Minstgeliefde Motorstel/wagen die actief is

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!

Wat is u minstgeliefde stel/Mw die actief is.

Klassiek 100-200
7
8%
Klassiek ex-sabena
1
1%
Klassiek 600-700 (niet gemoderniseerd)
2
2%
Klassiek 600-700 (gemoderniseerd)
2
2%
Varkensneuzen (800)
21
25%
Breaks (AM 80)
8
9%
Sprinters (AM 86)
14
16%
DMT's (AM 96)
5
6%
Motorwagens 41
25
29%
 
Totaal aantal stemmen: 85

Wover

Bericht door Wover »

ik snap toch niet wat jullie tegen sprinters hebben hoor.

Qua rijcomfort zijn die toch prachtig, vanaf die op volle lijn zit voelt ge niks meer, alleen bij wissels rammelde der echt door, maar dat vind ik wel iets hebben (da's bij de varkensneuzen ook)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Wover schreef:ik snap toch niet wat jullie tegen sprinters hebben hoor.

Qua rijcomfort zijn die toch prachtig, vanaf die op volle lijn zit voelt ge niks meer, alleen bij wissels rammelde der echt door, maar dat vind ik wel iets hebben (da's bij de varkensneuzen ook)
kom er zelf is mee rijden zou ik zeggen en leer ze echt kennen dan zal je het verschil kennen :-)
Tommyken

Bericht door Tommyken »

Steven schreef:
Wover schreef:ik snap toch niet wat jullie tegen sprinters hebben hoor.

Qua rijcomfort zijn die toch prachtig, vanaf die op volle lijn zit voelt ge niks meer, alleen bij wissels rammelde der echt door, maar dat vind ik wel iets hebben (da's bij de varkensneuzen ook)
kom er zelf is mee rijden zou ik zeggen en leer ze echt kennen dan zal je het verschil kennen :-)
dat is het juist .. vele hebben nog niet gereden en hebben al direckt
een oordeel over matrieel, en weten al direckt beter of het een goed
of slecht machien/stel is. Tot ze er later zelf eens mee mogen bollen. :?

Het is niet omdat je eens een panne er mee hebt dat alles over dezelfde
kam moet worden getrokken he. :? :(
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Net daarom is mijn oordeel over de varkensneuzen niet gebaseerd op het rijgemak of de technische eigenschappen, maar puur op de uitstraling (die echt wel lamentabel is) en het onderhoud, of beter gezegd, het gebrek daaraan.

Ik heb er al mee gereisd, en vond ze echt wel de stelletjes waar ik het minst graag inzat.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

Steven schreef:da droog weer is nu eenmaal het probleem in belgie :-) als het nat mistig of hersft is heb je er al problemen mee :-)
Ja idd, zeker bij het vallen van het blad :wink: .
Maar met de zekering van de ontremmers af te zetten, kun je al veel verhelpen. In de herfst bol ik niet graag met 1 sprintertje, als ze gekoppeld zijn, kan je er toch op vertrouwen dat niet alle assen tegelijk gaan slippen hé.
Maar niet enkel de sprinters hebben daar last van.
Ik vind dat die ms tot nummer 270 daar ook veel last van hebben.
Je kan daar wel stand per stand aanzetten of de control switch draaien, maar dat stand per stand aanzetten op lijn 124 is nu ook niet direct gezellig om te doen. Ge krijgt kramp in u armen tegen dat ge in Nijvel zijt.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

kramp? ik dacht juist da da een manier van fitness was :-)
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

Steven schreef:kramp? ik dacht juist da da een manier van fitness was :-)
Zalig de simpelen van geest... :D :D :D :D :D
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Bericht door Dieselfreak »

Kan iemand aub eens een foto posten van zo'n "varkensneus"? Want ik begrijp niet wat voor trein je daarmee bedoelt, en vindt die 800 ook niet terug in de beschrijvingen van Belgisch treinmaterieel.
Nonkelronnie

Bericht door Nonkelronnie »

Afbeelding Copyright: Patrick Paulus
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Bericht door Dieselfreak »

groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

De "800" staat voor de reeks. Alle viertjes (nog een naam voor deze stellen) dragen een nummer in de 8..-reeks, vandaar.
De varkensneuzen zijn ook bekend bij de meeste treinliefhebbers, de kop heeft er nu eenmaal wat van weg :wink:
En AM (of MS)75 is ook gebruikelijk.
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Dieselfreak schreef:Heet die niet "AM75"? (http://www.belrail.be/F/fiches/emu/index.php?type=am75)
Zoals hierboven al verteld, is de reeks 800 de eigenlijke benaming voor die reeks.

Maar motorstellen benoemt men altijd naar het jaar waarin ze gebouwd zijn.

Zo heb je de reeks 300, ofwel de AM80 (gebouwd in 1980).
De reeks 400-500 (een aantal 400's zijn AM80) worden AM96 genoemd (1996).
De reeks 800 is de AM75 (1975).
De reeks 900 is de AM86 (1986).
Tux

Bericht door Tux »

varkensneuzen the best :D
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Bericht door Dieselfreak »

Ik hou persoonlijk het minst van de AM80. Ik vind hem niet zo mooi om te zien van buiten, en het interieur valt bij mij al helemaal niet in de smaak. Vindt het een bedroevende indruk maken.
adminn

Bericht door adminn »

vind ze allemaal wel mooi uitzien maar stem voor de 41 want die zijn gewoon speelgoed :roll:
Plaats reactie