigen hart te kijken nog even voor het slapengaan"
Lekens M.
Berichten: 86
Lid geworden op: 23 jan 2010, 22:25

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Lekens M. »

Kan allemaal wel zijn maar ik blijf erbij, die gast spoort niet en dient in mijn ogen gewoon weggestoken te worden.
Peche

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Peche »

groentje schreef:Waar lees je dat iemand zijn daden vergoeilijkt? Als, en ik zeg wel degelijk als, want iedereen is onschuldig tot bewijs van het tegendeel (en nee, een krantenartikeltje volstaat niet als bewijs), laat het dan over aan het gerecht om hem een passende straf te geven. De voorgestelde zaken zijn ernstig genoeg om streng op te treden, indien schuldig bevonden, zal hij er wellicht niet met een simpele taakstraf vanaf komen.
Ik zou wel zeer teleurgesteld zijn, mocht het waar blijken te zijn.
Inderdaad een krantenartikel volstaat niet. De feiten zijn misschien verkeerd uitgelegd in de krant maar daarom zijn ze nog altijd niet verkeerd.
De feiten zijn waar. Hij heeft treinen gesaboteerd en daarbij de treinbestuurders geholpen waarbij hij zich uitgaf als iemand van de werkplaats in Merelbeke. Zo won hij terug het vertrouwen van sommige bestuurders met alle gevolgen van dien.
Hetgeen wat er gebeurde is meerdere malen kort na elkaar gebeurt. En het ging weldegelijk niet over stilstaande treinen maar over rijdende treinen.
De feiten gebeurde iedere keer op dezelfde traject en zelfde plaats. Met iedere keer de tussenkomst en hulp van Wim E.
Hetgeen ik van de collega's hoorde klinkt zo overtuigt dat we 100% zeker zijn dat het sabotage is.
Er was een onderzoek naar gericht en de collega's hebben naar de politie moeten gaan voor uitleg, ook instructeurs en dergelijke.

Volgens mij moet Wim naar een psychiater en moet hulp zoeken. Want hij is nu misschien voorwaardelijk vrij maar hij kan nog altijd verkeerde dingen doen...
Hij weet zoveel over treinen dat hij als hij wil een zwaar ongeluk kan veroorzaken desnoods...
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Bordensteker »

Bedankt voor deze nadere informatie.
Het recht op het voordeel van de twijfel lijkt in dat licht nu wel verspeeld te zijn.

Het probleem van zijn daden begint zichzelf (voor de spoorwegen) al op te lossen, als ik het zo lees. Hoe maller fratsen, des te eerder valt het op.

Wat de persoon zelf betreft: iemand die zo om aandacht vraagt moet inderdaad geholpen worden.
Wij moeten tegen zo iemand beschermd worden, maar daarnaast moet de persoon ook tegen zichzelf beschermd worden ...
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door groentje »

In dat geval heeft hij ook bij mij een laatste beetje krediet verloren. Ik gun nochtans iedereen graag een tweede kans.
Alain N.

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Alain N. »

Laten we het even eenvoudig houden: stel nu dat iemand moedwillig de remmen van uw auto saboteert, is dat geen strafbaar feit? Ik denk van wel. Het kan zelfs tellen als moordpoging.

Wat die man heeft gedaan, kan mensenlevens serieus in gevaar brengen. Het is maar goed dat treinbestuurders remproeven doen, want anders hadden de gevolgen dramatisch kunnen zijn. Wat mij betreft mag Wimpie achter de tralies en voor lang.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Kristofke »

Het verschil met een auto is wel dat als er geen luchtdruk is door sabotage de trein niet kan vertrekken omdat de remmen altijd dicht staan bij gebrek aan luchtdruk. Een auto daarentegen zal niet automatisch remmen als de remleiding doorgeknipt wordt (denk ik toch).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Steven »

Inderdaad bij een trein de luchtleiding beschadigen= geen rem die normaal lost. Bij een auto de remleiding beschadigen = geen normale remwerking meer. Maar langs de andere kant kan je evengoed de rem afzonderen op een trein en toch kunnen rijden. Een bestuurder die dit zelf doet past de voorziene regels toe, maar een onwetende bestuurder (omdat iemand anders het deed) die dat niet doet zit met een groot probleem.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Bibke »

Kristofke schreef:Het verschil met een auto is wel dat als er geen luchtdruk is door sabotage de trein niet kan vertrekken omdat de remmen altijd dicht staan bij gebrek aan luchtdruk.
Steven schreef:Inderdaad bij een trein de luchtleiding beschadigen= geen rem die normaal lost.
Ik ben niet akkoord. Wanneer de druk uit de hulpreservoirs van de rijtuigen en/of wagons verdwijnt, lossen de remmen terug.
Men mag rekenen dat de remdruk 2 uur blijft. Daarna moet alles geïmmobiliseerd worden met remblokken en dergelijke.

Bij vrachtwagens met luchtremmen is het dan wel weer waar dat men niet kan vertrekken zolang het remsysteem niet op druk is.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Steven »

Bibke. We bedoelen voor alle gevallen waar een trein in dienst is.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Valse treinbestuurder slaat weer toe

Bericht door Bibke »

Steven schreef:Bibke. We bedoelen voor alle gevallen waar een trein in dienst is.
OK, maar ik heb begrepen dat Wimpie dat deed bij afgestelde treinen waaronder P-Treinen.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie