idd staat er allemaal duidelijk in maar de meeste mensen lezen dat niet of doen er niet de moeite voor om zich te informeren, ze handen volgens dat ze denken goed te doenpaljas schreef:Lees gewoon eens de algemene vervoersvoorwaarden!Pierre schreef:Dat is gemakkelijk gezegd natuurlijk Toch blijf ik bij mijn standpunt.
Wat zou men dan trouwens moeten doen op een plaats zonder personeel? Men mag het perron niet op zonder geldig vervoerbewijs volgens u, dus kan men nooit bij/in de trein geraken.
DLC NIEUWS
Same here, heb het helemaal doorzocht. Sommigen gaan er te gemakkelijk van uit dat, als ze het niet kunnen bewijzen, het wel in de algemene voorwaarden zal staan (niet enkel in het bijzonder hier, maar in het algemeen)groentje schreef:Tja, ik vind het toch ook niet, hoor, in Bundel 1. Mogelijk staat het erin, maar in elk geval niet waar je het zou mogen verwachten. Graag een exacte locatie, dus, artikelnummer en eventueel paragraafnummer...
Dan lijkt mij het eenvoudig. Als je wil dat reizigers zich houden aan de regels, moeten die publiek zijn. Net zoals verkoopsvoorwaarden ook altijd op een factuur moeten zijn vermeld, en/of op een website te vinden zijn, hoort dat ook voor die algemene toegangsvoorwaarden tot de stations (de eerste keer dat ik daarvan hoor, trouwens.). Goed mogelijk dat, mocht de NMBS mij een boete willen geven om die reden, ik succesvol tegen de NMBS zou kunnen procederen.
Dat vind ik ook. Trouwens, zoals ik al zei, wat te doen in geval van afwezigheid van personeel. En mensen die anderen opwachten die van de trein komen enz.
Als er echt een verbod zou zijn, dan zou men zoals bij de MIVB met de rode lijn moeten werken. Voorbij die lijn = in bezit van geldig vervoerbewijs zijn.
Als er echt een verbod zou zijn, dan zou men zoals bij de MIVB met de rode lijn moeten werken. Voorbij die lijn = in bezit van geldig vervoerbewijs zijn.
In Brugge wordt dat nog een veel groter nadeel. Daar wordt het station gebruikt als straat. Je ziet soms mensen met hun fiets voorbijkomen die dan gewoon door het station fietsen. Of mensen die er door wandelen.
Iemand van mijn school doet dat ook. Hij komt met de bus aan aan de voorkant van het station en zijn andere bus vertrekt aan de achterkant van het station. Hij gaat dan ook door het station zonder maar een trein te moeten hebben of om info te vragen.
Iemand van mijn school doet dat ook. Hij komt met de bus aan aan de voorkant van het station en zijn andere bus vertrekt aan de achterkant van het station. Hij gaat dan ook door het station zonder maar een trein te moeten hebben of om info te vragen.
rekening mee houden da de nmbs onderscheid maakt tussen stations (met personeel dus) en stopplaatsen (geen personeel aanwezig)Pierre schreef:Dat vind ik ook. Trouwens, zoals ik al zei, wat te doen in geval van afwezigheid van personeel. En mensen die anderen opwachten die van de trein komen enz.
Als er echt een verbod zou zijn, dan zou men zoals bij de MIVB met de rode lijn moeten werken. Voorbij die lijn = in bezit van geldig vervoerbewijs zijn.
Nu wil ik wel aannemen, dat men niet het hele station als no-go-area wil uitroepen, hoor, zeker met de huidige tendens om er meer en meer een multifunctionele ruimte van te maken, met winkels e.d. Het ging alleen maar over de perrons. Maar dan nog, zoals ik al eerder zei, ook daarvan vind ik niets terug.
En als die algemene toegangsvoorwaarden verschillen van de algemene vervoersvoorwaarden, graag een linkje.
En als die algemene toegangsvoorwaarden verschillen van de algemene vervoersvoorwaarden, graag een linkje.
ze verschillen ni he, de vervoersvoorwaarden vermelden gewoonweg niks over toegang tot de stations aangezien het over het gedeelte vervoeren gaat, ik ben al een hele tijd alles aan het bezien op de site maar kan niks vinden da in die richting wijst van bestand (al dan niet in pdf zoals de vervoersvoorwaarden) zelf in de hulpfunctie over modaliteiten in een station vind ik nietsgroentje schreef:Nu wil ik wel aannemen, dat men niet het hele station als no-go-area wil uitroepen, hoor, zeker met de huidige tendens om er meer en meer een multifunctionele ruimte van te maken, met winkels e.d. Het ging alleen maar over de perrons. Maar dan nog, zoals ik al eerder zei, ook daarvan vind ik niets terug.
En als die algemene toegangsvoorwaarden verschillen van de algemene vervoersvoorwaarden, graag een linkje.
het enige wa beetje in die richting al wijst is artikel 3 paragraaf 1 op pagina 11
hier een foto van de JT-3 met een nieuwe numer op ERSR 6614
http://www.stopsein.net/image.php?id=25&pid=661]
http://www.stopsein.net/image.php?id=25&pid=661]
Laatst gewijzigd door 5941 op 12 jul 2006, 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.