Minstgeliefde Motorstel/wagen die actief is
kom er zelf is mee rijden zou ik zeggen en leer ze echt kennen dan zal je het verschil kennenWover schreef:ik snap toch niet wat jullie tegen sprinters hebben hoor.
Qua rijcomfort zijn die toch prachtig, vanaf die op volle lijn zit voelt ge niks meer, alleen bij wissels rammelde der echt door, maar dat vind ik wel iets hebben (da's bij de varkensneuzen ook)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dat is het juist .. vele hebben nog niet gereden en hebben al direcktSteven schreef:kom er zelf is mee rijden zou ik zeggen en leer ze echt kennen dan zal je het verschil kennenWover schreef:ik snap toch niet wat jullie tegen sprinters hebben hoor.
Qua rijcomfort zijn die toch prachtig, vanaf die op volle lijn zit voelt ge niks meer, alleen bij wissels rammelde der echt door, maar dat vind ik wel iets hebben (da's bij de varkensneuzen ook)
een oordeel over matrieel, en weten al direckt beter of het een goed
of slecht machien/stel is. Tot ze er later zelf eens mee mogen bollen.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Het is niet omdat je eens een panne er mee hebt dat alles over dezelfde
kam moet worden getrokken he.
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Sad :(](./images/smilies/icon_sad.gif)
Net daarom is mijn oordeel over de varkensneuzen niet gebaseerd op het rijgemak of de technische eigenschappen, maar puur op de uitstraling (die echt wel lamentabel is) en het onderhoud, of beter gezegd, het gebrek daaraan.
Ik heb er al mee gereisd, en vond ze echt wel de stelletjes waar ik het minst graag inzat.
Ik heb er al mee gereisd, en vond ze echt wel de stelletjes waar ik het minst graag inzat.
Ja idd, zeker bij het vallen van het bladSteven schreef:da droog weer is nu eenmaal het probleem in belgieals het nat mistig of hersft is heb je er al problemen mee
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Maar met de zekering van de ontremmers af te zetten, kun je al veel verhelpen. In de herfst bol ik niet graag met 1 sprintertje, als ze gekoppeld zijn, kan je er toch op vertrouwen dat niet alle assen tegelijk gaan slippen hé.
Maar niet enkel de sprinters hebben daar last van.
Ik vind dat die ms tot nummer 270 daar ook veel last van hebben.
Je kan daar wel stand per stand aanzetten of de control switch draaien, maar dat stand per stand aanzetten op lijn 124 is nu ook niet direct gezellig om te doen. Ge krijgt kramp in u armen tegen dat ge in Nijvel zijt.
- e49memling
- Berichten: 720
- Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
- Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland
- Dieselfreak
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
- Dieselfreak
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Zoals hierboven al verteld, is de reeks 800 de eigenlijke benaming voor die reeks.Dieselfreak schreef:Heet die niet "AM75"? (http://www.belrail.be/F/fiches/emu/index.php?type=am75)
Maar motorstellen benoemt men altijd naar het jaar waarin ze gebouwd zijn.
Zo heb je de reeks 300, ofwel de AM80 (gebouwd in 1980).
De reeks 400-500 (een aantal 400's zijn AM80) worden AM96 genoemd (1996).
De reeks 800 is de AM75 (1975).
De reeks 900 is de AM86 (1986).
- Dieselfreak
- Berichten: 2067
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent